تحلیل قیمت رمز ارزهای برتر بازار

بیت کوین و بسیاری از آلت کوین ها بزرگ بازار در حال حاضر شاهد افزایش استقبال خریداران هستند. با کاهش قیمت ها خریداران بیشتری به خرید این دارایی ها روی آردند. این امر نشان می دهد که باید در انتظار یک روند صعودی جدید باشیم. برای این کار به تحلیل قیمت رمز ارزهای برتر بازار نیاز داریم. 

با آرام گرفتن بازار اوراق آمریکا اشتهای معامله گران برای خرید دارایی های پر خطر افزایش پیدا کرده است. شاخص S&P500 هفته گذشته را منفی به پایان رساند اما در هفته جاری عملکرد بهتری را از خود برجای گذاشته است. سرمایه گذاران خوشبینی که در بازار رمز ارز حضور دارند نیز به افزایش قیمت این بازار کمک می کنند.

پس از سرمایه گذاری شرکت تسلا و میکرو استراتژی در بیت کوین، بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که بیت کوین در نقطه حساسی قرار گرفته است. اکنون این ارز می تواند جایگاه خود به عنوان یک ارز قابل اعتماد را ثابت کند یا به گمانه زنی های موجود دامن بزند. 

 انتظارات از بیت کوین 

تحلیل گران انتظار دارند که انتشار پول دیجیتال از سوی بانک مرکزی و همینطور افزایش تعداد استیبل کوین ها منجر به افزایش میزان پذیرش این ارز شود. زمانی که بسیاری از سرمایه گذاران نگران کاهش هرچه بیشتر قیمت این ارز بودند، شرکت میکرواستراتژی به هیچ عنوان نگران به نظر نمی رسید. در همین زمان بود که این شرکت خبر خرید ۱۵ میلیون دلار بیت کوین دیگر را منتشر کرد. در حال حاضر این شرکت در مجموع ۹۰۸۵۹ بیت کوین را در اختیار دارد. این سکه ها به طور میانگین به ارزش ۲۴۰۶۳ دلار خریداری شده اند. 

اما با این وجود همه به بازار بیت کوین خوش بینی نیستند. بسیاری تصور می کنند که بیت کوین همچنان یک حباب است. آنها بر این باور هستند که احتمال ترکیدن قیمت این ارز وجود دارد. در این حالت آسیب شدیدی به سرمایه گذاران وارد می شود. 

در ادامه با ما همراه باشید. می خواهید ده رمزارز برتر بازار را تحلیل کنیم. در نهایت متوجه می شویم که آیا روند صعودی باز می گردد یا دیگر امیدی به ادامه روند صعودی در بیت کوین نیست. 

جفت ارز دلار و بیت کوین 

بیت کوین تا حد پایین ترین قیمت روزانه کاهش پیدا کرده است. دنباله بلند تر نمودار شمعی نشان می دهد که سرمایه گذارهای خوشبین یا گاوها از کاهش قیمت برای خرید بیشتر این دارایی استفاده کرده اند. این سرمایه گذاران تمام تلاش خود را برای افزایش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به کار گرفته اند. 

در صورتی که این معامله گران در انجام کارهای خود موفق شوند. جفت ارز بیت کوین و دلار می تواند بار دیگر به روند صعودی ادامه دهد. اما در این حالت خرس ها بار دیگر برای مقاومت در برابر ادامه روند صعودی وارد عمل می شوند. در صورتی که خرس ها بتوانند قیمت را ازسطح مقاومت کاهش دهند، قیمت بیت کوین برای روزها در بازه ۴۳ و ۵۲ هزار دلار معامله می شود. در این حالت باید در انتظار حرکت بعدی بازار باشیم. 

میانگین متحرک ثابت است. شاخص قدرت نسبی از ۵۵ افزایش پیدا کرده است. در انی حالت این احتمال وجود دارد که در بازه زمانی کوتاه مدت شاهد تغییر مسیر بازار باشیم. 

 با این حال اگر گاوها یا سرمایه گذارهای خوش بین دست به کار شوند و قیمت را از ۵۲ هزار دلار افزایش دهند، احتمال ادامه روند صعودی وجود دارد. در این صورت باید در انتظار ثبت دوباره قیمت ۵۸۳۴۱۱.۰۳ دلار برای بیت کوین باشیم. این رویکرد تنها در صورتی نقض می شود که قیمت این ارز از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا کند. دراین صویت احتمال ادامه روند نزولی تا ۲۸۸۵۰ دلار نیز وجود دارد. 

