رمز ارز در چین امروزه وضعیت خیلی خوبی ندارد

رمز ارز در چین این روزها در سخت‌ترین وضعیت خود قرار دارد. این اخبار مهم برای تمامی افرادی که در زمینه ارزهای دیجیتال در حال فعالیت هستند، نوعی اطلاعات ضروری به حساب می‌آید. چرا که کشور چین یکی از کشورهای پیشرفته دنیا است. اما این کشور هم مانند بسیاری از کشورها با رمز ارزها به مشکل برخورده است. این وضعیت اکنون بحرانی‌تر از همیشه است چرا که بانک مرکزی چین تمامی بانک‌ها و ارائه دهندگان خدمات پرداختی که با کسب و کارهای مربوط به رمز ارز مانند معاملات کار می‌کنند را به اندازه قابل توجهی محدود کرده است. این دولت از این طریق سرکوب ارزهای دیجیتال در چین را گسترش داده است.

رمز ارز در چین

بانک مرکزی چین به پنج بانک و چند شرکت پرداخت از جمله علی پی (Alipay) سفارش کرده که با هیچ شرکت مرتبط با رمز ارزی از جمله صرافی‌های ارزهای دیجیتال کار نکنند.

بر طبق گفته‌ی «والتر» روزنامه نگار نشریه بلومبرگ و «کولین وو» روزنامه نگار فعال در زمینه ارزهای دیجیتال در کشور چین، بانک People چین در حال گفت و گو با چندین بانک بزرگ کشور و شرکت‌های پرداخت است تا از ارائه خدمات برای تجارت‌های مربوط به ارز دیجیتال خودداری کنند.

«والتر بلومبرگـ» می‌گوید:

«بانک مرکزی چین گفته است که بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت نباید هیچ گونه خدماتی شامل باز کردن حساب، ثبت نام، معامله، پاکسازی و یا حل و فصل دارایی‌های مربوط به رمز ارز را برای شرکت‌های مربوطه انجام دهند.»

بانک‌های محدود شده‌ی فعال در زمینه ارزهای دیجیتال در کشور چین

مقاله‌ای که از طرف بانک مرکزی چین منتشر شد حاکی از آن است که بانک دولتی چین با پنج بانک بزرگ کشور شامل:

  • بانک صنعت و تجارت چین
  • بانک کشاورزی چین
  • بانک ساخت و ساز چین
  • بانک پس انداز پستی چین
  • علی پی

درباره اعتیادی که امسال برای رمز ارز به وجود آمده بود صحبت کرده است. هدف از این اقدامات ایجاد محدودیت در استفاده و تراکنش‌های مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال در کشور چین است.

وضعیت کنونی رمز ارز در چین

خلاصه‌ی صحبت‌های آنها به این ترتیب است که بانک مرکزی چین گمان می‌کند که معاملات رمز ارز در چین نظم مالی و اقتصادی این کشور را نقض کرده و باعث اختلال در این سیستم می‌شود. او فکر می‌کند که استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور چین باعث افزایش ریسک مبادلات غیرقانونی منابع مالی، پولشویی و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی از این دست می‌شود.

مقامات بلند پایه بانک مرکزی این کشور همچنین اضافه کرده‌اند که کریپتوکارنسی امنیت مردم را در این کشور به خطر می‌اندازد. از حالا به بعد بانک‌ها باید به خوبی از رویه‌های احراز هویت مشتری (KYC) پیروی کنند. همچنین باز کردن حساب برای شرکت‌های فعال در زمینه تجارت ارزهای دیجیتال در چین ممنوع است. این بانک‌ها باید حتی عملیات فعلی خود با تمام کسب و کارهای مربوط به ارزهای دیجیتال در این کشور را رها کنند.

در آخر نیز ضرورت‌های بانک مرکزی چین در تمامی بانک‌ها اجرا شد.

بانک‌ها و شرکت‌های که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، نه تنها پذیرفته‌اند که از دستورالعمل‌های دریافت شده پیروی کنند بلکه همچنین تحقیقات شرکت‌های تجارت رمز ارز را نیز شدید‌تر کرده‌اند و تمامی فعالیت‌هایی را که به افزایش اعتیاد به طور کلی به ارزهای مجازی و به طور مخصوص به معاملات ارز رمز در چین منجر می‌شود محدود کرده‌اند.

جمع بندی

رمز ارز در چین این روزها در محدودیت کامل به سر می‌برد و این اوضاع حتی در حال بدتر شدن است. اما دانستن اخبار مربوط به رمز ارز در سراسر دنیا از جمله مسائل مهمی است که دانستن آنها به شما در داشتن کسب و کار بهتر کمک می‌کند. رمز ارز و معاملات مربوط به آن در کل جهان در حال افزایش است. یکی از کشورهای بزرگ و پیشرفته‌ای که این ارزها تا کنون در آن رواج داشته، کشور چین است. اما ممکن است این پایان کار برای شرکت‌ها و معاملات فعال در دنیای کریپتوکارنسی در کشور چین باشد؛ چرا که طی آخرین خبرها، بانک مرکزی چین به پنج بانک بزرگ خود دستور منع ارائه هرگونه خدمات به شرکت‌ها و افراد مرتبط با رمز ارز در چین را داده است. آیا این واقعا پایان کار ارزهای دیجیتال در چین است؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

Comments (0)
Add Comment