در هفته جاری در هفته جاری این ۵ رمز ارز را زیر نظر داشته باشید

تحلیل و بررسی ۵ رمز ارز تاثیر گذار در این هفته نشان می دهد که این آلت کوین ها از شرایط بیت کوین به نفع خود استفاده می کنند.بیت کوین در حال حاضر کمتر از چند هزار دلار معامله می شود. تاریخ همواره یکی از مهمترین معیارها برای سنجش وضعیت بازار و ارزیابی آینده احتمالی بوده است.

 آوریل همواره ماه بسیار خوبی برای بیت کوین به شمار می رود. در طول تاریخ بیت کوین تنها در ۲ آوریل رکورد منفی را به ثبت رسانده است. 

دنی اسکات (Danny Scott) مدیر بازار بیت کوین CoinmCorner می گوید اگر بیت کوین مانند ۱۰ سال گذشته رفتار کند در آوریل باید شاهد قیمت ۸۳ هزار دلار برای این رمز ارز باشیم. شاید به همین دلیل است که ماینرها دست از فروش بیت کوین برداشته و به خرید بیشتر روی آوردند. آنها در تاریخ ۲۲ آوریل ۴۳۸۰ بیتکوین و در تاریخ ۳ آوریل ۴۴۹۴ بیت کوین را خریداری کرده اند.

بیت کوین همچنان معروف ترین و محبوب ترین رمز ارز بازار است اما بسیاری از شرکت ها دیگر فرصت های موجود در بازار رمز ارز را غنیمت شمرده اند.

شرکت Shopify اعلام کرده است که به دنبال راهی برای مشارکت و استفاده از بازارهای بدون مرکزیت است. اکنون می خواهیم به بررسی ۵ رمز ارز برتر این هفته به پردازیم. ممکن است این رمز ارزها در هفته جاری عملکرد بهتری در مقایسه با دیگر رمز ارزها داشته باشند.

جفت ارز بیت کوین و دلار

 بیت کوین در روزهای گذشته بارها برای عبور از ۶۰ هزار دلار تلاش کرده است. اما در انجام این کار موفق نبوده است. این مسئله منجر به افزایش میزان فروش معامله گرانی شده است که به صورت کوتاه مدت وارد بازار شده اند. در نتیجه امروز قیمت بیت کوین تا میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۵۶۵۱۸ دلار کاهش پیدا کرد.

میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی افزایش پیدا نکرده است. این امر نشان می دهد که خرس ها با تمام قوا از سطح مقاومت ۶۰ هزار دلار دفاع می کنند.

 اگر گاو ها به قیمت های بالاتر اعتماد داشته باشند، شرایط فعلی می تواند یک تله برای خرس ها باشد. به این ترتیب روند صعودی با قدرت بیشتری به مسیر خود ادامه می دهد. قیمت بعدی برای بیت کوین ۶۹۵۴۰ و در نهایت ۷۹۵۶۶ دلار خواهد بود.

از سوی دیگر اگر گاوها بار دیگر اگر موفق به ادامه روند صعودی و عبور از سطح مقاومت ۶۰ هزار دلاری نشوند، احتمال کاهش قیمت از میانگین متحرک بیست روزه افزایش پیدا می کند. در این صورت سطح حمایت حیاتی بعدی برای این رمز ارز میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۵۳۷۷۱ دلار خواهد بود. این سطح حمایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه شکسته شدن آن روند بازار را به کلی تغییر می دهد.

 نمودار ۴ ساعته یکی از ۵ رمز ارز هفته

نمودار چهار ساعتی جفت ارز بیت کوین و دلار احتمال ایجاد الگوی سر و شانه معکوس را نشان می دهد. در این صورت قیمت بعدی برای بیت کوین ۶۹۵۴۰ دلار خواهد بود.

 با این حال میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال کاهش است است و به نظر می رسد خرس ها کنترل بازار را در دست دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند، احتمال آغاز روند نزولی افزایش پیدا می کند. در این صورت قیمت بعدی برای بیت کوین ۵۴۷۰۰ دلار خواهد بود. کاهش قیمت از این سطح شرایط را برای کاهش هرچه بیشتر و قیمت مساعد می کند. در این حالت قیمت تا ۵۰۴۶۰.۰۲ دلار کاهش می یابد.

 جفت ارز اتریوم و دلار

اتریوم برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شد. اما در تاریخ ۲ آوریل این رمز ارز روند صعودی را آغاز کرد و رکورد تازه ای را به ثبت رساند. قیمت اتریوم در تاریخ ۲ آوریل به ۲۱۴۴.۵۹ رسید. با این حال گاوها موفق به حفظ قیمت نشدند و قیمت بار دیگر از ۲۰۴۰.۷۷ دلار کاهش پیدا کرد.

