پیش بینی قیمت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ را در این مقاله مطالعه کنید

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال موضوع بسیار مهمی است که دانستن آن به شما در بدست آوردن سود بیشتر کمک بسیاری می‌کند. قیمت ارزهای دیجیتال هر روزه در حال نوسان و تغییرات گسترده است. امروز می‌خواهیم با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال به پیش بینی قیمت این ارزها، مخصوصا ارزهای بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۱ بپردازیم و بررسی کنیم که آیا این دو ارز به همراه سایر ارزهای دیجیتال رشد خواهند کرد؟ با ما همراه باشید.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

به گفته کارشناسان پذیرش ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ بیشتر خواهد شد. تا به امروز بیت کوین و سایر دارایی‌های ارز دیجیتال سال ۲۰۲۰ بسیار خوبی داشته‌اند. انتظار می‌رود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ همچنان رو به زوال باشد، ارز دیجیتال می‌تواند پیروان بیشتری بدست آورد زیرا نوید بازده بیشتر و استقلال از امور مالی سنتی را می‌دهد.

پیش بینی‌ قیمت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ چقدر دقیق بود؟

بازیکنان صنعت وقتی پیش بینی‌های خود را در سال ۲۰۲۰ به اشتراک می‌گذاشتند کاملاً دقیق بودند.

آنها پیش بینی کردند که نصف شدن بیت کوین در ماه می تقاضای ارز دیجیتال بیت کوین را افزایش می‌دهد. این مسئله به طور کلی اتفاق افتاده است، قیمت بیت کوین از سطح پایین $ ۵۰۰۰ به $ ۹۰۰۰ قبل از ۱۱ می و بعد از آن به طور مداوم افزایش یافت و در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ در برخی از صرافی‌ها به ۱۴۰۰۰ $ رسید.

کارشناسان همچنین رشد دیفای را از ارزش کل ۶۷۷ میلیون دلار در اول ژانویه ۲۰۲۰ پیشنهاد داده‌اند. این بخش در زمان نوشتن مقاله به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) یکی دیگر از مواردی بود که آنها گفتند: “این‌ها به عنوان یک ایده مطرح خواهند شد.” و این تقریبا درست بود. بانک مردم چین دادگاه یوان دیجیتال را در ماه اکتبر به پایان رساند. بانک‌های دیگری مانند بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو ایالات متحده در حال بررسی گزینه‌های خود هستند، در حالی که کامبوج و باهاما قبلا ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی خود را راه اندازی کرده‌اند.

۲۰۲۱: پذیرش بیت کوین بیشتر، پذیرش سکه با ثبات تر

اولین پیش بینی قیمت ارز دیجیتال برای سال ۲۰۲۱ ادامه حرکت صعودی بیت کوین در این سال است.

«بندیک شی» رئیس تحقیقات «آرکین کریپتو» پیش بینی کرد که بیت کوین همچنان تمرکز اصلی خواهد بود. تقاضای نهادی برای بیت کوین در سال جاری در حال افزایش است و سال آینده نیز به رشد خود ادامه خواهد داد.

«شی» پیشنهاد کرد که تصویب بیت کوین در سال آینده با “توسعه گسترده در زیرساخت‌های بیت کوین” تسهیل می‌شود، که این قابلیت دسترسی ارز دیجیتالی را برای سرمایه گذاران نهادی بهبود بخشیده است.

“اکنون داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که موسسات در حال آمدن هستند. در سال ۲۰۲۰ ما رکوردهای جدید و رشد قوی در CME و BAKKT، هجوم عظیم به شرکت‌های عمومی برای خرید بیت کوین به عنوان یک رزرو را مشاهده کرده‌ایم.”

اکثر چهره‌ها و مفسران صنعت با این تحلیل موافق هستند. «نیک کت»، تحلیل‌گر ارشد در آزمایشگاه تجارت ارز دیجیتال «Hxro Labs»، یکی از آنهاست.

او گفت: “ارزش بیت کوین به دلیل نهادینه شدن بیشتر خدمات حضوری در فضا و همچنین دسترسی به پیشنهادات بیمه به طور چشمگیری در سال ۲۰۲۱  افزایش خواهد یافت. این پذیرش گسترده بیت کوین ممکن است نه فقط با افزایش قیمت‌ها بلکه همچنین ممکن است با توجه به تعداد آدرس‌های منحصر به فرد کیف پول یا با ارزش کلی دلار معامله شده در چین و همچنین ادامه نفوذ جهانی برند بیت کوین منعکس شود که از مزیت اولین حرکت خود سود می‌برد.”

مرتبط با استفاده از بیت کوین به عنوان پرچینی در برابر تورم، رشد موازی سکه‌های پایدار مانند Tether است که در خدمت تأمین نقدینگی در بازارهای ارز دیجیتال هستند.

برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال باید گفت که استفاده از سکه‌های ثابت به ویژه در شرق آسیا بسیار زیاد است، با احتساب ۳۳% از کل ارزش تجارت در ارز دیجیتال در منطقه. «کیم گراور»، رئیس تحقیق در این زمینه گفت: “این شرکت به طور مداوم در این سال قیام کرده است و بیت کوین را به عنوان بیشترین میزان کرایه نقدی دریافت می‌کند.”

«گراور» افزود که Chainalysis انتظار دارد که محبوبیت سکه‌های پایدار در سراسر جهان ادامه یابد، به ویژه در مناطقی که ذخیره ارزش پایدار را ارائه می‌دهند و در انجام معاملات روزانه موثر هستند.

