تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار

 آلت کوین ها همچنان به ادامه روند صعودی ادامه می دهند. بیت کوین برای بار دیگر سطح ۵۸ هزار دلار را به محک آزمایش می گذارد. به نظر می رسد گاوها خود را برای ادامه روند صعودی آماده می کنند. Goldman Sachs خدمات تازه ای را به کاربران خود عرضه می کند. نکته قابل توجه در بازار بیت کوین این است که چیزی از علاقه و توجه سرمایه گذاران موسساتی به بازار بیت کوین کم نشده است. تعداد موسسات مالی که قصد دارند خدمات خود در حوزه ارزهای دیجیتال را افزایش دهند افزوده می شود. بررسی این موارد به تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار کمک می کند.

نظرسنجی هایی که در سال ۲۰۲۰ و در خصوص علاقه بانک ها به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال انجام شد نشان می دهد این سازمانهای مالی همچنان علاقه ای به ورود به بازار ارز های دیجیتال ندارند. اما سرمایه گذاران حرفه ای و موسسات مالی بزرگ به خوبی می دانند که رمز از آمده است که بماند و هنوز در ابتدای مسیر هستیم.

تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار خبر از خرید بیشتر می دهد

 سرمایه گذاران بلند مدت کاهش قیمت در بازار بیت کوین را فرصتی برای خرید بیشتر دارایی به شمار می آورد. به این ترتیب معامله گر می تواند دارایی مورد نظر را به قیمت دلخواه خریداری کند. این دسته از سرمایه گذاران از کاهش قیمت پیش آمده در بیت کوین به عنوان فرصتی برای خرید بیشتر این دارایی استفاده کرده اند. اطلاعات به دست آمده از Glassnode نشان می دهد که به تازگی چیزی در حدود ۱۲۳۵۴ بیت کوین از صرافی کوین بیس خارج شده است. به احتمال زیاد بیت کوین های خارج شده از این صرافی در کیف پول های سخت افزاری و برای بازه های زمانی طولانی مدت ذخیره شده اند.

 با وجود اینکه بیت کوین همچنان در مرحله خرید به سر می برد، آلت کوین ها همچنان به روند صعودی ادامه می دهند. در ادامه با تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار در کنار شما خواهیم بود. به این ترتیب متوجه می شویم که آیا روند صعودی برای آلت کوین ها ادامه خواهد داشت یا باید در انتظار اصلاح قیمت این رمز ارزها باشیم.

 تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار با جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت کوین برای ادامه روند صعودی با مشکلاتی رو به روست. اما نکته قابل توجه این است که گاوها همچنان اجازه کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه را به این ارز نمی دهند. این امر نشان می دهد که خریداران به خرید بیشتر این دارایی در قیمت های کمتر ادامه می دهند. 

اگر گاوها قیمت را از سطح مقاومت ۵۸۹۶۶ دلار افزایش دهند، ریتم صعودی برای جفت ارز بیت کوین ودلار سرعت می گیرد. دراین حالت این جفت ارز برای رسیده به قیمت ۶۴۸۴۹ دلار حرکت خواهد کرد. عبور از این سطح قیمت به معنای ادامه روند صعودی و ثبت رکورد های تازه ای برای این رمزارز است. 

 اما از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند و از میانگین متحرک ۲۰ روزه نیز پایین تر برود، به احتمال زیاد باید در انتظار کاهش قیمت تا ۵۲۳۲۳ دلار باشیم. افزایش قیمت از این سطح حمایت به معنای ثبات قیمت در بازه میان ۵۲۳۲۳ و ۵۸۹۶۶ دلار خواهد بود.

میانگین متحرک ثابت است. شاخص قدرت نسبی اندکی بالاتر از میانه قرار دارد. به این ترتیب به احتمال زیاد باید در انتظار کاهش قیمت باشیم. در این حالت خرس ها برای کاهش هرچه بیشتر قیمت وارد عمل می شوند. آنها در ادامه قیمت را از ۵۲۳۲۳ دلار نیز پایین تر می آورند. 

جفت ارز اتریوم و دلار

 اتریوم همچنان در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد. در تاریخ چهارم شاهد اصلاح قیمت های این رمز ارز بودیم اما این امر برای بازه زمانی طولانی مدت ادامه نداشت. گاوها در ادامه قیمت را افزایش داده و در تاریخ ۵ می شش می رکوردهای تازه ای را برای خود به ثبت رساندند.

