تحلیل قیمت رمزارز های بازار را با ما دنبال کنید

با تحلیل قیمت رمزارز ها متوجه می شویم که بیت کوین پس از یک روند صعودی طولانی اندکی آرام گرفته است و نفسی تازه می کند. این در حالی است که دیگر رمزرزهای در تلاش هستند که خود را برای رسیدن به این قیمت آماده کنند.

بانک های مرکزی بسیاری در تلاش هستند که در مقابل سیاست های مربوط به افزایش پول مقاومت کنند. آنها در دفاع از اقتصاد ناتوان در تلاش هستند که میزان بهره را کاهش دهند. اقتصاد جهانی با شیوع بیماری کرونا به شدت آسیب پذیر شده است. میزان نقدینگی منجر به رشد شدید شاخص S&P 500  شده است. این جریان طلا  و بیت کوین را نیز بی نسیب نگذاشته است. این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران مدام در حال شناسایی بهترین دارایی های موجود هستند. آنها می خواهند که دارایی خود را از خطر تورم نجات دهند. به همین منظور آنها دارایی های دیگری را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند که با گذشت زمان از ارزش آنها کاسته نمی شود.

در حالی که قیمت طلا از بالاترین حد خود در ماه آگوست کاهش پیدا کرده است. اکنون قیمت شاخص S&P 500  و بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است. شاخص S&P500 در پنج روز آخر سال و دو روز اول سال جدید با افزایش قیمت روبه رو بوده است. روند صعودی کریسمسی برای این شاخص بسیار مفید بوده است. این در حالی است که نگاه ها به سمت بیت کوین است که آیا این ارز نیز در ادامه روند کریسمسی به مسیر خود ادامه می دهد یا خیر. موسسات سرمایه گذاری بیشتری وارد این بازار می شوند و این امر می تواند توجه افراد بیشتری را به سمت بازار بیت کوین جلب کند.

 روند صعودی بیت کوین

بیت کوین از قیمت ۱۰.۳۷۷ در اکتبر به ۲۸۴۱۹ دلار در ماه دسامبر رسید. این روند افزایشی رشدی برابر با ۱۷۳.۸۴ درصد را در به دنبال داشت. این رشد ظرف مدت سه ماه مشاهده شده است و در تاریخ بیت کوین بی سابقه بوده است. اگر چه احساس بازار نسبت به ادامه روند صعودی خوشبینانه است، اما به نظر می رسد که ورود نقدینگی به بازار بیت کوین از سوی موسسات سرمایه گذاری به شدت افزایش پیدا کرده است. اما تاریخ نشان داده است که روند های صعودی قدرتمند نیز شاهد اصلاح قیمت ها بوده اند. این امر سبب شده است که تمام بازار در انتظار وقوع اصلاحی در قیمت ها باشد. معامله گران باید از سود خود مراقبت کنند.

 معامله گران باید از طمع خود برای ادامه مسیر بکاهند. چرا که در صورت وقوع اصلاح قیمت ها سرمایه گذاران کاهش شدیدی را در قیمت ها تجربه می کنند. بیایید نگاهی به نمودار صعودی قیمت بیت کوین و دیگر رمزارز های بازار بیندازیم.

جفت ارز بیت کوین و دلار آمریکا

بیت کوین نمودار شمعی دوجی را در تاریخ ۲۷ دسامبر تشکیل داده است. این امر نشان می دهد که باید به دنبال افزایش سود در قیمت های بالاتر از ۲۷ هزار دلار باشیم . گاو ها تمام تلاش  خود را برای حفظ قیمت ها به کار گرفته اند.

روند بیت کوین

اگر قیمت بیت کوین به مسیر خود ادامه دهد، روند صعودی بدون هیچ مشکلی ادامه خواهد داشت. اگر این اتفاق بیفتد گاوها برای ادامه روند صعودی به تدابیر تازه ای نیاز خواهند داشت.

 اما با پایین آمدن قیمت ها از ۲۵۸۱۹.۶۹ دلار جفت ارز دلار و بیت کوین از سطح حمایتی خود فاصله می گیرند و میانگین متحرکت نیز برابر با ۲۲۹۵۱ است.

یک جهش قوی از این سطح حمایتی به معنای ادامه روند صعودی خواهد بود و گاوها برای خرید بیت کوین در پایین تری بازه قیمتی آماده می شوند. اما اگر این اتفاق روی دهد، گاوها بیش از هرزمان دیگری برای ادامه روند صعودی تلاش خواهند کرد.

 با این حال اگر خرس ها بتوانند میانگین متحرکت را از متوسط ۲۰ روزه کاهش دهند، امکان ایجاد یک بازه نزولی کوتاه مدت در بازار نیز وجود خواهد داشت. اصلاح قیمت ها این رمزارز را به قیمت ۱۹۵۷۷ دلار می رساند.

