کلاهبرداری ارز دیجیتال به ارزش چندین هزار پوند از یک زن اهل دونکستر

کلاهبرداری ارز دیجیتال مهم‌ترین موضوع در زمینه کریپتوکارنسی است که دانستن آن می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند. اخیرا از یک زن اهل دونکستر به راحتی هزاران پوند سرقت کرده‌اند. زمینه‌ی cryptocurrency یک زمینه هدف چالش برانگیز برای کلاهبرداران و دزدهای اینترنتی است. پس با ما همراه باشید تا داستان کلاه‌برداری این زن را بخوانیم.

کلاهبرداری رمز ارز در کمین همه ما

یک زن اهل شهر دونکستر به یک کلاهبردار آنلاین اعتماد کرد و هزاران پوند را از دست داد.

الیوز جکسون وقتی فهمید ۸۵۰۰ پوند از او گرفته‌اند شوکه شد. او زنی ۲۷ ساله در حال تحقیق در مورد چگونگی سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال بود و قربانی کلاهبرداران آنلاین شد.

الیوز گفت:

«من در حال خواندن مقالات اخبار داخل تلفن همراه خود در مورد سرمایه گذاری بودم بنابراین تصور کردم که منابع ذکر شده در آن گزینه معتبری خواهد بود. فکر می‌کردم که معمولا صحت آن‌ها از قبل بررسی می‌شوند، اما کلاه‌برداری بود.»

الیوز گفت نویر سرمایه بسیار واقعی به نظر می رسید و او نمی دانست که با کلاهبرداران سر و کار دارد. حتی بانک او معتقد بود کلاهبرداران قانونی بودند. این قطعیت حتی تا وقتی که پرونده به تیم کلاهبرداری ارز دیجیتال رسید نیز وجود داشت.

او گفت: «وقتی بالاخره متوجه شدم که پولم دزدیده شده بود و قرار نبود که به حسابم برگردد، از سر نا امیدی ناله می‌کردم.»

«نمی‌توانستم نفس بکشم و از خود بی‌خود شده بودم. اما ترس من از این است که ممکن است مردمی که بسیار سخت به دنبال پول هستند، با این کلاهبرداری‌ها پس‌انداز‌‌‌های تمام زندگیشان را از دست بدهند و در شرایط بسیار دشواری قرار بگیرند.»

ارز دیجیتال یک روش جدید برای سرمایه گذاری است و «الیوز» ترس از این را دارد که کلاهبرداران از این روش جدید درآمدزایی علیه مردم استفاده کنند.

او گفت: «من در مورد افرادی که بر روی ارز دیجیتالی سرمایه گذاری کرده بودند می‌دانستم اما اطلاعات اندکی راجع به خود ارز دیجیتال داشتم. این بازار می‌تواند هیجان انگیز باشد که راه صد ساله را یک شبه طی کنیم و به جایی برسیم. اما اگر به آن آشنایی ندارید، راحت‌تر ممکن است پولتان را به کلاهبرداران ارز دیجیتال ببازید.»

متاسفانه «الیوز» نتوانست پولش را پس بگیرد.

قبل از کلاه برداری ارز دیجیتال همه چیز را چک کنید

او گفت: «بسیار تاکید می‌کنم و بسیار مهم است که همه چیز را چندین بار چک کنید.  شما به خاطر محتاط بودن احمق به نظر نمی‌آیید، ببینید چه بر سر من آمده است.»

وی گفت که نمی‌تواند باور کند که مردم چگونه کلاهبرداری می‌کنند و سپس شب هم می‌توانند بخوابند.

«من باورم نمی‌شود که مردمی وجود دارند که می‌توانند این کار را با یک زن حامله انجام دهند. آن‌ها شب‌ها چگونه می‌توانند بخوابند؟»

الیوز به همه تازه واردان توصیه می‌کند که هنگام سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتالی بسیار مراقب باشند.

جمع بندی

کلاهبرداری ارز دیجیتال از مهم‌ترین موضوعات کریپتوکارنسی است که دانستن اطلاعات آن به شما کمک بسیاری می‌کند. کریپتوکارنسی یکی از زمینه‌هایی است که هر ساله کلاهبرداری‌های بسیاری در آن رخ می‌دهد. با دانستن داستان‌های واقعی کلاهبرداری می‌توانید از آنها درس بگیرید و بیشتر احتیاط کنید. نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

Comments (0)
Add Comment