 

گاوها در حال حاضر سعی دارند از این سطح مقاومت عبور کنند و بار دیگر بالاترین رکورد ثبت شده را تجربه کنند. در صورت موفقیت آنها دو ارز اتریوم و دلار روند صعودی به سمت ۲۶۱۸.۱۴ دلار را آغاز می کند.

میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. با این حال اگر قیمت از از محدوده پیش رو کاهش پیدا کند و به کمتر از هر که ۲۰ روز برسد، روند صعودی ضعیف خواهد شد. کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه یا ۱۷۵۱ دلار، شرایط اتریوم را به وضعیت قبل باز می گرداند. در این حالت اتریوم برای چند روز در بازه قیمتی ۱۲۸۹ و ۲۰۴۰.۷۷ دلار معامله خواهد شد.

 نمودار ۴ ساعته دیگر نمونه از ۵ رمز ارز موفق هفته

نمودار چهار ساعته جفت ارز اتریوم و دلار نشان می دهد که با کاهش قیمت، اتریوم مسطح حمایت تازه ای را در میانگین متحرک ۲۰ روز پیدا کرده است. به این ترتیب می توان گفت روند صعودی همچنان ادامه دارد. خرس ها به این سادگی میدان را خالی نمی کنند. آنها بار دیگر برای کاهش قیمت از سطح فعلی وارد عمل می شوند و از ادامه روند صعودی ممانعت خواهند کرد.

در صورتی که در این کار موفق باشند این جفت ارز تا میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا خواهد کرد. کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روز به این معناست که برای اولین بار میزان عرضه از تقاضا بیشتر شده است. از سوی دیگر اگر گازها قیمت را از سطح مقاومت بالاتر ببرند، ادامه روند صعودی امکان پذیر می شود.

جفت ارز بایننس کوین و دلار یکی از ۵ رمز ارز هفته

بایننس کوین در تاریخ ۲ آوریل رکورد تازه ای را به ثبت رساند. ا گاو ها موفق به حفظ قیمت های بالاتر نشدند. قیمت در ادامه از ۳۴۸.۶۹ دلار کاهش پیدا کرد. این امر نشان می دهد که افزایش قیمت تله ای بود که از سوی خرس ها برای گاوها پهن شده بود.

با این وجود گاوها اجازه کاهش قیمت از ۳۱۵ دلار را نداده اند و این سطح حمایت را حفظ کرده اند. این امر نشان می دهد که خوشبختانه گاوها از هر فرصتی برای خرید بیشتر این رمز ارز استفاده می کنند. آنها در انتظار کاهش بیشتر قیمت نیستند. 

اگر گاوها به قیمت های بالاتر اعتماد داشته باشند جفت ارز بایننس کوین و دلار یکی از ۵ رمز ارز خواهر بود که در هفته جاری روند صعودی را آغاز و به ۴۰۰ دلار می رسد. در ادامه قیمت این رمز ارز به ۴۳۲ دلار خواهد رسید. میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی نشان می دهند که شرایط برای ادامه روند صعودی مساعد است. گاو ها کنترل بازار را در دست دارند. 

اما از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند و یا موفق به عبور سطح مقاومت پیش رو نشود قیمت ۳۱۵ دلار کاهش پیدا خواهد کرد. در این صورت رویکرد خوشبینانه در بازار ضعیف می شود.

نمودار ۴ ساعته

 نمودار ۴ ساعته با اینترنت به عنوان یکی از ۵ رمز ارزی که در هفته جاری عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد اطلاعات تازه ای را به نمایش می گذارد. خرس ها در سطح مقاومت پیش رو با قدرت تمام در حال دفاع هستند. آنها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین آورده اما موفق به شکستن این سطح حمایت نشده اند.

 گاو ها اکنون بار دیگر برای عبور از این سطح مقاومت و ثبت رکورد جدید تلاش خواهند کرد. در صورت موفقیت آنها روند صعودی ادامه خواهد داشت.

اما از سوی دیگر اگر قیمت از سطح مقاومت پیش رو کاهش پیدا کند، خرس ها کنترل بازار را به دست می گیرند. در این صورت احتمال کاهش قیمت از ۳۱۵ دلار وجود دارد.

جفت ارز دات و دلار 

دات نیز مانند دیگر ۵ رمز ارز هفته جاری عملکرد خوبی را در تاریخ ۲ آپریل از خود نشان داد. با این حال با افزایش قیمت کسانی که به دنبال تثبیت سود بودند برای فروش دارایی وارد عمل شدند.

