تفاوت ارزهای رمزنگاری شده + جزییات مهم مورد نیاز

حوزه ارزهای رمزنگاری شده فقط مربوط به خرید و فروش کالا نمی‌شود و شما قادر خواهید بود تا با در اختیار داشتن این ارزها به خدمات گسترده‌ای دست یابید. اما تفاوت ارزهای رمزنگاری شده شامل چه مواردی می‌شود؟ در این مقاله سعی داریم به زبان ساده تفاوت رمزارزها را بیان نماییم، با ما همراه باشید.

تفاوت ارزهای رمزنگاری شده

برخی سکه‌ها مانند Bitcoin ، Dash و Monero در فرآیندی به نام “استخراج” ایجاد می‌شوند که شامل استفاده از رایانه‌های قدرتمند برای حل معماهای رمزنگاری پیچیده و تایید تراکنش‌ها برای قرار گرفتن آن‌ها در بلاکچین است. وقتی یک معما حل شد، سیستم به “ماینر” برنده با اعطای سکه جایزه می‌دهد. سپس ماینر می‌تواند سکه‌ها را در بازار بفروشد.

بیشتر بخوانید

سکه‌های دیگر مانند NEM (XEM) دارای الگوریتم‌های دیگری هستند که به سخت افزار قدرتمندی نیاز ندارند. از طرفی ارزهایی مانند ریپل و IOTA وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را استخراج کرد بلکه این نوع ارزها توسط سازمانی تولید می‌شوند که پشت ارز قرار دارند.

وقتی موضوع تبادلات مالی و ارزش یک رمزارز در میان باشد، بیت کوین ارز رمزنگاری شده‌ای است که بیشترین استقبال را در بین بازرگانان و ارائه‌دهندگان خدمات دارد. دیگر رمزارزها، مانند Litecoin و Dash ، در حال کار بر روی ارائه امکانات جدید به دارندگان خود هستند. اما استفاده روزانه، مثل  خرید قهوه، لباس و غیره، هدف اصلی برخی سکه‌ها نیست. به عنوان مثال Ether برای پرداخت هزینه خدمات پلت فرم اتریوم مبتنی بر بلاکچین، ایجاد و استفاده از برنامه‌های کاربردی در آن استفاده می‌شود.

مطالب دیگر را بخوانید

از دیگر تفاوت ارزهای رمزنگاری شده ، حریم خصوصی و سرعت معامله است که ارزهای رمزپایه ارائه می‌دهند. در حال حاضر، معاملات در بیت کوین کندتر و کمتر ناشناس هستند، اما بیت کوین می‌تواند در آینده ویژگی‌هایی را برای افزایش حریم خصوصی و سرعت خود اضافه کند، به خصوص که در حال حاضر دارای بزرگترین اکوسیستم توسعه دهنده است. اتریوم نیز از بزرگ‌ترین رقیبان بیت کوین در آینده خواهد بود با این تفاوت که فقط بر روی امور مالی و خرید و فروش کالا تمرکز نداشته و بیشتر می‌تواند به آن لقب یک کامپیوتر جهانی داد.

Comments (0)
Add Comment