کیف پول‌های ارزهای دیجیتال در کریپتوکارنسی را در این مقاله مطالعه کنید

کیف پول‌های ارزهای دیجیتال و موارد مربوط به آن از اطلاعاتی است که می‌تواند دید شما را نسبت به این حیطه سرمایه گذاری باز کند. همانطور که در مقالات قبلی نیز به آن اشاره شد، کیف پول‌های ارزهای دیجیتال جزو یکی از مواردی است که دانستن آن می‌تواند به شما کمک کند. برای این که بتوانید وارد حیطه ارزهای دیجیتال شوید، باید تاریخچه و صنعت این بازار را بهتر بشناسید. همچنین باید داده و مفاهیم تخصصی در این زمینه را بهتر بدانید تا بتوانید با دیدی منطقی سرمایه گذاری کنید. قبل از این که بتوانید وارد دنیای کریپتوکارنسی شوید، باید سعی کنید موارد مورد نیاز آن را شناسایی کنید. اگر قصد سرمایه گذاری و کسب درآمد در این زمینه را دارید، ادامه مقاله را با ما همراه باشید.

اطلاعات کلی درباره کیف پول‌های ارزهای دیجیتال و دنیای کریپتوکارنسی

 تاریخچه و پیشینه ارزهای دیجیتال به قبل از سال ۱۹۹۸ باز می‌گردد. در ابتدا یک دانشمند خبره در حیطه کامپیوتر به نام «نیک سزابو» توانست Bit gold را راه اندازی کند. خلق و طراحی ابتدایی و اصولی ارزهای دیجیتال را نیز می‌توان در ابتدای سال ۲۰۰۸ و توسط «ساتوشی ناکوموتو» دانست. ارز طراحی شده توسط این فرد را می‌توان شروع حیطه ارزهای دیجیتال دانست. نام رمز ارز طراحی شده توسط «ناکوموتو» بیت کوین بود.

بنابراین تمامی قسمت و اجزای ارزهای دیجیتال در زنجیره و یا لدجر ذخیره می‌شود. مهم‌ترین ویژگی و مشخصه کریپتوکارنسی این است که هیچگونه کنترل و مدیریت مرکزی بر روی آن همانند بانک‌ها وجود ندارد. هیچ سیستم مرکزی مانند دولت‌ها توانایی مدیریت و یا کنترل ارزهای دیجیتال را ندارند. در کل سیستم ارزهای دیجیتال در مقایسه با ارزهای معمولی تفاوت دارد. وجود سیستم بلاک چین در حیطه رمز ارزها به منظور نظارت و جلوگیری وقوع اتفاقات غیرمنتظره در این حیطه سرمایه گذاری است.

فرهنگ و سیستم ساختاری رمز ارزها

اگر در حیطه رمز ارزها و کیف پول‌های ارزهای دیجیتال تحقیق کرده باشید، می‌توانید به این نتیجه برسید که جوامع قوی از این حیطه حفاظت می‌کنند. در ساختار رمز ارزها موارد و اصول اخلاقی رعایت می‌شود. به گونه‌ای که سرمایه گذاران کنترل کامل بر سرنوشت و دارایی‌های مالی خود دارند.

بلاک چین‌های موجود در حیطه ارزهای دیجیتال زنجیره‌ای از نودهای اعتبار سازی است. این نودها وظیفه تایید تراکنش‌ها را دارند. هیچگونه مدیریتی توسط سیستم مرکزی یا دولتی وجود ندارد. سیستم رمز ارزها بر اساس پارامترهای تعریف شده در نودهای موجود در بلاک چین عمل می‌کنند. چندین نوع بلاک چین در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که هر کدام ارزهای خود را نیز دارند. معروف‌ترین نمونه در این زمینه را می‌توان به بلاک چین اتریوم اشاره کرد.

اطلاعات مربوط به کیف پول‌های ارزهای دیجیتال

پس از آن که توانستید اطلاعاتی نسبی درباره ارزهای دیجیتال به دست آورید، اکنون زمان آن رسیده است تا اطلاعات مربوط به محل ذخیره و نگهداری سرمایه‌های دیجیتالی خود را به دست آورید. کیف پول‌های ارزهای دیجیتال کارایی و عملکرد مختلفی دارند. اگر قصد دارید ارزهای دیجیتال استخراج کنید و یا اگر علاقه مند به تریدینگ در حیطه رمز ارزها هستید، نیاز به یک کیف پول مناسب برای ارزهای دیجیتال دارید. همچنین اگر قصد دارید تا یک فارم در زمینه ارزهای دیجیتال ایجاد کنید، نیاز به یک والت مناسب دارید.

