اصطلاحات ارز رمزنگاری شده | همه آنچه نیاز است بدانید

مقدمه اصطلاحات ارز رمزنگاری شده

با توجه به فواید و نکات مثبتی که استفاده از رمزارزها دارد، و افزایش روزافزون استفاده کنندگان، این سیستم مالی نه چندان ساده هر روز پیچیده تر و همچنین پرکاربرد تر می‌شود. از این رو در این مقاله به اصطلاحات ارز رمزنگاری شده این زمینه و مفاهیم آنها می‌پردازیم.

HODL به چه معناست؟

HODL به طور کلی به معنی نگه داشتن رمزارز در دوره نوسان بازار یا شرایط نامطمئن است، زیرا صاحب آن بر این باور است که نگهداری آن در این زمان، نهایتا برای او مفیدتر خواهد بود.

Bearish و Bullish

این اصطلاحات ارز رمزنگاری شده، که منبع قدیمی‌تری دارند و درواقع از اصطلاحات رایج بازار بورس جهانی هستند. به طور کلی Bullish به معنی روند افزایشی قیمت ارزش یک دارایی خاص (ارزها و رمزارزها، املاک یا هر نوع سهام یا برند)، و معکوس آن Bearish به معنی روند کاهشی قیمت این دارایی است.

بیشتر بخوانید

معنی FOMO

FOMO نیز اصالتی خارج از محدوده رمزارزها دارد و در واقع بیشتر در این زمینه محبوب شده است، به طور FOMO (Fear Of Missing Out) به معنی ترس از دست دادن یا جا ماندن از چیزی است. البته این ترس در بازارهایی مانند رمزارزها ممکن است به ضرر زیان شما تمام شود. به عنوان مثال شما با شنیدن اینکه BTC به شدت افزایش خواهد یافت مقدار زیادی از آن را خریداری می‌کنید، حال اینکه این خبر توسط کسانی که سعی در تله گذاری یا سو استفاده از FOMO را دارند، نشر پیدا کرده است، نتیجتا این اشخاص که سرمایه داران بزرگی هستند، تمام دارایی BTC  خود را می‌فروشند و منجر به کاهش شدید قیمت می‌شوند، و بعد از آن که شما ضرر کرده‌اید، سهم خود را می‌فروشید، و آنها این رمزارز را با قیمتی بسیار پایین‌تر از شما خریداری می‌کنند.

“Going Short” و “Going Long”

از مفاهیم بسیار رایج و اصطلاحات ارز رمزنگاری شده هستند. برای درک بهتر این دو اصطلاح ابتدا به توضیح مبادلات Margin یا ضریبی می‌پردازیم. در این نوع مبادلات شما علاوه بر دارایی خود، از دارایی‌های یک سرمایه‌گذار کلان استفاده می‌کنید. به این صورت که شما بر اساس سرمایه واریزی خود، چند برابر(به انتخاب خودتان) آن را برای معاملات دریافت می‌کنید. این عدد می‌تواند بین ۲ تا گاها ۱۰۰۰ برابر سرمایه شما باشد. هرچند هرچه این ضریب بیشتر باشد، ریسک شما بالا می‌رود. اصطلاح “Going Long”، به معنی این است که مبادله‌ی شما به خوبی انجام شده و ارزش دارایی شما افزایش یافته است، و در مقابل “Going Short” به معنی این است که ارزش دارایی خریداری شده، کاهش یافته است.

مطالب دیگر را بخوانید

بررسی اجمالی: اصطلاحات ارز رمزنگاری شده

بی شک اصطلاحات بسیاری در دنیای رمزارزها وجود دارد و هر روزه نیز با توجه به نیاز و فراوانی بازار به آنها افزوده می‌شود. برای شناخت و تسلط بیشتر این اصطلاحات، به روز بودن امری ضروری است. چنانچه می‌خواهید مبادله‌گر موفقی باشید باید همواره خود را نسبت به اصطلاحات ارز رمزنگاری شده، به روز کنید.

Comments (0)
Add Comment