اگر خریداران همچنان به خرید و قیمت های کمتر از ۳۶۰۷ دلار ادامه، جفت ارز اتریوم و دلار به روند صعودی ادامه خواهد داد. در این صورت قیمت بعدی برای این رمز از ۴۵۲۸ دلار خواهد بود. با این حال به دنبال آخرین افزایش قیمتی که در این بازار شاهد بودیم این رمز ارز در بازار های بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه معامله می شود. این امر نشان می دهد که بازار اتریوم در بازه زمانی کوتاه مدت بیش از اندازه داغ شده است. کاهش قیمت از سطح حمایت ۳۱۶۵ دلار اولین نشانه ضعف روند صعودی و اصلاح قیمت خواهد بود. در چنین حالتی باید در انتظار کاهش قیمت تا میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۸۸۶ دلار باشیم.

افزایش قیمت از این سطح حمایت به معنای خوش بینی سهم معامله گران به ادامه روند صعودی است.در این حالت آنها به خرید بیشترین دارایی در قیمت های کمتر ادامه می دهند. اما از سوی دیگر کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای خسته شدن روند صعودی و احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت ها میانگین متحرک ۵۰ روزه خواهد بود.

 جفت ارز بایننس کوین و دلار

در تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار متوجه می شویم که بایننس کوین همچنان در روند صعودی قرار دارد. اما واگرایی منفی شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که ریتم صعودی در حال ضعیف شدن است. بهبود قیمت در تاریخ ۵ آوریل تا ۶۵۶ دلار ادامه داشت. این امر نشان می دهد که با افزایش قیمت معامله گران بیشتری به فروش دارای علاقه مند می شوند.

اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی با ۱۷۹ دلار کاهش دهند، معامله گران که به صورت کوتاه مدت وارد بازار شدند به سرعت برای خروج از بازار وارد عمل می شوند. در این حالت فشار فروش در بازار افزایش پیدا می کند. با افزایش فشار فروش قیمت تا میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند.

 از سوی دیگر اگر قیمت از سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کند متوجه می شویم که گاوها همچنان از ادامه روند صعودی ناامید نشدند. افزایش قیمت از ۶۸۰ دلار در مسیر را برای رسیدن به قیمت ۸۰۸ دلار مهیا می کند.

تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار با دوج کوین و دلار

 دوج کوین همچنان در یک روند صعودی قدرتمند به سر می برد. خرس ها قادر به کاهش قیمت از دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی نبودند. این امر نشان می دهد که آنها برای خرید بیشتر دارایی در انتظار کاهش هرچه بیشتر قیمت آن نیستند.

خریداران سعی دارند قدرت کافی برای ادامه روند صعودی را تامین کنند. در این صورت این رمز ارز با قدرت است مقاومت ۰.۶۹ دلار عبور خواهد کرد. در صورت موفقیت گاوها جفت ارز دوج کوین و دلار روند صعودی تازه ای را برای رسیدن به ۱.۰۵ دلار آغاز خواهد کرد. 

 از سوی دیگر اگر قیمت از سطح مقاومت پیش رو کاهش پیدا کند معامله گران در حال خروج از جایگاه های خود هستند. در چنین شرایطی ریتم روند صعودی ضعیف می شود. مخصوصاً اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش دهند.

 جفت ارز ریپل و دلار

ریپل در تاریخ ۶ و ۷ می افزایش قیمت را تجربه کرد. اما با تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار متوجه می شویم که دنباله بلندتر نمودار شمعی این رمز ارز خبر از فروش دارایی می دهد. به نظر می رسد با افزایش قیمت معامله گران برای تثبیت سود وارد عمل شدند. خرس هادر حال حاضر برای کاهش قیمت تمام تلاش خود را به کار گرفته اند.

در صورت موفقیت آنها جفت ارز ریپل و دلار تا میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱.۴۳ دلار کاهش پیدا خواهد کرد. میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. به این ترتیب همه چیز به نفع گاو هاست.

 افزایش قیمت از این سطح حمایت به معنای خوشبینی معامله گران به ادامه روند صعودی است. اگر خریداران به خرید بیشترین دارای ادامه و قیمت را افزایش دهند، احتمال افزایش قیمت  تا ۱.۹۶ دلار وجود خواهد داشت. 

