چگونه یک صرافی ارز رمزنگاری شده مناسب انتخاب کنیم؟

مقدمه صرافی ارز رمزنگاری شده

یک صرافی ارز رمزنگاری شده به شما امکان خرید، فروش و تجارت ارزهای رمزپایه را می‌دهد. بدون دسترسی به صرافی ارز رمزپایه، قادر به خرید یا فروش دارایی‌های دیجیتال نیستید. بنابراین انتخاب یک صرافی مناسب بسیار مهم خواهد بود و ما قصد داریم تا در این مطلب شما را در انتخاب یک صرافی رمزارز مناسب همراهی کنیم.

هنگام انتخاب یک صرافی ارز رمزنگاری چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

قبل از انتخاب باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید، که مهم‌ترین آن‌ها شامل امنیت صرافی، نقدینگی، کارمزد، تاریخچه، بازارها و تجربه کاربری است. یافتن بهترین صرافی ارز رمزنگاری شده برای شما می‌تواند کمی وقت‌گیر و نیازمند تلاش باشد، اما کاملاً ارزشش را دارد.

همچنین خدمات صرافی مبنی بر مبادلات رمزنگاری به رمزنگاری و رمزنگاری به پول سنتی نیز مهم است. صرافی‌های رمزنگاری شده به رمزنگاری، فقط جفت ارز رمزنگاری شده را مبادله می‌کنند، در حالی که صرافی‌های پول سنتی به رمزنگاری به شما امکان می‌دهد ارزهای رمزپایه را با دلار، یورو، پوند، ین و ارزهای دیگر بخرید و بفروشید.

انتخاب بهترین صرافی ارز رمزنگاری شده

هنگامی که صرافی متناسب با نیازهای اساسی خود پیدا کردید، این جنبه‌های دیگر را نیز بررسی کنید:

امنیت

امنیت مهم‌ترین ویژگی یک صرافی است. اگر صرافی ناامن باشد، ممکن است وجوه شما سرقت شود و هر مزیت دیگری که ارائه می‌دهد بی‌ارزش شود. هیچ کس نمی‌خواهد پول خود را از دست بدهد، بنابراین در این زمینه جنبه‌های زیر را در نظر بگیرید.

·       فناوری:

– آدرس وب صرافی باید با HTTPS شروع شود، از اتصالات HTTP خودداری کنید.

– برای ایمنی ورود به سیستم، باید از احراز هویت دو عاملی (نام کاربری و رمز عبور بعلاوه اطلاعاتی که فقط شما دارید) استفاده کند.

– سپرده‌های مشتری باید بصورت آفلاین و در “سردخانه” ذخیره شود.

– برنامه‌های حسابرسی که فعالیت مبادله را به صورت ۲۴ ساعته و ۷ ساعت و پیام‌های هشدار ایمیل ارسال می‌کنند، همه به مشتریان مبادله تضمین های امنیتی اضافی می دهند

بیشتر بخوانید

جنبه‌های حقوقی

توصیه می‌شود از صرافی‌های موجود در کشور خود استفاده کنید، زیرا این امر می‌تواند تطابق با تغییرات قانونی را آسان‌تر کند.

بیمه

برخی صرافی‌ها ممکن است وجوه خود را بیمه کنند، به این معنی که در صورت از دست دادن وجوه شما، ممکن است هزینه شما را جبران کنند.

 

شفافیت

آیا صرافی صاحبان ، آدرس دفتر مرکزی و اعضای تیم آن را نشان می دهد؟ صرافی‌های شفاف آدرس سردخانه را نیز منتشر می‌کنند یا به بررسی ذخایر آن‌ها از راه‌های دیگر مانند اطلاعات حسابرسی کمک می‌کنند.

نقدینگی

هرچه حجم معاملات بیشتر باشد،به معنای اعتبار بیشتر یک صرتفی است. نقدینگی امکان انجام سریع‌تر معاملات و بدون نیاز به مقابله با نوسان قیمت را فراهم می‌کند. همچنین، ببینید آیا صرافی قیمت گذاری “قفل شده” را ارائه می‌دهد یا خیر. این کار هزینه شما را در زمان معامله تضمین می‌کند؛ حتی اگر بلافاصله تسویه نشود.

مطالب دیگر را بخوانید

Comments (0)
Add Comment