جفت ارز اتریوم و دلار

افزایش قیمت اتریوم در تاریخ ۲۳ دسامبر به آن معناست که گاو ها با کاهش قیمت ها روبه رو شده اند. خریداران قیمت بیت کوین را بیش از هر زمان دیگری افزایش می دهند. قیمت این ارز در تاریخ ۲۵ دسامبر به ۶۲۲.۸۰۷ دلار رسیده است. این بدان معناست که به احتمال زیاد باید در انتظار اصلاح قیمت ها باشیم.

آینده اتریوم

جفت ارز اتریوم و دلار در تاریخ ۲۷ دسامبر با قدرت تمام به مسیر خود ادامه داده است و قیمت ۶۷۶.۳۲۵ دلار را به ثبت رسانده است. روند صعودی ادامه پیدا کرده است و هدف بعدی برای این ارز ۸۰۰ دلار خواهد بود.

 این جریان حرکتی و شاخص قدرت نسبی بازار در بازه ای قرار دارند که نشان می دهد این ارز به ارزشی بیش از ارزش واقعی خریداری می شود. و تعداد خرید های در این بازار به شدت افزایش پیدا کرده است. اگر قیمت این ارز از ۶۲۲.۸۰۷ دلار کاهش پیدا کند باید در انتظار روند متفاوتی باشیم.

 جفت ارز ریپل و دلار

 ریپل (XPR) وارد یک روند نزولی شده است. این آلت کوین سطح حمایت ۰.۴۳۵ دلاری را پشت سر گذاشته است. این امر بر میزان فروش های این بازار نیز افزوده است. به این ترتیب قیمت این ارز به زودی به ۰.۲۱۳۲ دلار نیز می رسد.

قیمت ریپل

روند نزولی در نمودار ۲۰ روزه در کنار شاخص قدرت نسبی نشان می دهند که قیمت این ارز در محدوده منفی قراردارد. این بدان معناست که خرس کنترل بازار را به دست گرفته اند.

زمانی که احساس قالب بر بازار خرسی باشد، کاربران با مشاهده یک افزایش ناچیز در قیمت ها دارایی خود را می فروشند. این همان اتفاقی بوده که در ۲۵ دسامبر در این بازار روی داده است. جفت ارز ریپل و دلار از ۰.۳۸۴۹۹۸ دلار کاهش پیدا کرده است. این نرخ کمی بالاتر از نرخ ۳۸.۲ درصد فیبوناچی است. با این حال گاوها در تلاش هستند که قیمت را از سطح حمایت ۰.۲۵ دلار افزایش دهند. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز برای چند روز قیمتی در بازه ۰.۲۵ تا ۰.۳۸ دلار را حفظ می کند. به این ترتیب قدرت کافی برای ادامه مسیر صعودی ایجاد می شود و ریپل با قدرت به روند صعودی ادامه خواهد داد.

جفت ارز لایت کوین و دلار

 لایت کوین (LTC) الگوی پرچم را شکسته است و از سطح مقاومت ۱۲۴.۱۲۷۸ دلار نیز افزایش پیدا کرده است. این امر به این معناست که این ارز نیز روند صعودی  را آغاز کرده است.

جفت ارز لایت کوین و دلار

خرس ها چندان علاقه ای به کاهش قیمت ها ندارند و ترجیح می دهند این ارز را از سطح مقاومت بالاتر ببرند. اگر آنها بتوانند قیمت را کمتر از ۱۲۴.۱۲۷۸ دلار نگه دارند، احتمال کاهش میانگین ۲۰ روزه این ارز نیز وجود خواهد داشت.

 از سوی دیگر اگر گاوها بتوانند از سطح ۱۲۴.۱۲۷۸ دفاع کنند، ممکن است که این بازه قیمتی به سطح حمایت تازه ای برای این ارز تبدیل شود. این امر می توانند احتمال افزایش قیمت ها تا ۱۴۰ و ۱۴۵ دلار را نیز افزایش دهد. افزایش میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی محدود خرید بیش از اندازه قرار دارد. به این ترتیب احتمال ادامه روند صعودی و افزایش قیمت ها به شدت وجود دارد. به این ترتیب همچنان باید در انتظار روندی باشیم که در بازار این ارز روی می دهد.

 خرید و فروش بیت کوین و دیگر آلت کوین ها به یکی از پرسود ترین سرمایه گذاری های قرن تبدیل شده است. شما نیز می توانید بخشی از دارایی های خود را در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کنید و به این ترتیب آماده نوع جدیدی از سرمایه گذاری باشید. با ما در رمزارز مارکت از آخرین اخبار دنیای رمزارز مطلع شوید و بهترین زمان را برای خرید رمزارز مورد نظر خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، بیت کوین تنها یک ارز دیجیتال نیست، بلکه آینده پول است. 

 منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-12-28-btc-eth-xrp-ltc-bch-dot-ada-bnb-link-xlm

Comments (0)
Add Comment