از سوی دیگر اگر قیمت از سطح میانگین متحرک بیضه کاهش پیدا کند متوجه می شویم که میزان عرضه از تقاضا پیش گرفته است. در چنین شرایطی قیمت است میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۱.۰۹ دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

 تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار با جفت ارز کاردانو و دلار

کاردانو در تاریخ شش می از سطح مقاومت ۱.۴۸ دلار عبور کرد. افزایش قیمت این رمز ارز نشان دهنده ادامه روند صعودی است. خرس ها امروز بار دیگر برای کاهش قیمت وارد عمل شدند. اما دنبال یه بلندتر نمودار نشان بی نشان می دهد که معامله گران به خرید بیشترین دارای ادامه می دهند.

میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید به ارزشی بیش از ارزش واقعی قرار دارد. در چنین شرایطی همه چیز برای ادامه روند صعودی مهیا است. اولین هدف برای این جفت ارز قیمت ۲ دلار خواهد بود. در صورت عبور موفقیت آمیز از این سطح باید در انتظار ثبت قیمت ۲.۲۵ دلار باشیم.

 اما رویکرد خوشبینانه فقط در صورتی نقض می شود که گفت ارز کاردانو و دلار از سطح فعلی کاهش پیدا کند. کاهش قیمت از ۱.۴۸ دلار گاو ها به دام می افتند. در این حالت احتمال کاهش قیمت از میانگین متحرک نیز وجود خواهد داشت.

 جفت ارز دات و دلار 

 دات در تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار عبور از خط مقاومت ۴۲.۲۸ را به ثبت رسانده است. خرس ها در این سطح از ادامه روند صعودی ممانعت خواهند کرد. امروز شاهد تشکیل الگوی شمعی روزانه برای این آلت کوین بودیم. تشکیل این نمودار نشان می دهد که همچنان مشخص نیست کنترل بازار در دست گاو هاست یا خرس ها.

 نمودار VORTECS در تاریخ ۵ می نشانه هایی از ادامه روند صعودی را برای این جفت ارز به نمایش گذاشت.

 این معیار که به صورت انحصاری از سوی کوین تلگراف به کار گرفته می شود، در واقع الگوریتم است که به مقایسه وضعیت فعلی و تاریخچه بازار می پردازد. احساسات حاکم بر بازار، آخرین تغییرات قیمت، حجم معاملات و فعالیت های شبکه توییتر برای بررسی وضعیت بازار استفاده می کند.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید این شاخص در تاریخ ۵ ماه می برای جفت ارز دات و دلار سبز رنگ شد. در آن زمان قیمت این رمز است ۳۶.۱۸ دلار بود. از آن زمان تا کنون این معیار همچنان در محدوده سبز باقی مانده است. جفت ارز دات و دلار در تاریخ ۶ می به ۴۲.۴۷ دلار رسید. این میزان افزایش رشد ۱۷ درصدی را در دو روز نشان می دهد.

 گاوها با قدرت به مسیر صعودی ادامه می دهند

افزایش قیمت از این سطح به این معناست که گاوها با عبور از خط مقاومت خرس ها را مغلوب کردند. در این حالت ادامه روند صعودی تا ۴۸.۳۶ دلار امکان پذیر است. عبور از این قیمت روند صعودی تازه ای را برای این جفت ارز آغاز می کند.

از سوی دیگر اگر قیمت از ۴۲.۲۸ دلار کاهش پیدا کند، احتمال کاهش بیشتر قیمت ها میانگین متحرک وجود دارد. افزایش قیمت از این سطح حمایت به معنی افزایش تقاضا برای خرید این دارایی در قیمت های کمتر است. در چنین شرایطی گاها با خرید بیشترین رمز ارز قیمت را تا ۴۸.۳۶ دلار افزایش می دهند.

 میانگین متحرک در حال افزایش است. قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. همه چیز برای ادامه روند صعودی آماده است. اما این رویکرد خوشبینانه با کاهش قیمت ۳۴.۳۶ دلار نقض می شود. در این حالت قیمت تا ۲۶.۵۰ دلار کاهش پیدا می کند.

 جفت ارز بیت کوین کش و دلار 

بیت کوین کش پس از افزایش قیمتی که در تاریخ ۵ و ۶ ماه می تجربه کرد اکنون شاهد تثبیت سود از سوی معامله گران است. فشار فروش منجر به کاهش قیمت این رمز ارز خواهد شد. اولین سطح حمایت در روند نزولی دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی یعنی ۱۲۶۳ دلار است.

