چرا رها کردن ارز رمزنگاری شده در صرافی خطرناک است؟

مقدمه

در این مطلب می­خواهیم گستره اطلاعاتمان را درباره خطرات صرافی­‌های ارز رمزنگاری شده و نحوه تشخیص صرافی­‌های ایمن وسعت ببخشیم. همچنین به سوال چرا رها کردن ارز رمزنگاری شده در صرافی خطرناک است، نیز پاسخ خواهیم داد.

خطرات ناشی از ترک ارزهای رمزنگاری‌شده در صرافی

از سال ۲۰۱۱، بیش از ۱.۶۵ میلیارد دلار دارایی رمزنگاری شده به سرقت رفته­است. گذشته از هک شدن، مشکل ممکن است از سو­مدیریت درون صرافی­ها هم بوجود آید.

بیشتر بخوانید

صرافی­ها، هکرها را وسوسه می­کنند زیرا ارزهای رمزنگاری شده میلیارد دلاری، در اختیار دارند. در نتیجه صرافی­ها، فوق­العاده مستعد حملات سایبری هستند. تجربه نشان داده­است که صرافی­ها نمی­توانند امنیت درجه یک را تضمین کنند. در این صورت می­بایست از یک سرویس ایمن به جای یک پلتفرم ناشناخته، ناامن یا غیر­مسئولانه، استفاده کنید.

چطور یک صرافی ایمن را تشخیص دهیم

هیچ تضمینی وجود ندارد که شما دچار ریسک­های ترک ارز رمزنگاری شده در صرافی نباشید، اما انتخاب صرافی معتبر، ایمنی را به میزان قابل­توجهی افزایش می­دهد.

متداول­ترین روش­های امنیتی که باید هنگام انتخاب صرافی، مورد توجه قرار دهید:

  • HTTPS نسخه رمزگذاری شده پروتکل HTTP است و از ضبط و تغییر داده­هایی که به وب­سرور ارسال می­کنید جلوگیری می­کند. هر صرافی معتبر ارز رمزنگاری شده، باید آن را داشته باشد.
  • احراز هویت و محافظت از حساب­های شما توسط ۲FA بسیار مهم است. اکثر صرافی­ها چندین روش ۲FA شامل نرم­افزار، پیام کوتاه و دستگاه­های سخت­افزاری را ارائه می­دهند. اگر گزینه­ای برای ایمن­سازی حساب خود با ۲FA وجود نداشته باشد، پلتفرم کاملا ناامن است. همچنین هکرها می­توانند شماره تلفن شما را جعل کنند، بنابراین ضعیف­ترین شکل ۲FA، احراز هویت پیامکی است.
  • ببینید آیا می­توانید آدرس­های IP مشخصی را برای اتصال به حساب صرافی خود در لیست قرار دهید. در صورت فعال بودن، ورود به سیستم از مکان­های دیگر را به طور خودکار مسدود کنند.
  • از سایر اقدامات احتیاطی مانند قابلیت چند­امضایی، هشدار رفتارهای مشکوک، رمزگذاری ایمیل، محافظت در برابر فیشینگ و سایر موارد استفاده کنند.
  • برخی صرافی­ها اقدامات احتیاطی بیشتری انجام می­دهند و وجوه خود را برای سرقت بیمه می­کنند.

جمع ­بندی

صرفنظر از تمام تدابیر امنیتی که بورس از آن استفاده می­کند، اعتماد بی­قید و شرط به آنها هنوز احمقانه است. همانطور که تاریخچه مبادلات نشان می­دهد، هیچ پلتفرمی ضد نفوذ نیست و همیشه مسائل وقتی پیش می­آیند که کمترین انتظار را داشته باشید. بنابراین بهتر است به جای اینکه به ریسک­های رها کردن ارز رمزنگاری شده در صرافی بپردازید، امور را به دست خود سپرده و یک کیف پول دیجیتال خصوصی برای خود درست کنید.

مطالب دیگر را بخوانید

Comments (0)
Add Comment