تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

بیت کوین امروز پس از اینکه روزها در یک بازه محدود معامله شد به همراه دیگر آلت کوین ها به روند صعودی ادامه داد. به نظر می رسد خریداران در قیمت های پایین تر به خرید بیشترین دارایی ادامه داده اند. به تازگی نشانه هایی از ضعف در قیمت بیت کوین دیده شد. اما کاهش قیمت این ارز منجر به افزایش فروش در بین سرمایه گذاران نشد. احساس سرمایه گذاران به این رمز است همچنان خوشبینانه است. بیت کوین پس از این  که اتریوم در چند روز گذشته روند صعودی را با قدرت ادامه داد امروز با عبور از ۵۵ هزار دلار به روند صعودی پیوست.این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران همچنان به خرید این دارایی ادامه می دهند. برای درک بهتر وضعیت بازار باید به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم.

شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Bitkraft چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون دلار را در بازار ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کرده است. از سوی دیگر علاوه شرکت های سرمایه گذاری در آسیا نیز به بازار بیت کوین افزایش پیدا کرده است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در موسسات مالی

موسسه Fidelity برای آنکه قادر باشد اطلاعات کافی در زمینه دارایی های دیجیتال و تحلیل های این بازار را در اختیار مشتریان خود بگذارند، به راه اندازی پلتفرم به نام Sherlock روی آورد. کاربران با استفاده از این پلتفرم به تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال دسترسی خواهند داشت. در حال حاضر در کنار تازه واردها سرمایه گذاران قدیمی نیز به دنبال راهی برای خرید بیشتر دارایی هستند. مدیرعامل شرکت میکرواستراتژی مایکل سیلور در مصاحبه خبری که در تاریخ ۳۰ آوریل منتشر شد اعلام کرد این شرکت به خرید و نگهداری بیت کوین ادامه خواهد داد. چرا که آنها به دنبال ایجاد ارزش بیشتر برای سهام سهامداران هستند.

 مقاومت و ایستادگی بیت کوین و دیگر آلت کوین ها نشان دهنده بلوغ بازار است. برای درک بهتر وضعیت بازار بهتر است به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال و پردازیم. در ادامه روند رمز ارز برتر بازار را زیر نظر خواهیم گرفت.

 جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت کوین پس از اینکه در دو روز گذشته برای عبور از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۵۵۳۲۴ دلار در تلاش بود، امروز با موفقیت تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۵۶۸۹۷ دلار افزایش پیدا کرد.

اگر گاوها موفق به ادامه روند صعودی پس از میانگین متحرک ۵۰ روزه شوند قیمت بعدی برای این جفت ارز ۱۶۱ هزار دلار و در نهایت ۶۴ هزار دلار خواهد بود.

 متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی عدد ۵۳ را نشان می دهد. به این ترتیب فشار فروش در بازار کاهش پیدا کرده است. با این حال گاوها ممکن است در سطح فعلی با مقاومت خرس ها روبرو باشند.

 اگر قیمت نفت فعلی کاهش پیدا کند و سطح حمایت ۵۲۵۰۰ دلار پایین تر بیاید، خرس ها درسته میانگین متحرک ۵۰ روزه برای فروش دارایی وارد عمل شده اند. این امر منجر به آزمودن دوباره سطح ۵۰ هزار دلار و در نهایت کاهش دهیم تا ۴۶ هزار دلار خواهد شد.

حرکت بعدی بازار به احتمال زیاد در راستای عبور از قیمت ۶۴۸۴۹ دلار خواهد بود. از طرفی در حرکت بعدی اگر شاهد قدرت گرفتن خرس ها باشیم، بازار به سمت ۴۶۹۵۸ دلار حرکت می کند. تا آن زمان بازار همچنان به معامله در بازارهای محدود ادامه می دهد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با جفت ارز اتریوم و دلار

اتریوم در تاریخ ۲۹ آوریل شاهد تشکیل الگوی نمودار شمعی دوجی بود. امروز نمودار شمعی روزانه را برای این رمز ارز مشاهده کرده ایم. این نمودار نشان می دهد که این رمز در ادامه روند صعودی با مقاومت هایی روبروست. البته اگر گاه ها به سادگی تسلیم نشوند روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد.

