تحلیل قیمت رمزارزها در تاریخ ۲ اسفند

بیت کوین و دیگر آلت کوین ها تجربه متفاوتی را پشت سر می گذارد. پایین ترین قیمت این ارزها در روز افزایش پیدا کرده است. این امر نشان می دهد که خریداران همچنان به دنبال فرصتی برای خرید بیشتر هستند. آنها با پایین آمدن قیمت ارزهای بیشتری را خریداری می کنند. همواره در روندهای صعودی شاهد حضور سرمایه گذاران هستیم که به دنبال تثبیت سود هستند. سرمایه گذارانی که به صورت کوتاه مدت وارد بازار شدند با شنیدن اخبار ضد و نقیض یا مقاومت قیمت در برابر سطح های مقاومتی به فکر فروش دارایی های خود می افتند. این اتفاق امروز برای بیت کوین نیز روی داده است. قیمت بیت کوین از ۴۸ هزار دلار کاهش پیدا کرد اما معامله گران را به تب و تاب انداخت. تحلیل قیمت رمزارزها نشان می دهد که بسیاری از معامله گران به دنبال تثبیت سود بودند.

توییتی که در تاریخ ۲۰ فوریه از سوی ایلان ماسک منتشر شد و پیام مدیر خزانه داری آمریکا احساسات سرمایه گذاران کوتاه مدت را تحت تاثیر قرار داده است. ایلان ماسک در پیام خود اعلام کرد که قیمت بیت کوین بیش از اندازه بالا به نظر می رسد. جنت یلن (Janet Yellen) مدیر خزانه داری آمریکا نیز بیت کوین را بی نهایت بی کفایت خواند. 

نکته قابل توجه دیگری که می تواند در کاهش قیمت ها تأثیرگذار بوده باشد قراردادهای آتی است. ناب قیمت قراردادهای آتی به ارزش ۱.۶۴ میلیارد دلار به فروش گذاشته شدند.

اکنون بهتر است برای درک بهتر وضعیت بازار تحلیل قیمت رمز ارز های برتر را در نظر داشته باشیم.

 جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت کوین در تاریخ ۱۹ فوریه از سطح مقاومت عبور کرد و وارد کانال صعودی شد. اما در ادامه این ارز نتوانست ریتم صعودی را حفظ کند. معامله گران که امروز در بازار بیت کوین حضور دارند به دنبال تثبیت سود خود هستند. این امر می تواند قیمت این ارز را تا میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۴۸۰۸۱ دلار پایین بیاورد.

اما همانطور که در دنباله بلند نمودار شمعی روزانه بیت کوین مشاهده می شود با پایین آمدن قیمت ها خریداران بیشتری برای به دست آوردن این دارایی وارد عمل می شوند. اگر قیمت از سطح میانگین بالاتر بماند، گاو ها می تواند قیمت این جفت ارز را از کانال صعودی افزایش دهند.

 در صورتی که گاوها موفق شوند جفت ارز دلار و بیت کوین روند صعودی را ادامه می دهد. هدف بعدی برای این جفت ارز ۶۰ هزار دلار و در نهایت ۶۶ هزار دلار خواهد بود. میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند.

اما از سوی دیگر اگر گاوها موفق به انجام این کار نشوند، قیمت در بازه پایین تری از کانال صعودی ثابت می ماند. دراین صورت خرس ها سعی می کنند که سطح حمایت که روزمیانگین متحرک ۲۰ روزه واقع شده است را بشکند و قیمت را پایین بیاورند. در صورتی که موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز تا حد میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند. درنهایت قیمت به ۳۹۸۸۵ دلار می رسد.

 تحلیل قیمت رمزارزها با جفت ارز دلار و اتریوم 

قیمت اتریوم در تاریخ ۲۰ فوریه از حد مقاومت کاهش پیدا کرده است. این امر نشان می دهد که با رسیدن قیمت به ۲ هزار دلار سرمایه گذاران زیادی دست به فروش دارایی های خود زده اند. آنها به دنبال تثبیت سود خود هستند و سطح ۲ هزار دلار از نظر روانی اهمیت بسیار زیادی در بازار اتریوم برخوردار است.

