محدودیت های بانکی برای معاملات رمزارز در هند

تراکنش معاملات رمزارز در هند همچنان از محدودیت خدمات بانکی رنج می برد. بر اساس گزارشات بانک های تجاری در هند تمایلی برای انجام تبادلات ارزهای دیجیتال در این کشور ندارند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که: پلت فرم های رمزارز در هند به سختی می توانند برای موسسات مالی حساب کاربری ایجاد کنند. در هند ارزهای دیجیتال منع قانونی ندارند. ولی بنظر می رسد که بانک ها به تبعیت از رزرو بانک هند (RBI) از مبادلات رمزارزها اجتناب می کنند.

در ماه می RBI موضع خود را در این باره روشن کرد. این بانک گفته است که هیچ منعی برای معاملات رمزارز در هند توسط بانک ها وجود ندارد. در واقع دادگاه عالی هند قانون قبلی RBI که از ارائه خدمات حساب به سیستم عامل های معاملات رمزارز توسط بانک ها جلوگیری می کرد را لغو کرده است.

راه حل محدودیت های معاملات رمزارز در هند

عدم دسترسی به خدمات بانکی اختلالات عمده ای را موجب می شود. مانند محدود کردن دامنه تسویه های فوری برای برداشت ها. حال با این سکوت بانک ها برای انجام شدن معاملات رمزارز در هند یکسری راه های جایگزینی باید در نظر گرفته شود.

همکاری با شرکت های پردازش پرداخت یکی از این راه حل هاست. سیستم عامل پلت فرم هایی که خدمات تراکنش رمزارز را ارائه می دهند می توانند از این راه حل استفاده کنند.

درگاه های پرداخت کوچکتر مانند ایر پی مومبای (Mumbai based air pay) در حال ارائه خدمات برای تبادلات coinwitch و WazirX هستند. اما حدود ۱۵ میلیون سرمایه گذار رمزارز در هند وجود دارد. بنابراین این تعداد کانال پرداختی ناکافی به نظر می رسند.

تدابیر ویژه تر توسط صرافی های هند

برای مدیریت اوضاع سیستم عامل های بزرگی مانند WazirX مجبور هستند معاملات رمزارز-فیات را در روزهای خاصی از هفته تعطیل اعلام کنند. آنها فقط تراکنش های همتا به همتا یا P2P را در این روزها ارائه می کنند.

گزارش شده برخی از صرافی ها برای تسویه حساب و برداشت های بانکی به تسویه حساب های دستی متوسل می شوند. اعتماد به کانال های P2P و سایر روش های جایگزین تجاری ممکن است کاربران را در معرض مشکلات امنیتی قرار دهد.

آینده معاملات رمزارز در هند

چهارچوب های نظارتی و قانونی چندانی برای رمزارزها در هند وجود ندارد. بنابراین ممکن است صرافی ها در این کشور همچنان با چنین درگیری هایی روبه رو باشند. بر اساس گزارشات دولت هند در حال بررسی گزینه های خود برای انتخاب بهترین روش برای تنظیم بازار رمزارز هاست.

در عین حال RBI همچنان مواضع ضد ارزهای دیجیتال خود را محکم نگه داشته است. هرچند اخبار حاکی از آن است که مقامات این کشور به جای منع کامل رمزارز به فکر تنظیم قوانین لازم هستند.

سخن آخر

معاملات رمزارز در هند با چالش های فراوانی رو به رو است. عدم شفافیت قوانین و مواضع بانک ها در این کشور از جمله این معضلات است. حدود ۱۵ میلیون کاربر در هند در رمزارز ها سرمایه گذاری کرده اند. استفاده آنها از پلت فرم های کوچک و مبادلات P2P محدودیت ها و ریسک های امنیتی زیادی را برای آنها به همراه داشته است. با این حال به نظر می رسد دولت ها برای تصویب قوانین شفاف در این زمینه درست به کار شده است.

به نظر شما تغییرات قوانین در هند چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد گذاشت؟

آیا بانک RBI بالاخره معاملات رمزارز ها را در عمل هم معتبر می داند؟

در رمزارز مارکت از آخرین تحولات بازار هند و تاثیر آن بر خرید و فروش رمزارز ها مطلع شوید.

https://cointelegraph.com/news/crypto-exchanges-in-india-still-struggling-to-secure-banking-partners

Comments (0)
Add Comment