قوانین سرمایه گذاری در رمز ارز را در نظر داشته باشید

افزایش علاقه دولت ها به قانونگذاری در حوزه رمز ارز منجر به نوآوری هایی می شود. این امر به رشد و بهبودی اقتصاد کشور کمک می کند. اتریوم در هفته جاری به ۴ هزار دلار رسید در حالی که بیت کوین بزرگترین رمز ارز جهان همچنان برای رسیدن به ۶۳ هزار دلار با مشکلاتی روبرو است. در همین حال در روند بی سابقه ای با افزایش قیمت روبرو بود. این روزها بیش از هر زمان دیگری بهتر از قوانین سرمایه گذاری در رمز ارز را بشناسید.

چه خوشتان بیاید چه نه، بازار رمز ارز داغ است.

اما همچنان بسیاری به آینده ای درخشان رمز اعتماد ندارند. هواداران بیت کوین را افراد متعلق به فرقه خاص می نامند. بهتر است در شرایط فعلی توجه به اظهار نظرهای سرمایه گذارانی مانند ایلان ماسک نداشته باشید. شرکت جی پی مورگان، پی پل، بسیاری از سرمایه گذاران وال استریت و سیلیکون ولی مقادیر بسیار زیادی از بیت کوین را خریداری کردند.

 افزایش محبوبیت و نیاز به شفاف سازی قوانین سرمایه گذاری در رمز ارز

ارزش بیت کوین های در گردش در حال حاضر به بیش از یک تریلیون دلار می رسد. در شرایط فعلی بسیاری از موسسات مالی و غول های خدمات پرداخت آنلاین از رمز ارز حمایت می کنند. از طرفی میزان پذیرش این دارایی از سوی سرمایه گذاران خود نیز رو به افزایش است. بیت کوین روز به روز به بخش مهمی از سیستم مالی جهان تبدیل می شود.

 نابسمانی در حوزه قانون گذاری رمزارز

با این وجود بیت کوین از نظر قانون گذاری همچنان در محدوده خاکستری است. چرا که دولت ها و کشورهای متفاوت قوانین متفاوتی را برای نظم بخشیدن به بازار رمز ارز در یک دهه اخیر اعمال کردند. در بسیاری از موارد قوانین اعمال شده نقش چندانی در افزایش اعتماد سرمایه گذاران به بازار نداشته است. چرا که همچنان بسیاری از زیرساخت ها و مفاهیم اصلی رمز ارز مورد بحث و گفت وگو قرار نگرفته است. به عنوان مثال آیا باید رمز ارز را یک دارایی در نظر گرفت یا یک پول؟ البته پاسخ این سوال به این بستگی دارد که از چه کسی پرسیده شده باشد؟

سرمایه گذاران چه چیزهایی را باید در مورد بازار رمز ارز بدانند؟

 یکی از بزرگ ترین سوء برداشت های موجود در خصوص بیت کوین و بازار رمز ارز این است که این بازار در واقع به نوعی یک غرب وحشی است. این بازار در خارج از دسترس قانون گذاران فعالیت دارد. اما این امر به هیچ عنوان اهمیت ندارد.

هر کسب و کاری که در مرزهای آمریکا یا دیگر بخش های جهان فعالیت دارد مشمول قوانین و مقررات می شود.

 ممکن است زمانی که صحبت از بازار رمز ارز به میان می آید شاهد عدم وجود قوانین یکپارچه باشیم. اما قوانین متفاوتی در زمینه حمایت از مصرف کننده، جلوگیری از پولشویی و کلاهبرداری وجود دارد. نیاز به قوانین سرمایه گذاری در رمز ارز روز به روز بیشتر احساس می شود.

شرکت هایی که در زمینه رمز فعالیت دارند می توانند با مذاکره و گفت وگو با سازمان های قانونگذار قوانین مرتبط با حوزه کاری خود را استخراج و اعمال کنند.

اما قانون گذاری در ۱۰ سال گذشته در حوزه رمز ارز پیشرفت چندانی نداشته است. چرا که نظام قانونگذاری همچنان نوآوری های روز را درک نکرده است. اما به زودی این واقعیت تغییر می کند. 

پیش بینی ادامه روند قانون گذاری در حوزه رمز کار دشواری است. با این وجود بسیاری از سازمانهای که در این حوزه مشارکت دارند به دنبال اعمال قوانین هستند. چرا که به این ترتیب قادر به حمایت از مصرف کنندگان، ترویج نوآوری های بیشتر و همینطور ایجاد یک احساس مثبت در فضای رمز ارز خواهند بود.

 سرمایه گذاران موسساتی چطور به شرکت های رمز ارز اعتماد کنند؟

با توجه به فراز و نشیب های بسیاری که شرکت های رمز در سال های گذشته در حوزه قانون گذاری پشت سر گذاشتند، سرمایه گذاران باید موانع و مشکلات موجود در انتخاب شریک مالی را به خوبی شناسایی کنند. آنها باید بدانند که قوانین شرکت به چه صورت است و این اطلاعات باید برای عموم قابل مشاهده باشد.

از طرفی برای شناخت قوانین سرمایه گذاری در رمز ارز باید کسب و کارهای متفاوت را بشناسید. شاید در وهله اول این کسب و کارها مشابه به نظر برسند اما تفاوت های بسیاری در عملکرد آنها وجود دارد.

 اگر عملکرد شرکت شفاف و مشخص نباشد، نگرانی سرمایه گذاران در پی خواهد داشت. مسئله اصلی در بازار رمز ارز اعتمادسازی برای همکاری دراز مدت است. ت هایی که این مسئله را درک می کنند اقدامات لازم برای ایجاد قوانین یکپارچه را در نظر می گیرند.

دورنمای قانونگذاری در حوزه رمز ارز شفاف نیست. اما این کار هزینه های بسیاری را برای استارتاپ ها در پی خواهد داشت. این هزینه بخشی از سرمایه گذاری بلند مدت شما برای ارتقاء کسب و کار است.

در آخر

 با توجه به افزایش محبوبیت بازار رمز ارز نیاز به اعمال قوانینی برای شفاف سازی عملکرد شرکت هایی که در این حوزه فعالیت دارند احساس می شود. روز به روز بر تعداد شرکت های فعال در این حوزه افزوده شده است. اگر به دنبال سرمایه گذاری در یکی از این شرکت ها هستید، اولین نکته اطلاع کامل از مدل کسب و کار آنهاست.

 شرکت مورد نظر باید تمام مراحل را به صورت شفاف به شما نمایش دهد. درواقع قوانین سرمایه گذاری در رمز ارز و شیوه انجام کار باید در معرض دید همگان باشند. تنها در این صورت است که می توان با اعتمادسازی سرمایه گذاری دراز مدتی را در بازار رمز ارز تجربه کرد. برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر آلت کوین ها با ما در رمز ارز مارکت در تماس باشید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/the-regulators-are-coming-for-crypto-what-investors-need-to-know

Comments (0)
Add Comment