سرمایه گذاران امروز نیز به فروش بیشتر جفت ارز اتریوم و دلار ادامه دادند. قیمت ارز تا سطح حمایت کاهش پیدا کرده است. اما نکته قابل توجه حضور گاوها در بازار است. دنباله بلند نمودار شمعی اتریوم نشان می دهد گاو ها با پایین آمدن قیمت به خرید بیشتر اتریوم ادامه داده اند. اگر خریدار می تواند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه بالاتر نگهدارند ریتم صعودی به روند خود ادامه می دهد. 

 اما از سوی دیگر اگر قیمت پایین تر از میانگین متحرک ۲۰ روزه باقی بماند خرس ها تمام تلاش خود را برای پایین آوردن قیمت رساندن آن به میانگین متحرک ۵۰ روزه به کار می گیرند. در این صورت قیمت به ۱۴۶۵ دلار می رسد. در صورت موفقیت خرس ها اصلاحات بیشتری در قیمت روی می دهد و در نهایت قیمت این جفت ارز به ۱۲۰۰ و ۱۰۰۰ دلار می رسد.

جفت ارز بایننس کوین و دلار

 بایننس کوین در روزهای اخیر نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. این ارز پس از اینکه در روز ۱۹ فوریه افزایش ناگهانی را تجربه کرد با سرمایه گذارانی مواجه شد که به دنبال تثبیت سود بودند. این سرمایه گذاران در تاریخ ۲۰ فروردین نیز به فروش دارایی و تثبیت سود ادامه دادند. گاو های سرمایه گذاران خوش بین تمام تلاش خود را برای ادامه روند صعودی در تاریخ ۲۱ فوریه به کار گرفتند. اما با افزایش قیمت تمام گذاران بیشتری به دنبال تثبیت سود بودند.

با تحلیل قیمت رمزارزها در می یابیم که گاوها در حال حاضر از دنباله ۵۰ درصدی فیبوناچی یعنی قیمت ۲۳۳.۳۴۸۵ دلار دفاع می کند. آنها در ادامه باید از دنباله ۶۱.۸ درصد یعنی ۲۰۶.۱۲۶۲ دلار نیز دفاع کند. در صورت موفقیت آنها جفت ارز بایننس کوین و دلار برای چند روز نوساناتی را تجربه خواهد کرد.

اما اگر خرس ها قیمت را از ۲۰۶.۱۲۶۲ دلار کاهش دهند و ادامه روند نزولی تا میانگین متحرک ۲۰ روزه امکان پذیر خواهد بود. میانگین متحرک ۲۰ روزه ۱۶۸ دلار است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کاهش قیمت از این سطح به معنای تغییر روند و ادامه روند کاهشی تا ۱۱۸ دلار است.

 جفت ارز دات و دلار 

دات در تاریخ ۱۹ فوریه از کانال صعودی عبور کرد رکورد تازه ای را به ثبت رساند. این ارز در تاریخ ۲۰ فوریه قیمت ۴۲.۲۸۴۸ دلار را به ثبت رساند. با این وجود دار شمعی روزانه این از نشان می دهد که معامله گران بسیاری به دنبال تثبیت سود هستند.

کارها و کاهش قیمت خرید بیشتر این ارز ادامه دادند و قیمت را افزایش دادند. اکنون خریداران در تلاش هستند که قیمت را از ۴۲.۲۸۴۸ دلار افزایش دهند. این کار به ادامه روند صعودی کمک می کند. اما از سوی دیگر خرس ها نیز به دنبال فرصتی برای کاهش قیمت ها هستند. در صورتیکه خرس ها موفق شوند قیمت تا میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۸.۸ کاهش پیدا می کند.

 جفت ارز آدا و دلار

در تاریخ ۲۰ فوریه آدا از سطح حمایت ۰.۹۸۱۷۷۱۲ افزایش پیدا کرد و به ۱.۱۹۸۰۸۱۱ دلار رسید. نمودار شمعی روزانه این ارز نشان می دهد که سرمایه گذاران بسیاری به دنبال تثبیت سود هستند. و افزایش قیمت این ارز برای رسیدن به سود استفاده می کنند.

 امروز فشار ناشی از فروش افزایش پیدا کرده است. این امر قیمت جفت ارز آدا و دلار را تا میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین آورده است. با این وجود دنبال این نمودار شمعی روزانه نشان می دهد که خریداران بیشتری از کاهش قیمتها استفاده کردند و دارایی بیشتری را به سبد سرمایه خود اضافه می کنند .