جفت ارز دلار و اتریوم

 با تحلیل قیمت رمز ارزهای برتر بازار در می یابیم که اتریوم در تلاشی خود برای ادامه روند صعودی ناکام بوده است. این ارز از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کرده است. این امر نشان می دهد که اکنون اتریوم اصلاحات را پشت سر می گذارد. اما دنباله بلند تر نمودار شمعی ۲۸ فوریه نشان داد که گاوها با تمام قوا ازدنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی دفاع کرده اند. گاوها اجازه ندادند که قیمت از ۱۴۱۳ دلار کاهش پیدا کند. 

سرمایه گذارهای خوش بینی در حال حاضر در حال خرید بیشتر دارایی و تلاش برای ادامه روند صعودی هستند. در صورتی که موفق شوند قیمت این ارز را از میانگین متحرک ۵۰ روزه افزایش دهند، هدف بعدی برای این ارز قیمت ۱۶۲۴ دلار خواهد بود. عبور از این قیمت در حال حاضر با مقاومت بسیاری همراه است. 

درهنگام اصلاح قیمت ها خرس ها یا سرمایه گذارهای بدبین با افزایش قیمت دارایی خود را به قیمت میانگین متحرک ۲۰ روزه می فروشند. اگر قیمت این جفت ارز کاهش پیدا کند، احساسات موجود در بازار منفی می شود. خرس ها در ادامه سعی می کنند که قیمت را از ۱۲۸۹ دلار کاهش دهند. در صورتی که موفق به انجام این کار شوند، روند نزولی ادامه خواهد داشت. در ادامه روند نزولی باید در انتظار قیمت ۶۱.۸ درصد فیبوناچی یعنی ۱۰۲۶ دلار باشیم. 

از سوی دیگر اگر گاوها بتوانند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش دهند، احتمال ادامه روند صعودی تا ۲۰۴۹ نیز وجود دارید. این قیمت بالاتری قیمت برای اتریوم است. 

جفت ارز آدا و دلار 

دنباله بلندتر نمودار شمعی آدا در تاریخ ۲۷ فوریه نشان دادکه این ارز با نزدیک شدن به قیمت ۱.۵۰ دلار شاهد فروش دارایی بوده است. معامله گرانی که به دنبال تثبیت سود هستند با رسیدن قیمت به این بازه دارایی خود را فروخته اند. قیمت ۱.۵۰ دلار از نظر روانی در این بازار از اهمیت بالایی برخودار است. با این حال دنباله بلند تر نمودار شمعی در تاریخ ۲۸ فوریه نشان داده که گاوها از کاهش قیمت ها به نفع بازار استفاده کرده اند و به خرید بیشتر این ارز ادامه می دهند. 

با وجود اینکه میانگین متحرک در حال افزایش است، اما واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی ایجاد شده است. این امر نشان می دهد که روند بازار ضعیف شده است. 

 اگر سرمایه گذارهای بدبین بتوانند قیمت را از ۱.۵۵ دلار کاهش دهند، احتمال کاهش قیمت تا ۱.۰۲ نیز وجود دارد. این قیمت به عنوان یک سطح حمایت از اهمیت بالایی برخوردار است. رسیدن قیمت به این سطح به معنای خرید بیشتر دارایی از سوی معامله گران است. 

از طرف دیگر با افزایش قیمت از سطح فعلی ادامه روند صعودی را شاهد خواهیم بود. در این صورت قیمت این جفت ارز تا ۱.۸۳ و در نهایت تا ۲ دلار افزایش پیدا می کند. اما اگر قیمت از ۰.۹۸ دلار کاهش پیدا کند، روند صعودی در بازار به پایان می رسد و باید در انتظار تغییر مسیر بازار باشیم.

جفت ارز بایننس کوین و دلار 

قیمت بایننس کوین در تاریخ ۲۸ فوریه از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش یافت. با تحلیل قیمت رمز ارزهای برتر در می یابیم که سرمایه گذارهای خوش بین توانسته اند این ارز را از ادامه روند نزولی نجات دهند. اگر این سرمایه گذاران بتوانند قیمت را بالاتر نگهدارند، ادامه روند صعودی امکان پذیر می شود. 

 میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی ۶۱ را نشان می دهد. در این حالت گاوها کنترل بازار را در دست دارند. در ادامه روند صعودی اولین هدف قیمت ۲۸۱ دلار است. در ادامه و با موفقیت گاوها این جفت ارز تا ۳۰۹.۴۹۹۵ دلار افزایش خواهد داشت. 