از این نقطه است که اهمیت لیست انواع کیف پول‌های ارزهای دیجیتال آغاز می‌شود. جمع آوری اطلاعاتی در زمینه این لیست باعث می‌شود تا اطلاعات کلی نسبت به کریپتوکارنسی و موارد مربوط به آن را به دست آورید.

یک والت مناسب را انتخاب کنید

انتخاب یک کیف پول مناسب به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرمایه گذاری مناسبی داشته باشید. حتما با بررسی تمامی جوانب سعی کنید از میان بهترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال یک نمونه مناسب را انتخاب کنید.

کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری

کیف پول‌های سخت افزاری نوعی گزینه مناسب و فیزیکی در زمینه ذخیره اطلاعات در حیطه ارزهای دیجیتال هستند. این نمونه از کیف پول‌ها را می‌توان همانند یک USB دانست که در زمینه ذخیره اطلاعات فعالیت می‌کند. از طرفی دیگر، کیف پول‌های نرم افزاری همانند بانک‌های آنلاین هستند. برای این که بتوانید به سرمایه موجود در کیف پول‌های ارزهای دیجیتال دست پیدا کنید، باید بتوانید کلیدهای خصوصی مربوط به حساب خود را داشته باشید و از این طریق به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

کیف پول‌های نظارتی و غیرنظارتی

کیف پول نظارتی توسط یک بلاک چین مرکزی و یا نیمه مرکزی مدیریت می‌شود. این کیف پول ساختاری همانند بانک‌های سنتی دارد. کیف پول مرکزی اطلاعات مربوط به حساب شما را ذخیره کرده و به منظور امنیت حساب شما یک بک آپ نیز تهیه می‌کند. برای این که بتوانید در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری خود را آغاز کنید، این کیف پول می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

کیف پول‌های غیرنظارتی را می‌توان نوعی کیف پول نرم افزاری دانست که کاربر تنها به یک کلید برای دسترسی به حساب خود نیاز دارد. شما به عنوان مالک حساب، نظارت و کنترل بر روی اطلاعات حساب خود را به وسیله کلید خصوصی دارید. اگر اطلاعات حساب شما مفقود شود، هیچ روشی برای باز پس گرفتن اطلاعات و سرمایه کیف پول شما وجود ندارد. از طرفی کیف پول غیرنظارتی را می‌توان نوعی کیف پول DeFi نیز دانست. این نمونه از والت نمونه‌ای مناسب از توان مالی در حیطه ارزهای دیجیتال و مسئولیت پذیری است. یکی از بهترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال در زمینه دیفای را می‌توان کیف پول Eidoo دانست. به وسیله نرم افزار کیف پول دیفای می‌توانید به تمامی اکوسیستم دیفای دسترسی داشته باشید. همچنین برای دسترسی به اکوسیستم می‌توانید از طریق کارت Defi Visa Crypto و یا Eidoo CARD اقدام کنید.

کلیدهای خصوصی و عمومی در والت‌ها

برای این که از ابتدا با این موضوع آشنا شوید، می‌توان کلیدهای خصوصی را نوعی رمزهای منحصر به فرد دانست که خود به نوعی کریپتوگرافیک هستند. در این بین نوعی کلیدهای عمومی وجود دارند که با کلیدهای خصوصی عجین می‌شوند. هر عاملی که به وسیله کلیدهای عمومی متن رمز شده باشند، تنها به وسیله کلیدهای خصوصی کشف رمز خواهند شد. پس از آن که در کیف پول مد نظر خود ثبت نام کردید، باید فرایندهای مربوط به دریافت کلید خصوصی و امنیت حساب خود را تکمیل کنید. بهتر است حتما کلید خصوصی مربوط به حساب خود را در یک محل امن ذخیره کنید. حتما سعی کنید برای تریدینگ از بهترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال استفاده کنید. شما با یک جست و جوی ساده در گوگل می‌توانید اطلاعات مربوط به آن را به دست آورید.

