بانک تسویه بین المللی در حمایت از رمزارز ها

بانک تسویه بین المللی BIS معتقد است ارز دیجیتال بانک مرکزی CBDC برای تداوم سیستم اقتصادی جهان ضروری است. این بانک پیش از این نیز حمایت خود را از ارزهای دیجیتال اعلام کرده بود. BIS در تازه ترین اظهار نظر خود بار دیگر بر اهمیت رمزارزها تاکید کرد.

چندی پیش محققان بانک تسویه بین المللی گزارشی را با عنوان «ارز دیجیتال بانک مرکزی؛ فرصتی برای سیستم پولی» منتشر کردند. در این گزارش آمده است که رمزارزها بهترین گزینه هم برای عموم مردم و هم برای تراکنش های بانکی هستند.

 چندین بانک مرکزی در سراسر دنیا در حال آزمایش ارزهای CBDC هستند. آنها در پی به کار بردن شیوه هایی برای شناور کردن رمزارز بر ارز فیات مربوط به آن می باشند.

در این گزارش سیستم ارزهای دیجیتال به عنوان یک شبکه دو طرفه مورد بررسی قرار گرفته بود . شبکه ای که با همکاری بانک مرکزی و بخش خصوصی شکل می گیرد.

معماری ارزهای دیجیتال بانک مرکزی CBDC طوری طراحی شده است که بخش اعظم کارکردهای عملیاتی و خدمات به مشتریان را به بانک های کوچک تر واگذار می کند. به این ترتیب بانک مرکزی می تواند بر ایفای نقش های کلان تر تمرکز کند.

نقطه نظر بانک تسویه بین المللی در مورد امنیت شبکه CBDC

در مورد نگرانی های امنیتی متخصصان بانک تسویه بین المللی از پروتکل های مرسوم شناسایی مشتری حمایت کرده اند. بر اساس گزارش منتشر شده یک سیستم بر پایه توکن دیجیتال ممکن است راه را برای انواع تراکنش های غیر قانونی هموار سازد.

این بانک پیشنهاد کرده است که حساب های کاربری ارزهای دیجیتال با اطلاعات موجود مشتریان تطبیق داده شود. اطلاعاتی که از سوابق مالیات، گواهینامه های تحصیلی و گواهی های ثبت املاک مشتریان در اختیار بانک قرار می گیرد.

حساب های کاربری CBDC با هویت های دیجیتال امکان حملات سایبری به اشخاص را بالاتر می برد. نگرانی ها بخصوص در مورد امنیت اطلاعات در حوزه تراکنش های بین المللی بالاتر است. چون در این تراکنش ها اطلاعات مشتری به خارج از مرزهای کشور مخابره می شود. بنابراین بانک تسویه بین المللی خواستار همکاری نزدیک تر مراکز بین المللی به منظور حفظ امنیت مشتریان شده است.

در آخر

اهمیت رمزارزها روز به روز بر بانک های بیشتری معلوم می شود. در تازه ترین خبر بانک تسویه بین المللی بر حمایت خود از این ارزها تاکید کرده است. این بانک معتقد است که این ارزها بهترین گزینه برای عموم و همینطور تراکنش های بین بانکی است. همچنین این بانک راه کارهایی نظیر تطبیق اطلاعات هویتی مشتریان با اطلاعات حساب دیجیتالشان را برای بالا بردن امنیت شبکه ارائه کرده است.

آیا حمایت BIS از رمزارزها وضعیت قیمت بیت کوین را بهبود می بخشد؟

راه کارهای امنیتی BIS تا چه حد قابل عملیاتی شدن است؟

https://cointelegraph.com/news/bis-optimistic-about-central-bank-digital-currencies

Comments (0)
Add Comment