اگر قیمت بالاتر از یک دلار باقی بماند گاوها تلاش خود را برای ادامه روند صعودی خواهند کرد. عبور از ۱.۱۹۸۰۸۱۱ دلار می تواند به معنای ادامه روند صعودی و رسیدن قیمت این ارز به ۱.۲۵ و در نهایت ۱.۵۰ دلار باشد.

اما از سوی دیگر اگر قیمت از ۰.۹۸۱۷۷۱۲ دلار کاهش پیدا کند، قیمت این ارز تا میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین می آید. با تحلیل قیمت رمزارزها در می یابیم که این سطح از اهمیت بسیار ویژه ای در بازار آدا برخوردار است. شکسته شدن این سطح به معنای ادامه روند نزولی و رسیدن قیمت به ۰.۶۸۷۹۶۸۴ دلار است.

 جفت ارز ریپل و دلار 

ریپل در بازه قیمتی ۰.۵۰ و ۰.۶۵ دلار معامله می شود. امروز روند صعودی را تجربه کرده است. این در حالی است با مشاهده تحلیل قیمت رمزارزها در می یابیم که دیگر رمز از بازار با فشار ناشی از فروش دست و پنجه نرم می کنند.

قیمت ریپل امروز به ۰.۶۵۱۵۵ دلار رسید. اما گاو ها نتوانستم قیمت را به بازه های بالاتر برساند. این امر نشان می دهد که خرسها دست از مقاومت در مسیر ادامه قیمت ها بر نداشتند.

 میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز ارزشی بیش از ارزش واقعی خود فروخته می شود. این موارد حاکی از آن هستند که این جفت ارز در ادامه روند صعودی با مقاومت چندانی روبرو نخواهد شد.

اگر گاوها به روند صعودی ادامه دهند، قیمت از ۰.۶۵ دلار افزایش پیدا می کند و به ۰.۷۸۶۰۸ دلار می رسد.

اما در صورتی که گاوها موفق به انجام این کار نشوند خرس ها می توانند قیمت را از سطح حمایت ۰.۵۰ دلار پایین تر بیاورند. در این صورت جفت ارز ریپل و دلار تا ۰.۳۸۵۵ دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

 جفت ارز لایت کوین و دلار 

گاوها تاکنون موفق نشدند که لایت کوین را بالاتر از ۲۴۰ دلار نگه دارند. ناکامی گاو ها در ادامه روند صعودی منجر به فروش این ارز از سوی سرمایه گذاران می شود که به دنبال تصویر سود هستند. این سرمایه گذاران به صورت کوتاه مدت در بازار سرمایه گذاری کردند و فروش دارایی از سوی آنها منجر به کاهش قیمت خواهد شد.

جفت ارز لایت کوین و دلار از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱۹۸ دلار کاهش پیدا کرده و به ۱۸۵.۸۵۲۱ دلار رسیده است. اما دنباله بلند نمودار شمعی روزانه این از نشان می دهد که گاو ها با کاهش قیمت به خرید بیشترین ارز ادامه دادند. میانگین متحرک ۲۰ روزه ثابت مانده است و شاخص قدرت نسبی اندکی از میانه بالاتر است. این امر نشان می دهد که میزان عرضه و تقاضا به تعادل رسیده است.

اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه باقی بماند، گاوها موفق به ادامه روند صعودی می شوند. اما از سوی دیگر اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روز کاهش پیدا کند قیمت این جفت ارز تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۱۶۵ دلار کاهش پیدا خواهد کرد. کاهش قیمت از این سطح حمایت به معنای آغاز روند نزولی است. در این صورت قیمت تا ۱۲۰ دلار نیز کاهش پیدا می کند.

 تحلیل قیمت رمزارزها با جفت ارز لینک و دلار

لینک از سطح مقاومت عقب نشینی کرده است. این ارز در تاریخ ۲۱ فوریه نمودار دوجی شمعی را تشکیل داده است. نمایان شدن این نمودار به معنای درگیری میان گاو ها و خرس هاست. اما گویا خرسها در این مبارزه پیروز شدند و امروز روند نزولی در بازار این ارز آغاز شده است.