اگر جفت ارز بیت کوین کش و دلار از این صد افزایش پیدا کنند به احتمال زیاد متوجه خوشبینی معامله گران به ادامه روند صعودی می شویم. آنها در این حالت به خرید بیشتر دارایی ادامه می دهند. گاوها با افزایش قیمت از ۱۶۰۰ دلار به روند صعودی ادامه خواهند داد.و در صورت موفقیت آنها این جفت ارز قیمت ۲۱۴۷ دلار را از آن خود می کند.

 این رویکرد خوشبینانه تنها در صورتی نقض می شود که قیمت از ۱۲۱۳ دلار کاهش پیدا کند. در این صورت باید در انتظار کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱۰۳۰ دلار باشیم. به احتمال زیاد گاوها در این سطح بار دیگر به خرید این دارایی روی می آورند.

جفت ارز لایت کوین و دلار

لایت کوین در نزدیکی سطح مقاومت با فشار فروش روبرو بوده است. در حالی که خرس ها در تاریخ شش می با تمام قوا برای کاهش قیمت وارد عمل شدند، نمودار شمعی امروز نشان می دهد که خریدار به خرید بیشتر این دارایی روی آورده اند.

اگر خریداران به قیمت های بالاتر اعتماد داشته باشند جفت ارز لایت کوین و دلار به احتمال زیاد از ۴۰۰ دلار افزایش پیدا می کند. در ادامه قیمت این جفت ارز به ۴۶۳ دلار می رسد. روند صعودی در روزهای گذشته شاخص قدرت نسبی را به بالاتر از ۷۴ رسانده است.این امر نشان می دهد که به احتمال زیاد باید در انتظار کاهش قیمت و یا اصلاح قیمت ها باشیم.

 اولین نشانه از ضعیف شدن روند صعودی شکسته شدن قیمت ۳۱۸ دلار است. این امر قیمت را تا میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۸۶ دلار کاهش می دهد. با شکسته شدن این سطح حمایت روند نزولی به مسیر خود ادامه می دهد.

 جفت ارز یونی سواپ و دلار

 با تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار متوجه می شویم که یونی سواپ در تاریخ ۵ می از ۴۴.۹۰ دلار کاهش پیدا کرد. این امر نشان می دهد که معامله گران قیمت های بالاتر به تثبیت سود روی آوردند. خرس ها سعی داشتند با استفاده از فرصت پیش آمده قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۸ دلار کاهش دهند.

با این وجود دنباله بلندتر نمودار شمعی امروز نشان می دهد که در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه با حمایت بسیار زیاد کار ها رو به رو هستیم.این امر نشان می دهد که احساس معامله گران به ادامه روند صعودی همچنان خوشبینانه است. گاوها خرید بیشتر دارایی در قیمت های کمتری ادامه می دهند. خریداران در حال حاضر سعی دارند قیمت ۴۵ دلار افزایش دهند.

 در صورت موفقیت آنها متوجه می شویم که اصلاحات به پایان رسیده و این جفت ارز برای عبور از سطح مقاومت ۵۱ دلار آماده است. از سوی دیگر با کاهش قیمت از ۴۵ دلار این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود معامله خواهد شد. شکسته شدن قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه اولین نشانه از ضعیف شدن بازار است. در چنین شرایطی باید در انتظار کاهش قیمت از حمایت باشیم.

 در آخر

 بازار رمز ارز همچنان به مسیر خود ادامه می دهد. بیت کوین در حال تلاش برای عبور از سطح مقاومت است. و دیگر رمزارزها با قدرت به مسیر صعودی ادامه داده اند. در شرایط فعلی باید حلیل قیمت رمزارزهای برتر را در نظر داشته باشیم. به این ترتیب با درک بهتر بازار بهترین زمان را برای خرید دارایی مورد نظر انتخاب خواهیم کرد. این نکته را به یاد داشته باشید که بیت کوین یک سرمایه گذاری بلندمدت است. بنابراین هر زمان که ماهی را از آب بگیرید دیر نیست. برای اطلاع از آخرین تغییرات قیمت ارز های دیجیتال و اخبار دنیای رمز ارزها با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-5-7-btc-eth-bnb-doge-xrp-ada-dot-bch-ltc-uni

Comments (0)
Add Comment