اما خرس ها نتوانستند از کاهش قیمت به نفع خود استفاده کنند. چرا که گاوها با کاهش قیمت به خرید بیشترین دارایی ادامه داده اند. آنها موفق شدند امروز قیمت را از ۴۲.۲۸ دلار بالاتر ببرند. میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. به این ترتیب گاوها کنترل بازار را در دست دارند.

 اگر گاوها قیمت را از ۴۶.۸۰ دلار افزایش دهند جفت ارز دات و دلار روند صعودی را از سر می گیرد. در این حالت قیمت بعدی برای این رمز ارز ۵۳.۵۰ دلار خواهد بود. این رویکرد مثبت در صورتی نقض خواهد شد که قیمت از میانگین متحرک کاهش پیدا کند.

میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی در حال افزایش هستند. به این ترتیب در کوتاه مدت باید در انتظار روند صعودی در بازار باشیم. افزایش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای خرید بیشترین دارایی در قیمت های پایین تر است. این امر احتمال عبور از قیمت ۴۶.۸۰ دلار را افزایش می دهد.

از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی و از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند میزان عرضه از تقاضا بیشتر خواهد بود. این امر می تواند قیمت را از میانگین متحرک ۵۰ روزه پایین تر ببرد.

 جفت ارز EOS و دلار

EOS در تاریخ اول آوریل از سطح مقاومت ۵.۶۰ دلار عبور کرد. این رمز در تاریخ دوم آوریل بالاترین رکورد خود از تاریخ ۲۹ ژوئن سال ۲۰۱۹ را به ثبت رساند و به ۶.۲۵ دلار رسید. این امر نشان می دهد که این آلت کوین بار دیگر توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است.

خرس ها در تاریخ سوم آوری قیمت را از ۵.۶۰ دلار پایین آوردند. اما گاو ها از این فرصت برای خرید بیشترین دارایی استفاده کردند. با خرید بیشتر قیمت از ۵.۶۰ دلار افزایش پیدا کرد.

اگر خریداران به خرید دارایی در قیمت های بالاتر ادامه دهند، احتمال ادامه روند صعودی افزایش پیدا می کند. با افزایش قیمت از ۶.۵۰ دلار این جفت ارز برای رسیدن به قیمت ۷.۶۴ و در ادامه ۸.۶۹ دلار وارد عمل خواهد شد. میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. به این ترتیب متوجه می شویم که گاوها کنترل بازار را در دست دارند.

نمودار چهار ساعته یکی از ۵ رمز ارز هفته

 با بررسی نمودار ۴ ساعته این جفت ارز متوجه می شویم که خرس ها در حال تلاش برای به دام انداختن گاو ها هستند. آنها با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روز سعی داشت نگاه ها را به دام بیاندازند. با این حال خریداران از میدان خارج نشده و با قدرت تمام از سطح ۵.۲۰ دلار دفاع کردند.

به این ترتیب متوجه می شویم که گاوها در قیمت های پایین تر به خرید دارایی ادامه می دهند. میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. بارها کنترل بازار را در دست دارند. در صورتی که قیمت را بالاتر از ۵.۶۰ دلار نگه دارند احتمال افزایش قیمت تا ۶.۴۸ دلار بالا می رود.

از سوی دیگر اگر قیمت از ۵.۲۰ دلار کاهش پیدا کند باید در انتظار آغاز روند نزولی باشیم. در چنین شرایطی متوجه می شویم که افزایش قیمت از ۵.۶۰ دلار یک تله برای گاوها بوده است.

در آخر

 ۵ رمز ارز در هفته جاری وضعیت بازار بیت کوین به نفع خود به نحو احسن استفاده می کنند. در این خبر با ۵ رمز ارز برتر هفته جاری آشنا شدید. تلاش بیت کوین برای عبور از ۴۰ هزار دلار تاکنون ناکام بوده است. اما بسیاری از دیگر رمز ارزها از این شرایط به بهترین شکل استفاده کرده اند. 

 با افزایش محبوبیت بازار رمز ارز سرمایه گذاران بیشتری از بخش های متفاوت این بازار استقبال می کنند. اتریوم و دیگر رمز ارزها در شرایط خوبی به سر می برند. با بررسی وضعیت بازار بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. در رمز ارز مارکت برای خرید بیت کوین و دیگر رمز ارزها در خدمت شما هستیم.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-eth-bnb-dot-eos

Comments (0)
Add Comment