این هفته مراقب تغییرات در بازار باشید

 بیت کوین بهترین هفته تاریخ خود را پشت سر می گذارد. در کنار این رمز ارز اتریوم و دیگر آلت کوین ها نیز در روند صعودی می تازند و پیش می روند. به نظر می رسد که گاوها پس از مدت ها موفق شدند که این هفته قیمت را به نزدیکی ۴۰ هزار دلار برساند. قیمت این ارز در مقایسه با ۷ روز پیش ۱۵ درصد افزایش داشته است. اما یا تغییرات در بازار به پایان رسیده است؟ چه چیزی در انتظار بیت کوین است؟ در ادامه به بررسی فاکتورهایی می پردازیم که روی قیمت بیت کوین در روزهای آتی تاثیرگذار هستند.

 رشد سهام و کاهش ارزش دلار

افزایش قیمت بیت کوین آن هم پیش از فرا رسیدن روزهای آخر هفته با تغییرات مثبت این بازار سنتی همراه بوده است.

 با وجود شیوع ویروس کرونا و فشار بسیار زیادی که بر اقتصاد جهان وارد شده است، بازار سهام بار دیگر روند صعودی را آغاز کرده است. شاخص S&P 500 بیشترین سود هفتگی را از نوامبر گذشته به ثبت رسانده است. قیمت هر بشکه نفت به بیش از ۶۰ دلار رسیده است. این قیمت در یک سال گذشته در بازار نفت مشاهده نشده است.

هواداران بیت کوین از آغاز شیوع بیماری کرونا به این موضوع اشاره کرده بودند که بیشتر پول خرج کردن به معنی نزدیک تر بودن به دولت یا بانک های مرکزی است. این وضعیت در اقتصاد با نام اثر کنتلیون شناخته می شود. این پدیده به این موضوع اشاره دارد که کسانی که به قدرت مرکزی نزدیکتر هستند پول بیشتری در اختیار دارند. همین امر منجر به ادامه مداخله آنها در بازار سهام و دیگر بازارها شده است.

تغییرات در بازار رمزارز در حالی روی داد که که بازار سهام اندکی بهبود پیدا کرد، دلار آمریکا در روزهای اخیر به شدت ارزش خود را از دست داده است. این ماجرا مدتی است که آغاز شده است و ادامه خواهد داشت چراکه ارزش های سنتی در جهان روز به روز بیشتر ارزش خود را از دست می دهند.

 کاهش ارزش دلار

 شاخص ارزش دلار آمریکا یا DYX زیر ۹۱ رسیده است. با وجود این که رویکردهای متفاوتی در مورد بسته حمایتی دولت وجود دارد منابع سیاسی نشان می دهند تنها راهکار موجود افزایش موجودی پول است. مشاور اقتصادی باراک اوباما با انتشار مقاله ای در واشنگتن پست اظهار نگرانی کرد. بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری که در اعلام با یک بسته حمایتی حمایتی یک تریلیون دلاری همراه بوده است راهکار چند مناسب برای مبارزه با شرایط فعلی نیست.

 به گزارش کوین تلگراف شاخص ارزش دلار کاهش پیدا کرده است. این امر به افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم دامن زده است. این در حالی است که رابطه معکوس ارزهای دیجیتال و دلار از سپتامبر سال ۲۰۲۰ کمرنگ شده بود.

بیت کوین هفته بسیار خوبی را پشت سر گذاشت

 بیت کوین پس از روزهای در ثبات گذراند روند صعودی را در پیش گرفته است. این ارز موفق شده است که از بازه ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار فراتر برود. نشانه ها خبر وقوع چنین امری را داده بودند. همه ما با آغاز سال ۲۰۲۱ می دانستیم که یک روند کافی قدرتمند در بازار رمز ارز ایجاد خواهد شد و این روند آخرین روند صعودی این بازار نخواهد بود.

  بیت کوین در هفته جاری به روند صعودی ادامه داده است. هش ریت شبکه افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر دشواری استخراج نیز ۵ درصد افزایش داشته است. بیت کوین روز شنبه بالاترین رکورد هفتگی خود را به ثبت رساند.

