تجهیزات استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۱

بازار استخراج بیت کوین بیش از هر زمان دیگری داغ شده است. با در نظر گرفتن ادامه روند صعودی بیت کوین جای تعجب نیست که تجهیزات استخراج بیت کوین نیز متحول شوند. در ادامه روند صعودی ابزارهای تازه ای در اختیار ماینرهای خواهد بود.

در ابتدای سال جاری بازار رمزارز در انتظار انفجاری بزرگ در حوزه استخراج بیت کوین بود. همه در مورد اینکه آیا دوران اوج استخراج به پایان رسیده است یا خیر مردد بودند. اما به زودی تمام نگرانی ها از میان برداشته شد.  چرا که شرکت های بزرگی که در شاخص نزدک حضور دارند به استخراج بیت کوین علاقه نشان دادند. انها به دنبال افزایش درآمد خود بودند.

بارها به اdن نکته اشاره شده است که افزایش استقبال از استخراج در ارتباط مستقیم با افزایش قیمت بیت کوین است. در تابستان قیمت بیت کوین بالاتر از ۱۰ هزار دلار به فروش می رسید. اما امروز قیمت این رمزارز دو برابر شده است. آلت کوین ها از غافله عقب نمانده اند. اتر(ETH) در ماه جاری قیمت ۶۵۰ دلار و لایت کوین (LTC) نیز قیمت ۱۱۷ دلار را به ثبت رسانده اند. با وجود این که شش ماه پیش قیمت لایت کوین برابر با ۴۱ دلار بود.

تحلیل گران خوشبین

 تحلیل گران قیمت ها انتظار دارند که بازار صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته باشد. در این بین تجهیزات استخراج پیشرفته ای وارد بازار بیت کوین شده است. درواقع میزان تقاضا برای چنین تجهیزاتی روز به روز در حال افزایش است. در ادامه با برخی از تجهیزات ارزشمندی که باید در انتظار آنها باشیم آشنا می شوید.

 تجهیزات زمینی

 زمانی که پای استخراج بیت کوین به میان می آید، ماینرهای ASIC بهترین گزینه روی میز برای استخراج هستند. این دستگاه آماده راه اندازی است و به سادگی به کار گرفته می شود. اما امسال باید در انتظار چه دستگاهی باشیم و ماینر های دارایی خود را صرف خرید چه چیزی کرده اند؟ به تازگی Riot Blockchain 15000 گونه از سری Antminer 19 را خریداری کرد. مدیری بازاریابی بین المللی Bitmain نیز تایید کرده است که سری Antminer 19 در ماه می ۲۰۲۰ روانه بازار شده است و با استقبال ماینر ها روبه رو شده است. او در ادامه افزود:

«ما با افزایش میزان تقاضا برای خرید تجهیزات استخراج روبه رو بوده ایم. سری Antminer 19 بیش از دیگر مدل ها توجه ماینرها را به خود جلب کرد. این سری شامل Antminer S19 Pro ، S19 و T 19 می شود. سری ۱۹ عملکرد بسیار خوبی را از خود بر جای گذشته است و پاسخگوی نیاز صنعت استخراج بوده است. چرا که این مدل به نسل جدیدی از پردازنده ها مجهز شده است. این امر باعث شده است که سرعت پردازش این دستگاه به ۲۳J/TH  برسد. محصول جدید ما تا ماه جولای سال ۰۲۱ به فروش رسیده است.»

 کسانی که ترجیح می دهند دکل استخراج را به تنهایی ایجاد کنند، فهرستی از محبوب ترین تجهیزات استخراج برای سال جاری روی نیز در نظر گرفته شده است. کارت های گرافیکی تازه ای برای ماینرها در نظر گرفته شده است. شرکت Nvidia  کارت های گرافیکی GeForce RTX 3000  و AMD Radeon RX 6800 را روانه بازار کرده است.

 ماینرها هنوز به طور قطع تصمیم خود را در مورد بهترین کارت گرافیکی موجود در بازار نگرفته اند. اما سوال اصلی اینجاست که چه زمانی این کارت ها در اختیار کاربران قرار می گیرد. چرا که روز به روز بر میزان تقاضا افزوده می شود. با  این حال دو کارت گرافیکی که پیشتر معرفی شدند همچنان بهترین کارت های گرافیکی موجود به شمار می روند.

ASIC های جدید

 سال آینده Bitmain  به ارائه تجهیزات ارزشمند تری می پردازد که تاکنون در اختیار ماینرها گذشته نشده است. بر اساس اظهارات تولیدکنندگان راهکارهای تازه ای برای ارتقا کیفیت استخراج روی کار می آید.

شرکت چینی دیگری که در زمینه تولید تجهیزات استخراج فعالیت دارد، توانسته است مدل تازه ای را برای استخراج در نظر بگیرد. شرکت Canaan Creative مدل AvalonMiner 1246 را در ماه ستامبر معرفی کرده است. به نظر می رسد که  این مدل در مقایسه با مدل های قبلی ۳۰ ردصد عملکرد بهتری را از خود بر جای گذاشته است. قدرت استخراج این مدل به ۹۰ تراهش در ثانیه می رسد. این درحالی است که سری A11 قدرتی برابر با ۶۰تا ۸۰ Th/s داشته است.

