پشتیبانی صرافی‌ها باعث افزایش اعتبار رمزارز ریپل

 

چنانچه شما اخبار دنیای رمزارزها را دنبال می‌کنید، بدون شک از پر سر و صداترین آن‌ها یعنی شکایت سیستم مالی بانکی آمریکا از ریپل آگاه هستید. با وجود عدم حمایت و پشتیبانی صرافی‌های معتبری چون بایننس از ریپل، اکنون شاهد حمایت صرافی جدیدی از ریپل هستیم و همین امر به تازگی موجب دلگرمی طرفداران این رمزارز شده و به آنان نوید پیروزی در دادگاه را می‌دهد. اتفاقی که اگر بیافتد، می‌تواند ریپل را از خطر نابودی و سقوط نجات داده و حتی به جایگاه بالاتری نیز برساند. در این مقاله به بررسی فرایند این دادگاه، تاثیر آن بر بازار رمزارزها و قیمت و اعتبار رمزارز ریپل می‌پردازیم. اما پیش از آن مرور کلی بر اطلاعات مهم این رمزارز خواهیم داشت.

همه چیز درباره پلتفرم و اعتبار رمزارز ریپل

این پروژه که در واقع از دو بخش تشکیل شده و با نام اختصاری XRP شناخته می‌شود، یک پروژه با هدف انتقال سریع دارایی‌ها با کمترین کارمزد به راحت‌ترین و همچنین ایمن‌ترین روش ممکن است. XRPنام رمزارز این پروژه است در حالی که RippleNet یک شبکه پرداخت طراحی شده برای این شرکت است.

XRP توکنی است که برای نشان دادن انتقال ارزش دارایی و میزان هزینه تراکنش از طریق Ripple Network استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که با بالا رفتن ارزش و میزان استفاده از پلتفرم ریپل، اعتبار رمزارز ریپل افزایش می‌یابد. هدف اصلی XRP واسطه بودن در مبادلات رمزارزها و ارزهای فیات است.

دادگاه XRP و تغییرات اعتبار رمزارز ریپل

براساس اسناد حقوقی ثبت شده در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در منطقه جنوب نیویورک، دادخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) علیه شرکت پرداخت دیجیتال ریپل در ۲۲ فوریه به دادگاه مجازی می‌رود. مشاور حقوقی برای کسانی که در این پرونده نامگذاری شده‌اند، آزمایشگاه‌های‌ ریپل، مدیر عامل شرکت (بردلی گارلینگهاوس) و رئیس اجرایی و بنیانگذار این پروژه کریستین لارسن هستند. در این دستور خواسته شده که طرفین بیانیه مشترکی را تا ۱۵ فوریه ارائه دهند و در آن استدلال‌ها و مبانی قانونی پرونده، پرونده‌های احتمالی و احتمالات توافقی را بیان کنند. ریپل در بیانیه‌ای در روز سه شنبه (۲۹ دسامبر) گفت که «دادخواست SEC به تعداد بی‌شماری از کاربران و مالکان رمزارز ریپل که هیچ ارتباطی با اعتبار ریپل و پروژه آن ندارند، آسیب رسانده و آب را برای صنعت، گل‌آلود کرده‌است.»

SEC ادعا می‌کند که ریپل و دو تن از مدیران آن، بیش از ۱.۳ میلیارد دلار در اوراق بهادار ثبت نشده، سکه دیجیتال جمع‌آوری کرده‌اند. SEC با این وجود ریپل را یک سیستم تعهد مالی می‌داند و این همان جایی است که مشکل وجود دارد زیرا ریپل معتقد است که این رمزارز یک نوع پول الکترونیکی است.

وضعیت حقوقی و اعتبار رمزارز ریپل در محیط پیرامون رمزارزها مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌است. هرچند رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم به عنوان یک پروژه و شرکت در نظر گرفته نمی‌شوند زیرا غیرمتمرکز هستند و یک مالک یا شرکت ندارند. SEC همچنین در پرونده خود گفت که یک شرکت حقوقی بین‌المللی به ریپل گفته که به احتمال زیاد ریپل نمی‌تواند به عنوان یک ارز در نظر گرفته شود، زیرا از طرف دولت مرکزی پشتیبانی نمی‌شود و بنابراین جریمه قانونی ندارد. مطالب مرتبط را بخوانید.