مشتری خود را بشناس

همانطور که می‌دانید، سیستم ارزهای دیجیتال بر اساس غیرمتمرکز بودن، حفظ امنیت حساب و همچنین ناشناس بودن تراکنش‌ها فعالیت می‌کند. در اکثر مواقع، بحث ناشناس بودن سیستم کریپتوکارنسی از عواملی است که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند. البته این موضوع را نباید فراموش کرد که سرمایه گذاران برای استفاده از کیف پول رمز ارز خود اطلاعات مربوط به خود را تایید کنند. به فرایند تایید و بررسی اطلاعات مربوط به شناسایی کاربران KYC می‌گویند. KYC را در زبان فارسی می‌توان به “مشتری خود را بشناس” ترجمه کرد. این فرایند برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی در زمینه‌های مالی مانند پول شویی، فرار مالیاتی، تروریسم مالی و یا فعالیت‌های مشکوک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید و فروش به وسیله بهترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال

یکی دیگر از قسمت‌های بسیار مهم در زمینه رمز ارزها، تریدینگ است. در ابتدا باید یک کیف پول مناسب را انتخاب کنید. پس از انجام این مرحله، بهترین اقدام این است که حتما اطلاعات کلی درباره تریدینگ و یا سرمایه گذاری در حیطه ارزهای دیجیتال را یاد بگیرید.

هزینه‌های تراکنش

هزینه‌های تراکنش جزو آن دسته از اطلاعاتی است که باید آن را پس از انتخاب والت در زمینه تریدینگ بدانید. با استفاده از فیات می‌توانید رمز ارز مد نظر خود را خریداری کنید. فیات را می‌توان در واقع همان پول سنتی استاندارد محل زندگی خود دانست. به عنوان مثال تومان را می‌توان فیات برای ایرانیان در نظر گرفت. البته معمولا انتخاب رمز ارز و خریداری آن با دلار انجام می‌شود. انجام هر گونه تراکنش در حیطه ارزهای دیجیتال همانند بانک‌های معمولی دارای هزینه است.

در حوزه رمز ارزها این هزینه‌ها را با نام هزینه گس نیز می‌شناسند. هزینه گس در واقع به میزان پرداختی برای هر واحد گس اطلاق می‌شود. مشابه این مشخصه را می‌توان به میزان هزینه هر لیتر بنزین برای ماشین خود مثال زد. این قبیل هزینه‌ها انجام تراکنش را اجرایی می‌کنند. همچنین هزینه گس به نوع توکن وابسته به بلاک چین نیز بستگی دارد و بر اساس آن پرداختی انجام می‌شود.

بر اساس نوع تراکنش، میزان هزینه‌های مربوط به آن نیز تغییر می‌کند. مواردی مانند میزان سختی محاسبات کامپیوتری و محدودیت مربوط به گس از مواردی هستند که در هزینه مربوط به تراکنش تاثیرگذار خواهند بود. اگر میزان گس لازم برای تراکنش فراهم نشود، این فرایند تکمیل نخواهد شد. از آن جایی که بخشی از تراکنش در حالت اجرایی قرار گرفته است، هزینه و گس پرداخت شده به شما بازپرداخت نمی‌شود.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال

به طور معمول فیات‌ها در صرافی‌ها خرید و فروش می‌شوند. در زمینه ارزهای دیجیتال نیز صرافی‌های مختلفی حضور دارند که در زمینه انجام تراکنش و یا نگهداری سرمایه دیجیتال کاربران فعالیت می‌کنند. به وسیله این صرافی‌ها می‌توان فیات خود مانند یورو را به رمز ارز دلخواه خود تبدیل کنید. همانطور که به آن اشاره شد، صرافی‌های متمرکز برای فیات و صرافی‌های غیرمتمرکز برای ارزهای دیجیتال وجود دارند که بر اساس نوع سرمایه گذاری خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

در زمینه بهترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال نیز باید به این موضوع اشاره کرد که این نمونه از والت‌ها برخلاف صرافی‌های متمرکز، سیستمی مرکزی یا دولتی برای مدیریت ندارند. فعالیت صرافی‌های غیرمتمرکز بر اساس گردش و فعالیت نودها در زمینه کنترل و مدیریت قراردادهای هوشمند است. همچنین فرایند و انجام فعالیت‌های صرافی به وسیله نودها مورد بررسی و پشتیبانی قرار می‌گیرند.

انواع ارزهای دیجیتال

برای این که بتوانید بهترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال را انتخاب کنید، بهتر است حتما در زمینه انواع نمونه‌های ارزهای دیجیتال نیز اطلاعات کافی داشته باشید. این عامل به شما کمک می‌کند تا بتوانید با دیدی منطقی سرمایه گذاری کرده و از سرمایه خود سود و درآمد کسب کنید. انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر در گروه‌های مربوط به ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام یا توییتر باشید، اطلاعات مربوط به انواع رمز ارزها را می‌توانید مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال آلتکوین‌ها را در هر صرافی نمی‌توان پیدا کرد. همچنین آلتکوین‌ها را یک اسم جمع برای تمام کوین‌هایی انتخاب می‌کنند که آلتکوین نیستند.