تجهیزات جدید در ماه ژانویه آمده بهره بردای خواهند بود. با وجود این که این مدل از نظر عملکرد از مدل Antminer 19 اما قیمت کمتری دارد. قیمت ۳۰۰۰ دلاری این تجهیزات سبب شده است که افرادی که در آرزوی استخراج بیت کوین به سر می برند نیز بتوانند از این تجهیزات برای استخراج استفاده کنند.

کارت های GPU جدید

 شرکت Navidia برای انتشار کارت های گرافیکی جدید خود با مشکلاتی روبه رو بوده است. اما AMD در حال تولید نسخه بعدی کارت های گرافیکی خود است. این شرکت سری ۶۰۰۰ خود را به تازگی معرفی کرده است. این شرکت اعلام کرده است که تا اواخر سال ۲۰۲۱ نسخه دیگری از این کارت های گرافیکی را روانه بازار می کند. براساس داده های به دست آمده از شرکت تولید کننده به نظر می رسد که عملکرد این کارت های گرافیکی ۵۰ درصد بهتر از دیگر کارت های گرافیکی است. این تجهیزات انرژی کمتری مصرف می کنند و به تهویه کمتری برای ادامه فعالیت خود نیاز دارند.

این شرکت برای تایمن نیاز های متفاوت ماینرهای بازار در نظر گرفته است که کارت های گرافیکی و تجهیزاتی را در قیمت های متفاوت در اختیار کاربران خود بگذارد.

 مادربورد های تازه

 اگر GPU ها روش متداولی برای استخراج به شمار می روندف باید بدانید که مادربورد های بهترین و ارزشمندترین ابزارهای موجود در زمینه استخراج بیت کوین هستند. در حال حاضر مادربورد هایی در بازار وجود دارند که ۱۳ جای کارت دارد ودیگر سری های این مادربوردها ۱۹ جای کارت دارند. بنابراین ماینرها در انتظار مادربوردهای قدرتمندی هستند. مادربوردهای تازه ای در راه هستند.

با یان حال به نظر می رسد که یکی از بزرگترین تولید کنندگان مادربورد به نام Biostar به تازگی مادر بورد دیگری را تولید کرده است. TB360-BTC D+ محصول تازه ای را روانه بازا کرده است. این مادر بورد به صورت کاملا انحصاری برای استخراج بیت کوین طراحی شده است. این مادر بورد ۱۶ شکاف برای کارت حافظه دارد. این میزان برای استخراج مناسب است. اما به نظر می رسد که قیمت و زمان انتشار این تجهیزات هنوز تعیین نشده است.

سخت افزار ها نباید نادیده گرفته شوند

برای استخراج بیت کوین قیمت ها بسیار حیاتی هستند. کارت گرافیکی GPU، مادربورد، دسترسی به اینترنت و برق از موارد لازم برای استخراج است. علاوه بر این تجهیزات مورد نیاز برای استخراج بیت کوین بسیار پر سر و صدا هستند.بنابراین ماینرها نیاز دارند که اصول امنتی را برای استفاده از این تجهیزات در نظر بگیرند. بنابراین بهترین فضا برای نگهداری از این تجهیزات در زمان گرم شدن هوا داخل اتاقی با تهویه است. اما هوای سرد بهتر است این دستگاه را در تراس یا فضای خارج از خانه نگهداری کنید.

 باید به منبع قدرتمندی از برق دسترسی داشته باشید. این نکته را به یاد داشته باشید که این باید ترانس های قدرتمندی در مسیر برق قرار دهید. به این ترتیب می توانید دستگاه های خود را در برابر مشکلاتی که در جریان برق روی می دهد محافظت کنید. 

صنعت استخراج بیت کوین از سال ۲۰۱۷ از کارت های گرافیکی متفاوتی استفاده کرده است. اکثر ماینرهایی که در این حوزه فعالیت دارند ترجیح می دهند از کارت هایی استفاده کنند که برای این کار مناسب هستند. تجهیزات جدید عملکرد بهتری دارند و صدای کمتری نیز تولید می کنند. فروش تجهیزات استخراج از مارس سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا کرده است.

 آیا سال ۲۰۲۱ سال خوبی برای استخراج است؟

با توجه به رشد قیمت بیت کوین و ادامه روند صعودی به نظر می رسد که کاربران زیادی برای استخراج به این بازار اضافه شوند. همین امر باعث شده است که سال ۲۰۲۱ سال بهتری برای استخراج بیت کوین به نظر برسد.تجهیزات تازه ای از راه می رسند که می توانند این صنعت به کلی دستخوش تغییر کنند. با وجود شیوه بیماری کرونا به نظر می رسد که هنوز وضعیت استخراج در شبکه بیت کوین کاملا مشخص نباشد.

 اما ماینرها در سال ۲۰۲۰ تجربه خوبی به دست آوردند. ماینرهای امروزی هاوینگ و مهاجرت فصلی ماینرهای چینی را تجربه کرده اند، آنها پخته تر و آزموده تر شده اند. بنابراین می توان گفت که آنها آمادگی بیشتری برای رویارویی با شوک های بازار دارند. ورود شرکت های بزرگ جهانی سبب شده است که میزان پذیرش این ارز نیز به شدت افزایش پیدا کند.

 برای خرید بیت کوین وارد عمل شوید. افزایش سرعت ماینرها در استخراج بازار را بیش از هر زمان دیگری داغ می کند. با سرمایه گذاری در بیت کوین خود را برای آینده آماده کنید. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و در بهترین زمان بیت کوین را به سبد خرید خود اضافه کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/top-crypto-mining-hardware-to-expect-in-2021

Comments (0)
Add Comment