سازمان (FSA) نروژ; نیاز فوری جهت حمایت از سرمایه گذاران بازار رمز ارز

سازمان نظارت بر امور مالی نروژ (FSA) می‌گوید که تنها برای مبارزه با پولشویی و حمایت از سرمایه گذاران بازار رمز ارز، شرکت‌های ارز دیجیتال را زیر نظر دارد.

هشداری به سرمایه گذاران بازار رمز ارز

روز سه شنبه قیمت بیت کوین به پایین ترین در سطح ۶ ماه قبل، یعنی ۳۰ هزار دلار رسید. در همین بحبوحه یک سازمان تنظیم کننده مالی در نروژ به سرمایه گذاران بازار رمز ارز هشدار داد. این سازمان به سرمایه گذاران گوشزد کرد که صنعت ارز دیجیتال در کشور تنظیم نشده است.

سازمان نظارت مالی نروژ یا (Finanstilsynet), در ۲۲ ژوئن بیانیه‌ای را منتشر کرد. این بیانیه در مورد حمایت از سرمایه گذاران بازار رمز ارز بود. این سازمان همچنین اعلام کرد که در حال حاضر شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال را تنها برای مبارزه با پولشویی کنترل می‌کند. همچنین تاکید کرد که این نظارت در هیچ بخش دیگری جز بخش مربوط به پولشویی انجام نمی‌شود.

این پلتفرم‌ها باید طبق مقررات پولشویی به سازمان نظارت مالی گزارش دهند. اما این سازمان به غیر از موارد مربوط به پولشویی هیچ گونه نظارت دیگری به عمل نمی‌آورد.

همچنین این سازمان به خطرات سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی نیز اشاره کرد. این خطرات شامل نوسانات شدید قیمت و ضررهای ناشی از کلاهبرداری هستند. مقامات این سازمان اظهار داشتند که قیمت رمز ارزها در این بازار «در اکثر مواقع شفاف نیست».

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال خطرناک است

مقامات این سازمان در ادامه افزودند که نیازمند یک چارچوب قانونی و همچنین حمایت از سرمایه گذاران بازار رمز ارز هستیم. این نیاز زمانی به وجود می‌آید که بازار ارز دیجیتال درست شکل بگیرد و مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری شود. مقامات سازمان نظارت مالی نروژ در ادامه افزودند که کمیسیون اروپا پیشنهاد خوبی داده است. این کمیسیون در سپتامبر گذشته برای تنظیم بازار ارز دیجیتال نظر خود را به گوش همگان رساند. با توجه به این پیشنهاد انتظار می‌رود که قوانینی را برای محافظت از سرمایه‌گذاران بازار رمز ارز در نظر بگیرند. بعلاوه این احتمال وجود دارد که در عرض پنج سال قوانین دیگری برای جلوگیری از سوء استفاده در بازار و صدور مجوز نیز وضع شود.

مقامات این سازمان بیانیه خود را این چنین به پایان رساندند که “سرمایه‌گذاران باید دقت خود را در این بازار بالا ببرند. تا زمانی که چنین مقرراتی اجرا نشده است تمامی کسانی که قصد تجارت و سرمایه گذاری در این بازار را دارند باید خطراتی که این گونه سرمایه‌گذاری به همراه دارد را به خوبی درک کنند. همچنین سرمایه گذاران بازار رمز ارز قبل از سرمایه گذاری تمام جوانب را بسنجند و سپس دست به این اقدام بزنند. افراد جدیدی نیز که به تازگی وارد این بازار می‌شوند نباید مبلغ زیادی را سرمایه گذاری کنند. آن‌ها باید سرمایه‌ای را وارد این بازار کنند که از دست دادن آن برایشان ضرر زیادی به همراه نیاورد.”

نروژ به عنوان کشوری شناخته می‌شود که در آن از پول نقد بسیار کم استفاده می‌کنند. تنها ۴ درصد از پرداخت‌های این کشور توسط سکه و پول نقد انجام می‌شود. به سبب استفاده کم از پول نقد، بانک مرکزی نروژ در آوریل ۲۰۲۱ تحقیقات خود را در مورد ارز دیجیتال، در این بانک آغاز کرد.

دراخر

سازمان نظارت بر امور مالی کشور نروژ (Finanstilsynet) شرکت‌های فعال در حوزه بازار کریپتوکارنسی را تحت نظارت قرار می‌دهد. این خبری است که به تازگی در رمز مارکت منتشر می‌شود. طبق این خبر، سازمان نظارت بر امور مالی، فعالیت این شرکت‌ها را تنها برای مبارزه با پولشویی کنترل می‌کند. با توجه به بازار خرسی موجود در بیت کوین مقامات این کشور به سرمایه گذاران بازار رمز ارز هشدار دادند. این مقامات تاکید کردند که بازار کریپتوکارنسی شاهد نوسانات زیادی است. از این رو سرمایه گذاری در این بازار پرخطر است و افرادی که در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند باید ریسک‌های آن را نیز بپذیرد. این کشور قصد دارد برای حمایت از سرمایه گذاران قوانینی را تنظیم کند. به نظر شما تنظیم قوانین تا چه حد بر امنیت مالی سرمایه گذاران تاثیر دارد؟ آیا فعالان این بازار با وضع قوانین جدید از کاهش قیمت بیت کوین در امان خواهند بود؟ به نظر شما تا چه حد می‌توان میزان کلاهبرداری و تخلفات را در این بازار کاهش داد؟

https://cointelegraph.com/news/norwegian-fsa-sees-urgent-need-for-crypto-investor-protection

Comments (0)
Add Comment