عبور قیمت از این کانال نشان دهنده قدرت ریتم روند صعودی است. این قدرت می تواند به افزایش سریع قیمت تا ۳ هزار دلار نیز می انجامد.میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید و ارزشی بیش از ارزش واقعی قرار دارد. در شرایط فعلی همه چیز به نفع گاو هاست.

 با این حال اگر گاوها در چند روز آینده موفق به حفظ قیمت های بالاتر نشوند، جفت ارز اتریوم و دلار با موج سرمایه گذاران که به دنبال تثبیت سود هستند مواجه خواهد شد. افزایش فشار فروش قیمت را تا میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۴۱۷ دلار کاهش می دهد. کاهش قیمت از این سطح حمایت شرایط را برای تغییر روند بازار مهیا می کند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با جفت ارز بایننس کوین و دلار

بایننس کوین در تاریخ ۲۹ آوریل از سطح مقاومت الگوی مثلث متساوی الاضلاع خارج شد. این امر نشان می دهد که روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد. قیمت بعدی در ادامه روند صعودی برای این رمز ارز ۸۰۸ دلار خواهد بود.

میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید ورزشی بیش از ارزش واقعی است. به این ترتیب کنترل بازار در دستگاه هاست. به احتمال زیاد خریداران درصد ۶۳۸ دلار با مقاومت هایی روبرو خواهند بود. اما اگر قیمت از الگوی مثلثی کاهش پیدا نکند، جفت ارز بایننس کوین و دلار همچنان به روند صعودی ادامه می دهد.

این رویکرد خوشبینانه تنها در حالتی نقد می شود که در بازه زمانی کوتاه مدت قیمت کاهش پیدا کرده و وارد محدوده الگوی مثلثی شود. در چنین حالتی قیمت برای چند روز ثابت باقی می ماند. در صورتی که قیمت از الگوی مثلثی کاهش پیدا کند شاهد تغییر روند بازار خواهیم بود.

 جفت ارز ریپل و دلار 

 ریپل در تاریخ ۲۹ آوریل نمودار شمعی روزانه را تشکیل داد. امروز این رمز ارز به مسیر صعودی ادامه می دهد.گاو قیمت را از دنباله ۶۱.۸ درصد فیبوناچی یعنی ۱.۵۵ دلار افزایش دادند. این این امر این امر نشان دهنده قدرت روند صعودی است.

اگر گاوها با موفقیت قیمت های بالاتر از ۱.۵۵ دلار را حفظ کنند، جفت ارز ریپل و دلار در ادامه به سمت ۱.۷۳ دلار گام بر می دارد. در نهایت این رمزارز بار دیگر قیمت ۱.۹۶ دلار را به یک آزمایش می گذارد. میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی عدد ۶۴ را نشان می دهد. بنابراین همه چیز به نفع گاوهاست.

 از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از ۱.۵۵ دلار پایین تر بیاورند، شاهد فروش بیشتر دارایی از سوی معامله گران خواهیم بود. چرا که آنها در قیمت های بالاتر به دنبال تثبیت سود هستند. قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه نشان دهنده ضعف به روند صعودی است. در چنین حالتی این جفت ارز برای چند روز در یک بازی محدود معامله می شود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با جفت ارز کاردانو و دلار

کاردانو در تاریخ ۲۹ آوریل شاهد تثبیت سود در سطح ۱.۴۱ دلار بوده است. اما گاوها اجازه کاهش قیمت از ۱.۲۵ دلار را به این رمز ارز ندادند. خوشبختانه شرایط برای ادامه روند صعودی و رسیدن به قیمت ۱.۴۸ دلار مهیاست.

اگر قیمت از ۱.۴۸ دلار کاهش پیدا کند جفت ارز آدا و دلار همچنان در یک بازه محدود معامله خواهد شد. میانگین متحرک ثابت است. شاخص قدرت نسبی عدد ۵۸ را نشان می دهد. بنابراین در بازه زمانی نزدیک باید در انتظار ثبات قیمت این جفت ارز باشیم.