به احتمال زیاد کاهش قیمت نیز در ادامه در انتظار این است خواهد بود. احتمال آزمودن سطح های بالاتر نیز وجود دارد. از نظر تکنیکی روند صعودی بازار بیت کوین نشان می دهد که در نهایت باید در انتظار قیمت ۶۳ هزار دلاری برای این از باشیم. اگرچه الگوها همیشه آنچنان که باید به عملکرد خود ادامه نمی دهند. اما قوانین همواره یکسان هستند.

تغییرات در بازار بیت  کوین در روزهای آخر هفته برای اولین بار پس از ماه ها قیمت بالاتر از ۴۰ هزار دلار را تجربه کرد . به نظر می رسد که این عرض می خواهد به تمام پیش بینی هایی که تاکنون انجام شده است جامعه عمل بپوشاند و به روند صعودی ادامه دهد. همه در انتظار رسیدن قیمت این ارز به ۴۰ هزار دلار بوده ایم و این ارز این قیمت را بار دیگر از آن خود کرده است. اگر می خواهید با ادامه مسیر همراه باشید بهتر است خرید بیت کوین را در نظر داشته باشید.

 قراردادهای آتی برای اتریوم

با وجود عملکرد قدرتمند بیت کوین به نظر می رسد دوشنبه روز اتریوم و دیگر آلت کوین ها بوده است. اتریوم در هفته گذشته به بالاترین رکورد خود را به ثبت رسانده است. اکنون معامله گران برای ورود به این بازار آماده می شوند. بازار در شور و هیجان بسیاری به سر می برد. هفته گذشته Grayscale جفت ارز اتریوم و دلار را به قیمت ۱۷۵۰ دلار خریداری کرد.

 اکنون همه نگاه ها به بازار اتریوم جلب شده است. معامله گران می خواهند بدانند که آیا این ارز به روند صعودی ادامه می دهد. یا در نهایت باید در انتظار اصلاح قیمت ها برای این رمز ارز باشیم. تحلیلگر کوین تلگراف می گوید شخصاً در شرایط فعلی وارد بازار نمی شوند. تاکنون با استفاده از نوسانات موجود در بازار سود قابل توجهی را به دست آوردم. اما در شرایط فعلی نمی دانم که بازار در آینده چه رفتاری از خود نشان می دهد. بازار قراردادهای آتی می تواند روند بازار تریام را تغییر دهد.

تحلیلگر کوین تلگراف در ادامه افزود احتمال آغاز روند معکوس برای این از وجود دارد. در این صورت باید در انتظار رسیدن قیمت به ۱۳۰۰ دلار و در ادامه و ۸۷۵ دلار باشیم.

 در سال ۲۰۱۷ راه اندازی اولین قرارداد آتی در بیت کوین منجر به افزایش قیمت این ارز شد. اما نباید فراموش کنیم که در نهایت روند بازار تغییر کرد و یک بازار خرسی طولانی مدتی ایجاد شد. اما قراردادهای آتی تا سال ۲۰۱۹ به نتیجه مطلوب نرسیدند.

کاهش تسلط بیت کوین

 تنها چیزی که اتریوم را در روند صعودی همراهی می کند راه اندازی قراردادهای آتی نیست. سرمایه گذاران بیشتری برای سرمایه گذاری در بازار دیفای و آیفون های بزرگ این شبکه وارد عمل شده اند. تمام این موارد می تواند به کاهش تسلط بیت کوین در بازار رمز ارز بیانجامد.

 قیمت توکن های دیفای در سال جاری به شدت افزایش پیدا کرد. در هفته گذشته ارزش ۵ نمونه از آلت کوین های این بازار ۱۱۵ درصد افزایش پیدا کرد. به این ترتیب سهم بیت کوین از ارزش کل بازار رمز ارز در حال کاهش است. در حال حاضر سهم بیت کوین از بازار رمز ارز ۶۱ درصد است. تغییرات در بازار همچنان ادامه دارد.

 در ژانویه سال ۲۰۱۷ پس از دومین هاوین در بیت کوین تنها چند خطه تا آغاز فصل آلت کوین ها در بازار رمز ارز فاصله داشتیم. کافیست اکنون نمودار بیت کوین را با آن چه سال پیش شاهد بودیم مقایسه کنیم. میزان تسلط بیت کوین ۶۰ درصد کاهش داشته است. و بالکن های بازار سود ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ برابری داشتند. آیا ممکن است چنین اتفاقی دوباره روی دهد. 

 ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان که در روزهای گذشته با انتشار اخباری درباره دوج سر زبان ها افتاده بود، توییت تازه منتشر کرده است .به نظر می رسد عملکرد دو جواب بیت کوین از نظر زمانی بهتر بوده است. سرعت پردازش تراکنش ها در در دوج از بیت کوین بالاتر است.

به نظر می رسد که موفقیت اتریوم و دیفای بدور از دشواری نیست. با افزایش قیمت این ارز کارمزد تراکنش ها نیز افزایش پیدا کرده است. این مسئله برای کاربران و بازارهایی که در این حوزه فعالیت دارند مشکلاتی را به وجود آورده است.

 قیمت ۹۰۰۰۰ دلاری تا ماه آوریل؟

تحلیلگران برجسته بازار بیت کوین نظرات متفاوتی را در خصوص عملکرد بیت کوین اظهار داشتند. در واقع پس از تغییرات در بازار بعد از هاوینگ بیت کوین در ماه می نظرات متفاوتی را از این تحلیل گران شنیده ایم.
 بسیاری از آنها می گویند که با مقایسه روند قیمت بیت کوین پس از هاوینگ در دو هاوینگ گذشته به این نتیجه می رسیم که بیت کوین درست در نیمه مسیر قرار دارد. به نظر می رسد که انگیزه بیت کوین برای ادامه ی روند صعودی بسیار قوی تر از روندهای قبلی است. پیش بینی می شود که این ارز به دنبال ثبت قیمت ۱۰۰ هزار دلاری یا ۲۸۸ هزار دلاری باشد. شاید پیش بینی هایی که بر اساس آمار هاوینگ بیت کوین روی می دهد اندکی به واقعیت نزدیک تر باشد تحلیلگر دیگری اعلام کرده است که بیت کوین تا ماه آوریل قیمت ۹۰ هزار دلار را ثبت می کند.

دلیل این پیش بینی نیز بسیار ساده است. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که بیت کوین رفتار خود در سال ۲۰۱۷ و پس از هاوینگ را تکرار می کند. اما این بار بیت کوین از قدرت بیشتری برخوردار است. اطلاعات و معیارهای موجود نشان می دهند که تا ماه آوریل قیمت بیت کوین به ۹۰ هزار دلار می رسد. 

 سرمایه گذاری در بازار بیت کوین

 خرید بیت کوین دیگر تنها راه موفقیت در بازار رمز ارز نیست. این روزها اتریوم و پروژه های دیفای توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کردند. به زودی این بخش از بازار به شدت رشد خواهد کرد. تصور کنید اگر موسسات مالی و سرمایه گذاری های بزرگ متوجه فرصت های موجود در بازار اتریوم شوند چه سرنوشتی در انتظار این ارز و دنیای دیفای خواهد بود؟ آیا می توانید تغییرات در بازار را پیشبینی کنید؟

 پیشبینی ادامه مسیر قیمت در بازار رمزارز کار ساده ای نیست. درواقع باید بدانید که این ارز در ادامه مسیر با مسیرهای متفاوتی روبه رو است. انتخاب بهترین راه به رفتار معامله گران و عملکرد این ارزها بستگی دارد. برای درک بهتر رفتار این ارز روند بازار را زیر نظر بگیرید. تغییرات در بازار را مشاهده کنید. به این ترتیب درک بهتری از آینده این بازار خواهید داشت.

اگر مشتاق به سرمایه گذاری در بازار رمز از هستید بهتر است هر چه سریع تر وارد شوید. بیت کوین و دیگر ارزهای موجود در بازار در یک روند صعودی بی سابقه قرار دارند و به زودی قیمت های غیر قابل تصوری در این بازار ثبت خواهد شد. برای خرید بیت کوین و دیگر رمز ارزهای بازار با ما در رمز ارز ماکت در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/cme-ethereum-futures-go-live-bitcoin-caps-its-best-week-ever-5-things-to-watch-this-week