همه چیز درباره ربات‌های معاملاتی و قابلیت‌های آن‌ها

در سال‌های اخیر صحبت رمزارزها همواره مبحث داغ و بسیار سودآوری برای بسیاری بوده است و این موضوع نه تنها رو به کاهش نیست بلکه با توجه به شرایط کنونی به شدت رو به افزایش است. یکی از موضوعات داغی در طی چند سال گذشته مطرح شده است ربات‌های معاملاتی هستند.

در حالی تا چندی پیش، بسیاری از معامله‌گران رمزارز ترجیح می‌دادند که شخصا معامله کنند، روند جدیدی در معاملات ارزها وجود دارد که مربوط به ربات‌های معاملاتی (Crypto trading Bots) است. پیش از این تنها تریدرهای آشنا با برنامه نویسی قادر به استفاده از معاملات رمزارزها به صورت خودکار بودند. اما اکنون حتی برای معامله گران تازه کار و بدون دانش کد نویسی نیز این امر به راحتی امکان پذیر است.

مزایا و نکات اصلی ربات‌های معاملاتی

با به وجود آمدن نسل ربات‌های معامله گر رمزارزها، معامله‌گران می‌توانند قوانین و استراتژی‌های معاملاتی خود را تست و پیاده سازی کنند و بر اساس آن ربات‌های معاملاتی به صورت شبانه روزی برای آن‌ها به مبادله خواهند پرداخت.

ربات‌های معاملاتی درواقع نرم‌افزارهایی هستند که برای تجزیه و تحلیل داده‌های معاملاتی، و سپس اجرای سفارشات خرید و فروش بر اساس این داده‌ها، بر اساس قوانینی که تریدر تعیین می‌کند، استفاده می‌شوند. سیستم‌های تصمیم گیری، تحلیل داده و امکانات این ربات‌ها در چند سال اخیر به شدت پیشرفت کرده‌اند. در ادامه به برخی از این امکانات و قابلیت‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • ایجاد نقطه خرید و یا فروش به صورت دستی یا اتومات
  • تست استراتژی بر اساس داده‌های گذشته
  • مبادلات شبانه روزی
  • کپی کردن سیگنال‌ها و استراتژی معامله‌گران بنام و موفق
  • تهیه گزارش عملکرد دقیق

محدودیت‌های ربات‌های معاملاتی و سود دهی آنها

در معاملات رمزنگاری، به دلیل اینکه رمزارزها هنوز در بسیاری از کشورها به صورت رسمی و قانونی پذیرفته شده نیستند، این ربات‌ها آزادی بیشتری دارند. معامله گران به راحتی می‌توانند از ربات‌های معامله‌گر در صرافی‌های رمزارزی مورد علاقه خود استفاده کنند. به عبارت دیگر تنها مشکل قانونی شما تایید ربات مورد استفاده شما در صرافی مورد نظر است. امروزه ربات‌های متنوعی وجود دارد که کاربران می‌توانند با توجه به نیاز و بودجه خود از آن‌ها استفاده کنند. ربات‌ها مانند رانندگان شخصی شما در دنیای رمزارز هستند. هرچند شما نمی‌توانید اجازه رانندگی بدون مانع را به ربات خود بدهید. عملکرد و استراتژی مورد استفاده ربات باید دائما توسط شما بررسی شود و بهبود یابد.

نتیجه گیری

کاربران جدید می‌توانند بر اساس استراتژی‌های داخلی ساخته شده، ربات معاملاتی را به راحتی راه اندازی کنند و به سود دهی برسند. کاربران پیشرفته می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های موفق خود برای کسب سود، ربات‌ها را در مورد چگونگی تجارت تنظیم کنند. هرچند اگر بازار رمزارزها در روند صعودی قرار داشته باشد، ربات‌های معاملاتی، معاملات بیشتری را انجام می‌دهند و سود بیشتری کسب می‌کنند.

Comments (0)
Add Comment