از سوی دیگر اگر قیمت موفق به حفظ جایگاه فعلی نشود، متوجه می شویم که معامله گرانی که این ارزها به قیمت بالاتری خریداری کرده اند می خواهند از جایگاه خود خارج شوند. این روند نشان دهنده بروز اطلاحات بیشتر در بازار این رمزارز است. در این حالت قیمت بایننس کوین از میانگین متحرک ۲۰ روزه نیز کمتر می شود. 

 جفت ارز دات و دلار 

دات ارز دیگری است که باید در تحلیل قیمت رمز ارزهای برتر در نظر گرفته شود. دات در روند صعودی به سر می برد. سرمایه گذاران خوش بین یا گاوها به خرید بیشتر این دارایی در کف قیمت ها ادامه داده اند. خریداران این ارز را به قیمت میانگین متحرک ۲۰ روزه خریداری کرده و معامله بی خطری را آغاز کرده اند. 

در حال فعلی افزایش قیمت این ارز از میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای ادامه روند صعودی است. 

 میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی در حال افزایش هستند. در شرایط فعلی باید در انتظار حکرانی گاوها در بازار باشیم. اگر آنها بتوانند قیمت را از ۳۵.۶۶۱۸ دلار افزایش دهند. قیمت بعدی برای این ارز ۴۲.۲۵۴۸ دلار خواهد بود. 

این رویکرد خوشبینانه تنها زمانی نقض می شود که خرس ها بتوانند قیمت ار از سطح مقاومت پایین بیاورند از میانگین متحرک ۲۰ روزه نیز کمتر کنند. در این حالت معامله گران باید در انتظار ادامه روند صعودی باشند. 

 جفت ارز ریپل و دلار 

گاوها در تلاش برای دفاع از میانگین متحرک ۵۰ روزه هستند. اگر موفق به انجام این کار شوند، احتمال افزایش قیمت ریپل از ۰.۵۰ دلار نیز در میان خواهد بود. در صورتی که آنها موفق به انجام این کار شوند، این آلت کوین مسیر خود را به سمت قیمت ۰.۶۵ دلار آغاز می کند. 

 با این حال گاوها در حال حاضر چندان تمایلی به مقاومت ندارند. چرا که میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی به نفع خرس ها است. آنها کنترل بازار را در دست دارند. 

 اگر قمیت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، احتمال ادامه روند نزولی تا قیمت میانگین متحرک ۲۰ روزه نیز وجود خواهد داشت. خرس ها در ادامه قیمت را از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش می دهند و روند نزولی برای این ارز آغاز می شود. کاهش قیمت از سطح حمایت به معنای آغاز یک روند نزولی شدید تا ۰.۲۵ دلار است. 

جفت ارز لایت کوین و دلار 

لایت کوین در تاریخ ۲۸ فوریه از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا کرد. اما دنباله بلندتر نمودار شمعی امروز نشان می دهد که خریداران با کاهش قیمت به خرید بیشترین دارایی ادامه دادند. سرمایه گذاران خوشبین در حال حاضر در تلاش هستند که قیمت را از ۱۸۵.۵۸ دلار افزایش دهند. 

به احتمال زیاد گاوها با مقاومت شدید خرس ها روبه رو خواهند شد. خرس ها به شدت از میانگین متحرک ۲۰ روزه دفاع می کنند. در صورتی که قیمت از روندفعلی کاهش پیدا کند، خرس ها برای کاهش هرچه بیشتر قیمت وارد عمل می شوند. در این صورت باید در انتظار ثبت قیمت ۱۲۰ دلار برای این ارز باشیم. 

 اما از سوی دیگر اگر گاوها یا سرمایه گذارهای خوش بین قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش دهند، این جفت ارز می تواند در ادامه قمیت ۲۰۵ و در نهایت ۲۴۰ دلار را از آن خود کند. 

تحلیل قیمت رمز ارزهای برتر با جفت ارز لینک و دلار 

 گاوها در تلاش برای متوقف ساختن روند اصلاحات برای لینک هستند. با وجود اینکه قیمت در تاریخ ۲۸ فوریه از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا کرد اما دنباله بلند نمودار شمعی نشان می دهند که خریداران به خرید بیشتر این دارایی با کاهش قیمت ادامه دادند. لینک در حال حاضر برای آغاز روند صعودی آماده می شود.