مجموع این وقایع به اعتبار رمزارز ریپل ضربه سنگینی وارد نمود و این تنش‌ها و نوسانات قیمت ریپل، تا پایان این دادگاه ادامه خواهد داشت.

تاثیرات فرایند اداری دادگاه بر اعتبار رمزارز ریپل

مقام مالی ایالات متحده (SEC)، از ریپل به دلیل فروش توکن‌های خود شکایت کرده‌‌است. پس از دادخواست اوراق بهادار، بسیاری از صرافی‌های محبوب، رمزارز ریپل را از سیستم عامل خود حذف کردند و یا معاملات ریپل را به حالت تعلیق درآوردند. هرچند صرافی Uphold با این تصمیم مخالفت کرد و گفت که منتظر نتیجه پرونده است. اکنون Gatehub نیز به صرافی Uphold پیوسته است. صرافی Gatehub در اطلاعیه‌ای بیان کرد که معاملات ریپل تا زمان تصمیم‌گیری صریح در مورد پرونده بدون توقف ادامه خواهد داشت. Gatehub اعلام کرده تنها در صورتی که دادگاه، ریپل را به عنوان یک سیستم تعهد مالی حکم بشناسد، ریپل را از سیستم عامل خود حذف خواهد کرد. این درحالی است که صرافی‌هایی مانند Coinbase، Bitstamp، Binance و چندی دیگر از صرافی‌های معتبر در حال حاضر این رمزارز را از سیستم خود حذف کرده‌اند.

تغییرات ارزش و اعتبار رمزارز ریپل

در حال حاضر نتیجه دادگاه نامعلوم است و حتی در تاریخ اعلام‌شده برای جلسه دادگاه نیز، قطعیتی وجود ندارد که این مجادله به پایان برسد. در این حال رمزارز ریپل همچنان از ضربه به اعتبار خود و همچنین کاهش چشم‌گیر میزان تراکنش‌ها، که به دلیل حذف شدن از صرافی‌های معتبر است، تحت فشار است. شرکت پشتیبان ریپل و همچنین طراحان این رمزارز از شرکت‌های بسیار معتبر در زمینه رمزارز است و همین امید زیادی به طرفداران و کاربران این رمزارز می‌دهد که قطعا این دادگاه به نفع ریپل به پایان خواهد رسید و در نتیجه آن شاهد افزایش چشم‌گیر قیمت این رمزارز خواهیم بود.

چندی پیش مدیر عامل این شرکت، کریستین لارسن در پروفایل توئیتر خود به سوالات پر تکرار مردم در رابطه با این دادگاه و نتیجه آن پاسخ داد و اعلام داشت که این شرکت قطعا پیروز خواهد بود. همچنین وی اعلام کرد: «برای کسانی که در این مدت از این رمزارز پشتیبانی کرده‌اند پاداش در نظر خواهد گرفت.»

و در آخر:

ریپل پیش از این از پرطرفدارترین رمزارزهای بازار و با حجم معاملات بالا بود، هرچند که هنوز هم این رمزارز، اعتبار خود را به تمامی از دست نداده و همچنان طرفداران پر و پا قرصی دارد. موسسان این پروژه همچنان به حامیان خود نوید پیروزی در دادگاه را می‌دهند و چنانچه این پیروزی اتفاق بیافتد، قطعا شاهد روند صعودی قیمت این رمزارز و حتی افزایش اعتبار رمزارز ریپل بیش از قبل خواهیم بود. بیشتر بدانید.

ریپل سومین رمزارز از نظر حجم معاملات روزانه بود، اما اکنون این جایگاه به رتبه پنجم سقوط کرده‌است، هرچند در صورت پیروزی این پروژه، ممکن‌است این رمزارز بتواند جایگاه خود را به عنوان سومین رمزارز بازیابد. درنهایت همه چیز به نتیجه دادگاه بستگی دارد، چنانچه شما از طرفداران این رمزارز هستید، یادتان باشد نتیجه این دادگاه را در ۲۲ فوریه از دست ندهید.