اتریوم و دیفای

دیفای امسال شاهد رشد چشمگیری بوده است که به نوبه خود باعث افزایش ارز دیجیتال اتریوم شده و موقعیت خود را به عنوان دارایی ارز دیجیتال شماره دو تقویت کرده است. این می‌تواند وضعیت در سال آینده نیز ادامه پیدا کند به خصوص که نرخ بهره پایین سرمایه گذاران را به سمت دیفای سوق می‌دهد.

«جیسون وو»، مدیر عامل و از بنیانگذاران «DEFINOR NETWORK DEFINER»، گفت: “اتریوم همچنین موقعیتی برای دیدن پذیرشی بزرگتر را دارد.”

“اول این که این شبکه‌ای است که در آن اکثر فعالیت‌های دیفای وجود دارد. تعداد زیادی معامله نیز وجود دارد و این معاملات به سختی در شبکه اتریوم فعالیت می‌کنند.”

کارشناس همچنین اظهار داشت که ۲۰۲۱ شاهد ظهور توکن‌های غیر قابل تعویض مبتنی بر ERC-20 (NFT) خواهد بود که “افزایش مداوم خدمات هنری، خلاقانه و در نهایت مالی” را شاهد خواهد بود.

راهکارهای قابلیت همکاری

در پیشبینی قیمت ارز دیجیتال به عنوان سیستم عامل‌های بزرگ و اکوسیستم گسترده‌تر، شاهد استفاده بیشتر آن در سال ۲۰۲۱ خواهیم بود، ما همچنین می‌توانیم سیستم عامل‌های بیشتری را ببینیم که قابلیت همکاری و ارتباط با منابع داده خارجی را فراهم می‌کنند.

«لوسیانو نونی»، مدیر عامل و بنیانگذار پلتفرم تجارت / تحقیق، گفت: “چین لینک در سال ۲۰۲۱ بیشترین استفاده را خواهد داشت. این فناوری اساسی مشکلات دنیای واقعی را حل می‌کند و ارز دیجیتال را به تصویب انبوه نزدیک می‌کند.”

چین لینک (LINK) چارچوبی برای ایجاد شبکه‌های غیرمتمرکز اوراکل فراهم می‌کند تا قراردادهای هوشمند بتوانند به داده‌های ورودی و خروجی در جهان غیر رمزنگاری دسترسی داشته باشند. «نونی» همچنین اضافه کرد که این “شکاف بین بلاکچین و صنعت را پر می‌کند”.

جدا از پیش بینی رشد NEM (XEM) و سیستم عامل Symbol آن، «دیو هاجسون» مدیر ارشد سرمایه گذاری گروه NEM، موافقت کرد که بلاک چین‌های قابل همکاری تا سال ۲۰۲۱ مشغول باشند.

وی گفت: “سایر بازی کنندگان اصلی از جمله Cosmos،  Cardano و Polkadot برای حمایت از موارد مختلف استفاده، مهاجرت از اتریوم را آسان می‌کنند در حالی که از انواع مشابه قراردادها حمایت می‌کنند، این امر می‌تواند سودمند باشد در حالی که اتریوم با مقیاس پذیری مشابه، چالش‌های هزینه روبرو می‌شود.”

موانع پذیرش ارز‌های دیجیتال

با توجه به اینکه بیت کوین برای پاسخگویی به بحران‌های اقتصادی طراحی شده است و جهان با چرخش‌های اقتصادی جدیدی روبرو است، ۲۰۲۱ می‌تواند سال خوب دیگری برای پذیرش ارز دیجیتال باشد. با این حال، ما نباید بیش از حد منحنی پیش برویم زیرا ارز دیجیتال برای غلبه بر حداکثر پذیرش با چندین مانع روبرو است.

بندیک شی گفته است: «من فکر می‌کنم بیت کوین به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت نیاز به ارتقا وجه تجربه کاربری خود دارد. شبکه لایتنینگ در سال‌های پیش رو مهم خواهد شد؛ چرا که این شبکه می‌تواند پرداخت فوری را امکان پذیر کند و همچنین موجب ابتکار و نوآوری در صنایع مختلفی شود اما این قابلیت همچنان در نخستین دوره رشد خود است.»

به همین ترتیب می‌توان گفت حداقل بر اساس گفته‌های «دیو هاجسون» ارز دیجیتال اتریوم نیز دارای مشکلات سخت خود است که باید به آنها غلبه کند.

«اتریوم یک پروژه برای تماشاست اما به نظر می‌آید که از فرسودگی پروژه خود رنج می‌بارد. همچنین مردم بیشتر و بیشتر به دیگر چین‌ها روی می‌آورند چرا که من گمان می‌کنم بخاطر عدم اطمینان درباره تاریخ‌ها و جدول‌های زمانی مقایسه پذیر اتریوم ۲.۰ باشد.»

جمع‌بندی

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک بسیاری کند و ما امروز به آن پرداختیم. می‌توانیم حداقل یک چیز را درباره سال ۲۰۲۱ بگوییم. اگر این سال حتی نصف امسال نیز پر از رویداد و حادثه باشد، می‌توان گفت که باز هم سال پر هیجانی برای تصویب ارزهای رمزنگاری شده است. سرانجام کارشناسان نیز پیشنهاد داده‌اند که مالکیت ارزهای رمزنگاری شده می‌تواند در سال‌های آتی آسان‌تر نیز باشد. مخصوصا اگر بحران اقتصادی منطقه‌ای یا جهانی در پیش باشد.

همانطور که گزارش شده است بر اساس تحقیقات مرکز کمبریج برای منابع مالی جایگزین، استفاده از ارزهای رمزنگاری شده در حال رشد نمایی است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون از مردم سرتاسر جهان در حال استفاده از دارایی‌های رمز ارز هستند.

Comments (0)
Add Comment