قیمت این جفت ارز از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۰ دلار کاهش پیدا کرده است. با این وجود دنباله بلندتره نمودار شمعی نشان می دهد که خریداران بیشتری از کاهش قیمت ها به عنوان فرصتی برای خرید بیشترین دارایی استفاده کرده اند.

با خرید بیشترین دارایی از سوی گاوها ادامه روند صعودی امکان پذیر خواهد شد. اما از سوی دیگر اگر قیمت از کانال فعلی کاهش پیدا کند و روند نزولی آغاز می شود. سایت حمایت بعدی در روند نزولی میانگین متحرک ۵۰ روزه است. با شکسته شدن این سطح قیمت تا ۲۰.۱۱۱۱ دلار کاهش پیدا می کند.

جفت ارز بیت کوین کش و دلار

 امروز پس از اینکه قیمت از سطح حمایت ۶۷۰ دلار کاهش پیدا کرد، این ارز روند نزولی را پیش گرفت. به نظر می رسد که اوضاع به نفع خرسها تمام شده است.

 قیمت جفت ارز بیت کوین کش و دلار از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۶۱۰ دلار پایین تر آمده است. امروز پایین ترین قیمت روز برای این جفت ارز ۵۳۳.۳۳ دلار است. با این وجود گاوها در صدد خرید بیشترین دارایی برنداشتند. همین امر منجر به ادامه روند صعودی شده است.

 اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه بالاتر بماند گاوها موفق می شوند که قیمت را به ۶۷۰ دلار و در نهایت به ۷۴۵ دلار برسانند. در صورت موفقیت سرمایه گذاران خوشبین اصلاح قیمت ها به پایان می رسد. 

اما سوی دیگر اگر قیمت پایین تر از میانگین متحرک ۲۰ روزه بماند احتمال کاهش قیمت ها ۵۳۹ دلار و در ادامه تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۵۱۰ دلار نیز وجود دارد.

 جفت ارز استلار لومنس و دلار 

 استلار لومنس در روزهای گذشته موفق به ادامه روند صعودی نشده است. این امر نشان می دهد که با افزایش قیمت میزان تقاضا برای خرید این ارز کاهش پیدا می کند. مسئله می تواند سرمایه گذارانی که به دنبال تثبیت سود هستند را به فکر فروش دارایی بیاندازد. بسیاری از این سرمایه گذاران که به صورت کوتاه مدت وارد این بازار شدند امروز جایگاه خود در بازار را ترک کردند.

دور از استلار لومنس و دلار از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کرده است. اما گاو ها دست از خرید دارایی برنداشتند. میانگین متحرک ۲۰ روزه به ثبات رسیده است. شاخص قدرت نسبی کمتر از ۵۸ است. به این ترتیب ریتم سعودی در بازار ضعیف شده است.

اگر گاوها موفق نشوند که قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش دهند، خرس ها به تلاش خود برای پایین آوردن قیمت ادامه می دهند. با موفقیت خرس ها قیمت این جفت ارز تا سطح حمایت ۰.۳۵ دلار کاهش پیدا می کند.

 اما از سوی دیگر افزایش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای تلاش و باغ ها برای ادامه روند صعودی خواهد بود. افزایش قیمت از ۰.۵۳۵ دلار اوضاع را به نفع گاوها تغییر و احتمال رسیدن قیمت به ۰.۶۰۰۶۸۱ دلار و افزایش می دهد.

در آخر

 پیش از آنکه برای خرید بیت کوین و دیگر رمز ارزها وارد عمل شویم همواره تحلیل قیمت رمزارزها را در نظر داشته باشید. ایه گذاری در بازار بیت کوین و دیگر رمز ارزها یک سرمایه گذاری سودمند در آینده خواهد بود. با این وجود بهتر است بهترین زمان را برای خرید این دارایی ها انتخاب کنید. یک خرید مناسب سرمایه گذاری شما را تضمین می کند. بازار رمزارز بازار بسیار پر نوسانی است. به همین دلیل همواره قیمت رمز ارزها را زیر نظر داشته باشید. پس از انتخاب بهترین زمان برای سرمایه گذاری با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. 

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-2-22-btc-eth-bnb-dot-ada-xrp-ltc-link-bch-xlm