 این رویکرد خنثی تنها در حالتی نقد می شود که گاوها قیمت را از ۱.۴۸ دلار به ۱.۵۵ دار برساند. در این حرکت آنها از سطح مقاومت عبور خواهد کرد. و به طور حتم قدرت خود را به خرس ها نشان خواهند داد. در چنین شرایطی ادامه روند صعودی تا قیمت ۲ دلار امکان پذیر است.

اما در شرایطی که قیمت از میانگین متحرک کاهش پیدا کند خرس ها متوجه تغییر اوضاع خواهند شد. آنها با تلاش بیشتر قیمت را از ۱.۰۳ دلار کاهش می دهند و روند بازار را متوقف خواهند کرد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با جفت ارز دوج کوین و دلار

 دوج کوین در تاریخ ۲۹ آوریل از ۰.۳۴ دلار کاهش پیدا کرد. اما گاو ها به این سادگی میدان را خالی نمی کنند و این نشانه مثبتی از ادامه روند صعودی است. الگوی نمودار شمعی روزانه در تاریخ ۲۹ آوریل و امروز نشان می دهد که گاو و خرس ها بر سر به دست گرفتن کنترل بازار در نزاع هستند.

با این وجود میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی به ۶۲ رسیده است. همه چیز نشان می دهد که شرایط برای ادامه روند صعودی مهیا است. اگر گاوها قیمت را از ۰.۳۴ دلار افزایش دهند، جفت ارز دوج کوین و دلار با قدرت برای رسیدن به ۴۲ دلار وارد عمل می شود.

از سوی دیگر اگر قیمت از ۰.۲۹ دلار کاهش پیدا کند، این جفت ارز تا سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا خواهد کرد. افزایش قیمت از این سطح حمایت اینجا را برای چند روز در یک بازه محدود ثابت نگه می دارد. شرایط تنها در حالتی به نفع خرس ها تمام خواهد شد که این جفت ارز از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند.

 تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با جفت ارز دات و دلار

دات امروز الگوی دوجی شمعی را تشکیل داد. تشکیل این الگو نشان می دهد که گاوها علاقه چندانی به خرید بیشترین دارایی در نزدیکی میانگین متحرک ۵۰ روز ندارند. با این حال اگر خرس ها در روزهای آینده موفق به کاهش قیمت از ۳۲.۵۰ نشوند، گاوها بار دیگر برای خرید بیشتر این دارایی وارد عمل می شوند.

کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روز شمسی را برای رسیدن به ۴۲.۲۸ دلار هموار می کند. اگر قیمت از این سر کاهش پیدا کند در واقع این قیمت نقش سطح مقاومت را بر عهده گرفته است. در چنین شرایطی قیمت جفت ارز دات و برای چند روز در بازه میان ۲۶.۵۰ و ۴۲.۲۸ دلار معامله می شود. 

 از سوی دیگر اگر قیمت از ۳۲۵۰ دلار کاهش پیدا کند، فروشندگان دست به کار شده و قیمت را تا ۲۶.۵۰ دلار کاهش می دهند. در این سطح خریداران برای خرید بیشتر دارایی وارد عمل می شوند. میانگین متحرک ثابت است نشان می دهد که میزان عرضه و تقاضا به تعادل رسیده است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با جفت ارز یونی سواپ و دلار 

یونی سواپ در تاریخ ۲۸ آوریل سطح مقاومت پیش رو عبور کرد. اما گاوها در ادامه موفق به ادامه ریتم صعودی نشدند. قیمت در تاریخ ۲۹ آوریل بار دیگر کاهش پیدا کرد.کاهش قیمت نشان می دهد که میزان تقاضا برای خرید این رمزارز در قیمت های بالاتر کاهش پیدا می کند.

واگرایی منفی شاخص قدرت نسبی همچنان پابرجاست. این واگرایی زنگ هشداری است برای ریتم صعودی بازار. اگر قیمت از ۳۷.۵۰ دلار کاهش پیدا کند، قیمت تا میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۵.۶۷ دلار کاهش پیدا می کند. این سطح یک سطح حمایت حیاتی برای بازار است.

 کاهش قیمت از این سطح حمایت به معنای آغاز روند نزولی خواهد بود. از سوی دیگر اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کند، متوجه می شویم که خریداران با کاهش قیمت به خرید بیشتر دارایی ادامه دادند. در چنین حالتی احتمال ادامه روند صعودی افزایش پیدا خواهد کرد. و قیمت بعدی در این روند ۵۰ دلار خواهد بود.

  تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با جفت ارز لایت کوین و دلار 

لایت کوین در تاریخ ۲۹ و ۲۸ آوریل شاهد کاهش قیمت اندکی بود. اما گاوها اجازه کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه را به این ارز ندادند. این امر نشانه مثبتی از ادامه روند صعودی است. چرا که گاوها برای خرید بیشتر دارایی در انتظار کاهش هرچه بیشتر قیمت نیستند.

جفت ارز لایت کوین و دلار در نزدیکی دنباله ۵۰ درصد فیبوناچی یعنی ۲۷۰.۸۹ دلار با مقاومت روبرو هستند. اگر خرسها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش دهند، این جفت ارز تا میانگین متحرک ۵۰ روز کاهش خواهد داشت. این سطح حمایت از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. چرا که با شکسته شدن این سطح قیمت ها ۱۶۸ دلار کاهش پیدا می کند.

 از سوی دیگر اگر گاوها با موفقیت از میانگین متحرک ۲۰ روزه دفاع کنند متوجه می شویم که میزان تقاضا برای خرید این رمز ارز و قیمت های پایین تر بالاست.خریداران در ادامه با خرید بیشتر دارایی قیمت را از ۲۷۰ دلار افزایش می دهند و به سطح دنباله ۶۱.۸ درصد فیبوناچی می رسانند. در این حالت قیمت ۲۸۶ دلار می رسد. در این سطح نیز به احتمال زیاد دوباره شاهد هم مقاومت های خواهیم بود. اما با افزایش قیمت از این سطح روند صعودی تا ۳۳۵ دلار و مسیر خود ادامه می دهد.

 تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با جفت ارز بیت کوین کش و دلار

 بیت کوین کش در تاریخ ۲۹ آوریل از روند نزولی خارج شد. به نظر می رسد شرایط برای ادامه روند صعودی مهیا است. این جفت ارز در ادامه روند صعودی در سطح دنباله ۵۰ درصد فیبوناچی یعنی قیمت ۹۵۰ دلار با مراقبت های روبه رو بوده است.

خرس ها در حال حاضر برای کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۸۱۵ دلار وارد عمل شده اند. در صورت موفقیت آنها جفت ارز بیت کوین کش و دلار تا سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۶۶۱ دلار کاهش خواهد داشت. در چنین شرایطی احساسات همچنان به روند بازار منفی خواهد بود و معامله گران با افزایش قیمت به سمت فروش دارایی روی می آورند. 

 از سوی دیگر اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کند و به بیش از ۹۵۰ دلار برسد، متوجه می شویم که معامله گران به خرید بیشتر دارایی در قیمت های پایین تر ادامه داده اند. چنین حرکتی قیمت را از دنبال ۶۱.۸ درصد ناشی افزایش می دهد. قیمت در ادامه ۱۰۱۲ دلار می رسد. افزایش قیمت از این سطح شرایط را به نفع گاوها تغییر خواهد داد.

در پایان

 در روزهای گذشته شاهد بازگشت دوباره بیت کوین به روند صعودی بودیم. پیش از آن اتریوم به تنهایی به روند صعودی ادامه می داد و این تصور را در بازار ایجاد کرده بود که رابطه میان اتریوم و بیت کوین معکوس است. اما بازگشت دوباره بیت کوین به روند صعودی بازار دستخوش تغییر و تحول شده است.  کوین در کنار دیگران تکو تنها به مسیر صعودی ادامه می دهد. به نظر می رسد که این رمز ارز قصد ندارد تاریخچه درخشان خود در ماه آوریل را خدشه دار کند. به نظر شما در ادامه باید در انتظار چه رفتاری از سوی بیت کوین و هواداران آن باشیم؟ آیا پیش بینی های ۱۸۸ هزار دلاری و ۴۰۰ هزار دلاری در مورد بیت کوین در سال جاری به واقعیت تبدیل می شود؟ در رمز ارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-4-28-btc-eth-bnb-xrp-ada-doge-dot-uni-ltc-bch

Comments (0)
Add Comment