توکن چیست؟

توکن را نیز می‌توان واحدی از ارزهای دیجیتال موجود در بازار دانست که امنیت و موارد مربوط به آن تا حدودی مرتبط با نوع رمز ارز نیز هست. زمانی که یک رمز ارز جدید معرفی می‌شود، افرادی که این رمز ارز را ایجاد کرده و بر روی آن سرمایه گذاری می‌کنند، نوع سرمایه و عضویت خود را در آن اعلام می‌کنند.

بین توکن کاربری و توکن امنیتی تفاوت وجود دارد. چندین نوع توکن کاربری یا همان Utility token در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. این توکن‌ها عملکرد و کارایی مشخصی را بر روی یک پروژه و یا بلاک چین تحت عنوان گس انجام می‌دهند. توکن‌های کاربری توسط هیچگونه سرمایه‌ خاصی پشتیبانی نمی‌شوند. این عامل باعث می‌شود که دارنده این قبیل توکن‌ها بر هیچ نوع اموالی مانند سود سهام یک شرکت و یا هیچ سیستم دیگری مالکیت نداشته باشند.

از طرفی توکن‌های Security را می‌توان اندوخته‌ای از دارایی دانست که قابلیت ترید و ارزیابی تحت نظر “Howie Test” را دارند. همچنین این توکن به سرمایه گذاری کاربران خود سود می‌دهد. “Howie Test” یا همان تست هاوی به منظور ارزیابی یک معامله برای یک فرد است. زمانی یک معامله مورد تایید تست هاوی است که به طرفین قرارداد سود برساند.

استیبل کوین

استیبل کوین را می‌توان نوعی ارزهای دیجیتال دانست که به قیمت و ارزش سایر سرمایه‌های مربوط به رمز ارزها مانند دلار، یورو و یا دیگر ارزها لینک می‌شود. با استفاده از بهترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال و برخورداری از اطلاعات کافی می‌توانید به راحتی سرمایه گذاری خود در زمینه رمز ارزها را داشته باشید.

وجود استیبل کوین‌ها به نوبه خود باعث می‌شود تا میزان نوسان موجود در قیمت و ارزش ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کند. به طور معمولا کوین‌ و سرمایه‌های مربوط به استیبل کوین‌ها مقاومت بالایی در برابر نوسانات مربوط به قیمت آن دارند. از این استیبل کوین‌ها می‌توان به تتر، گولد کوین، PAX و بایننس یو اس دی اشاره کرد. این قبیل استیبل کوین‌ها توسط کاربران و تریدرها به طور مکرر استفاده می‌شوند.

ارز دیجیتال خود را خرج کنید

پس از آن که رمز ارز خود را در بهترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال ذخیره کردید، اکنون زمان استفاده از آن‌ها می‌رسد. کارایی و استفاده‌های مختلفی از رمز ارزها در بازارهای جهانی وجود دارد. بهتر است زمینه و ساختارهای مختلف در بازار را مورد ارزیابی قرار داده و از این طریق نمونه مناسبی را برای خرج کردن و یا استفاده کردن انتخاب کنید. هنگامی که از بین بهترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال یک مورد را انتخاب کردید، بهتر است حتما نسبت به انتخاب یک صرافی مناسب برای دسترسی به سرمایه مالی غیرمتمرکز دیفای خود نیز اقدام کنید. استفاده از این عامل باعث می‌شود تا از راهکارهای مالی در رمز ارزها مانند lending و borrowing نیز استفاده کنید.

سرمایه دیجیتال خود را دنبال کنید

در این قسمت بهتر است به دنبال یک جست و جو گر فعال در زمینه بلاک چین باشید. به وسیله این مشخصه‌ها می‌توانید اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها در آدرس‌های کیف پول‌ و بلاک چین‌های خاص را به دست آورد. از بهترین explorerها در زمینه رمز ارزها می‌توان به Ethers اشاره کرد. به وسیله این قبیل جست و جو گرها می‌توانید پرداختی‌های خود و سایر سرمایه گذاری‌های خود را بررسی کنید. همچنین از اتفاقات موجود در زنجیره حساب خود می‌توانید اطمینان کسب کنید. بهتر است حتما در زمینه سیستم رمز ارزها و بهترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال اقدامات و تحقیقات لازم را انجام دهید.

جمع بندی

بهترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال و اطلاعات مربوط به این موضوع از مواردی است که آگاهی از آن به شما کمک می‌کند تا بتوانید در بازار رمز ارزها به درآمد مناسبی دست پیدا کنید. به نظر شما بهترین کیف پول موجود در بازار ارزهای دیجیتال کدام است؟ نظرات خود را کامنت کنید.

Comments (0)
Add Comment