سرمایه گذاری در رمزارز ها ؛ پیشنهادی از مشاوران مالی

بیش از یک چهارم مشاوران مالی سرمایه گذاری در رمزارز ها را پیشنهاد می دهند. بر اساس یکی نظر سنجی که اخیرا انجام شده است؛ مشاوران مالی بیش از پیش سرمایه گذاری در بیت کوین و بقیه رزمز ارزها را به مشتریانشان پیشنهاد می دهند.

انجمن برنامه ریزی مالی در آمریکا طی گزارشی در یکم ژوئن منتشر کرده است. این گزارش نگاه مشاوران مالی به رمزارز ها را مورد بررسی قرار داده است. طبق نتایج این بررسی مشخص شده است که آنها بیش از پیش سرمایه گذاری در رمزارز ها مانند بیت کوین را پیشنهاد می کنند.

رشد چشم گیر پیشنهاد سرمایه گذاری در رمزارز ها

در این نظر سنجی که در ماه مارس برگزار شده ۵۲۹ مشاور مالی حرفه ای شرکت کرده اند. این نظرسنجی نشان می دهد ۱۴ درصد از این مشاوران مالی ارز دیجیتال را به پورت فولیوی مشتریانشان اضافه کرده اند. حتی تعداد بیشتری از آنان قصد دارند در طی سال آتی به این کار مبادرت ورزند.

«بیشتر از یک چهارم (۲۶ درصد) مشاوران مالی در نظر سنجی اخیر اعلام کرده اند که قصد دارند سرمایه گذاری در رمزارز ها را برای مشتریانشان طی ۱۲ ماه آینده افزایش دهند».

این نظر سنجی همچنین نشان داد که این آمار نسبت به سال گذشته رشد بسیاری زیادی داشته است. در سال گذشته کمتر از یک درصد از مشاوران مالی سرمایه گذاری در رمزارز ها را پیشنهاد می دادند. همچنین ۴۹ درصد از متخصصان اقتصادی اینطور عنوان کرده اند که: طی شش ماه گذشته مشتریانشان از آنها در مورد رمزارز ها مشاوره گرفته اند. در حالی که این آمار در سال ۲۰۲۰ تنها ۱۷ درصد بوده است.

نزدیک به نیمی از مشاوران مالی (۴۸ درصد) عنوان کرده اند که اخبار مربوط رمزارز ها دنبال می کنند. همین تعداد نیز گفته اند که به راحتی می توانند در مورد رمزارز ها مشاوره بدهند. همچنین یک سوم آنها می گویند که بصورت کاملا جدی در حال مطالعه و یادگیری قوانین مربوط به رمزارز ها هستند.  

کاهش نگرانی از نوسانات بازار رمزارز

از دیگر نتایج این نظرسنجی این است که نگرانی مشتریان نسبت به نوسانات بازار رمز ارز کمتر شده است. ۵۲ درصد از مشاوران مالی گزارش کرده اند که نوسانات بازار جزئی از دغدغه های مشتریانشان است. در حالی که این آمار نسبت به رقم ۷۶ درصد در سال قبل، ۲۴ درصد کاهش داشته است.

یکی از دلایل افزایش سرمایه گذاری در رمزارز ها در امان بودن از تورم است. تورم به علت شیوع بیماری کرونا و اجرای بسته های محرک مالی از همیشه بیشتر شده است. این شاخص اقتصادی در آمریکا نسبت به ۱۳ سال گذشته به اوج خود رسیده است.

سرمایه گذاری در رمزارز ها از نگاه متخصصان

در اوایل ماه می Cointelegragh گزارش کرد که مشاوران مالی بصورت سازمان یافته سرمایه گذاری در رمزارز ها را جزء برنامه های خود قرار داده اند.

مایکل سوننشین (Michael Sonnenshein) مدیر عامل گری اسکیل (Grayscale) در گفتگو با Cointelegragh گفت: کنجکاوی و درخواست های مشتری ها باعث علاقه هرچه بیشتر مشاوران مالی به حوزه ارز های دیجیتال شده است. مشاهدات وی بر اساس یک نظر سنجی بود که نشان میدهد بیش از نیمی از مشاوران در مورد رمزارز ها از مشتریانشان درخواست مشاوره دارند.      

در آخر

بسیاری از افراد به منظور سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نیاز به مشاوره دارند. مشاوران مالی متخصصانی هستند که با تحلیل و پیگیری روند بازارهای مختلف مشتریانشان را برای سرمایه گذاری راهنمایی می کنند. نتایج یک نظرسنجی که توسط انجمن برنامه ریزی مالی در آمریکا منتشر شده نتایج قابل توجهی را نشان می دهد. بر این اساس در ماه می ۲۰۲۱ مشاوران مالی بسیار بیشتر از سال گذشته مشتریانشان را به سرمایه گذاری در رمزارز ها تشویق کرده اند. همچنین آنها درخواست مشاوره بسیاری بیشتری در مورد رمزارز ها دریافت کرده اند. آنها همچنین عنوان کرده اند که نگرانی های مشتریانشان از نوسانات بازار رمزارز بسیار کمتر از دوره مشابه سال گذشته شده است. متخصصان یکی از دلایل این امر را احساس مصونیت سرمایه گذاران از تورم با سوق دادن سرمایه شان به سمت ارزهای دیجیتال عنوان می کنند.

آیا شما تا به حال در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مشاوره گرفته اید؟

آیا افزایش پیشنهاد مشاوران مالی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال تاثیری بر قیمت رمزارز ها خواهد داشت؟

در وب سایت رمزارز مارکت می توانید آخرین تغییرات مربوط به خرید و فروش رمزارز ها را دنبال نمایید.

https://cointelegraph.com/news/big-rise-in-financial-advisers-adding-crypto-assets-to-client-portfolios

Comments (0)
Add Comment