اگر گاوها به تواند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش دهند مه روند صعودی امکان پذیر می شود. در این حالت اصلاح قیمت ها به پایان می رسد. جفت دلینک و دلار در ادامه روند صعودی قیمت ۳۴ دلار و در نهایت ۳۶.۹۳ دلار را ثبت می کند.

 اما از سوی دیگر اگر قیمت فعلی کاهش پیدا کند، خرس ها یا سرمایه گذار های بدبین برای کاهش هرچه بیشتر قیمت وارد عمل می شوند. در این حالت احتمال کاهش قیمت ها کمتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز وجود دارد. در این درنهایت باید در انتظار قیمت ۲۰.۱۱ دلار برای این ارز باشیم. 

جفت ارز استلار لومنس و دلار 

با تحلیل قیمت رمز ارزهای بازار متوجه می شویم که استلار لومنس در تاریخ ۲۷ فوریه از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کرده است. اما سرمایه گذاران خوش بین موفق نشدند قیمت را از سطح مقاومت افزایش دهد. این امر نشان می دهد که میزان تقاضا با افزایش قیمت ها کاهش پیدا می کند.

اما هنوز جایی برای امیدواری وجود دارد چرا که گاوها با موفقیت از سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه دفاع کرده اند. اگر جفت ارز استلار لومنس و دلار از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کند، احتمال ادامه روند صعودی وجو.د دارد. در این صورت قیمت تازه ای برای این ارز ثبت می شود. در صورتی که آنها در انجام این کار موفق شوند باید در انتظار ادامه روند صعودی تا قیمت ۰.۵۰ دلار باشیم. 

 اما از سوی دیگر اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند احتمال ادامه روند روند نزولی تا میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز وجود دارد. میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که هنوز وضعیت بازار مشخص نیست و نمی توان گفت که از بین گاوها و خرس ها کدام یک کنترل را در دست دارند. 

جفت ارز بیت کوین کش و دلار 

بیت کوین کش در تاریخ ۲۸ فوریه از روند صعودی خارج شد. ت این از کاهش پیدا کرد اما سرمایه گذاران خوشبین از کاهش قیمت ها به عنوان فرصتی برای خرید دارایی بیشتر استفاده کردند. اگر قیمت فعلی در بازار حفظ شود گاوها تمام تلاش خود را برای افزایش قیمت و رسیدن به میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۵۵۱ دلار به کار می گیرد.

به احتمال زیاد سرمایه گذاران بدبین نیز از میانگین متحرک ۲۰ روزه دفاع می کند. اگر مقاومت خرس ها منجر به کاهش قیمت شود، احساس معامله گران بازار منفی خواهد بود. کاهش قیمت از این بازار به معنای آغاز روند نزولی و رسیدن قیمت به ۳۷۴ است. 

 میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی در حال کاهش هستند. همه چیز نشان می دهد که خرس ها کنترل بازار را در دست دارد. با این حال اگر گاوها بتواند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش دهند، جفت ارز بیت کوین کش و دلار تا ۶۳۱.۷۱ دلار افزایش خواهد داشت. 

 در آخر

 تحلیل قیمت رمز ارزهای برتر بازار یکی از مهمترین اقداماتی است که پیش از سرمایه گذاری در این بازار باید در نظر داشته باشید. حتی با تجربه ترین سرمایه گذارهای بازار نیز بدون تحلیل وضعیت بازار وارد سرمایه گذاری نمی شوند. همه ما می دانیم که بهترین رویکرد برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین، رویکرد بلند مدت است. اما زمانی این سرمایه گذاری شیرین تر و لذت بخش تر می شود که بهترین زمان را برای ورود به این بازار انتخاب کرده باشید. تحلیل قیمت شما را در انتخاب بهترین زمان یاری می کند.

 بازار رمز ارز یکی از پر نوسان ترین بازارهای مالی در سراسر جهان است. به همین دلیل هرگز نمی توانید روند آتی بازار را پیش بینی کنید. با این وجود بهتر است روند تغییرات قیمت را زیر نظر داشته باشیم. چرا که تاریخ همواره تکرار می شود. بهتر است دنیای رمز ارز و تغییرات قیمت در این بازار را بشناسید. پس از شناخت دنیای رمزارز برای خرید این دارایی با ما در رمزارز ماکت در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-1-3-btc-eth-ada-bnb-dot-xrp-ltc-link-xlm-bch