ارزهای دیجیتال در کوبا قانونی و استفاده از آن آزاد می‌شود

ارزهای دیجیتال در کوبا، موضوع بسیار مهمی است که دانستن آن برای علاقه‌مندان به این زمینه، ضروری است. ارزهای رمزنگاری‌شده، امروزه در سرتاسر جهان وجود دارند. بسیاری از کشورها، چنین ارزهایی و انواع خدمات مربوط به آن‌ها را ممنوع کرده‌اند. چرا که این ارزها، ماهیت ناشناسی داشته و مسئولین کشور را نگران می‌کنند. اما با این حال، بسیاری از کشورها نیز آینده روشن چنین ارزهایی را درک و آن‌ها را به‌رسمیت می‌شناسند. کوبا نیز یکی از آن کشورهاست. این کشور حالا به‌سمت آن پیش می‌رود که ارزهای دیجیتال را به‌عنوان روش پرداخت به‌رسمیت شناخته و قانونی کند. با ما همراه باشید تا این خبر را به‌طور کامل بررسی کنیم.

ارزهای دیجیتال در کوبا

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داده است که دولت کوبا روز پنجشنبه اعلام کرد که ارزهای رمزنگاری‌شده را به‌عنوان روشی برای پرداخت در این جزیره، به‌رسمیت می‌شناسد.

قطعنامه‌ای که در روزنامه رسمی این کشور منتشر شد، حاکی از آن بود که بانک مرکزی برای چنین ارزهایی، یکسری از قوانین را وضع خواهد کرد. همچنین این بانک، تعیین می‌کند که چگونه به ارائه‌دهندگان خدمات مربوطه در داخل کوبا، مجوز داده شود.

از آنجایی که امروزه سخت‌تر می‌شود از دلار استفاده کرد، محبوبیت چنین ارزهایی از نظر فنی در میان گروهی از افراد باهوش در کوبا افزایش یافته است. معضل استفاده از دلار، تا حدی بخاطر شرایط سخت تحریم‌های رئیس جمهور سابق، «دونالد ترامپ» نیز بوده است. ملت آمریکای مرکزی ال سالوادور اخیرا اعلام کرده‌اند که استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین را به‌عنوان راهی برای تشویق حواله‌های شهروندان خود که خارج از کشور زندگی می‌کنند، به‌رسمیت می‌شناسد.

آینده ارزهای دیجیتال در کشور کوبا

ارزهای دیجیتال در کوبا، در حال رسیدن به آینده‌ای روشن است. البته باید گفت ارزهای دیجیتال که نوسانات بسیاری را در قیمت تجربه خواهند کرد، معمولا مستقل از هر بانک مرکزی عمل می‌کنند. این ارزها به‌طور گسترده‌ای از کدهای کامپیوتر بلاک چین توزیع‌شده برای پیگیری نقل و انتقالات خود، استفاده می‌کنند.

چنین ارزهایی می‌توانند برای معاملات از راه دوری که ظاهرا ناشناس هستند نیز استفاده شوند. به‌همین دلیل آن‌ها به‌خصوص در میان کسانی که در تلاشند تا از قوانین دولتی،‌ سر باز بزنند نیز بسیار محبوب هستند. البته این قوانین شامل تحریم‌های آمریکا در زمینه ارسال پول به مناطقی همچون کوبا نیز می‌شود.

این قطعنامه می‌گوید که بانک مرکزی می‌تواند اجازه استفاده از ارزهای دیجیتالی برای منافع اقتصادی اجتماعی را بدهد. این نیز تنها با تضمین ایالت از آنکه تمام عملیات تحت کنترل آن‌هاست، ممکن خواهدشد. این همچنین به‌صراحت اشاره می‌کند که چنین عملیاتی نمی‌تواند هیچ فعالیت غیرقانونی را دربر داشته باشد.

یکی از کارشناسان ارزهای دیجیتال محلی به‌نام «اریش گارسیا» که برنامه‌نویس نیز بوده است، اشاره دارد که برخی از کوبایی‌ها پیش از این نیز از چنین دستگاه‌هایی استفاده می‌کردند. آن‌ها معمولا این کار را از طریق کارت‌های هدیه و برای خریدهای اینترنتی خود انجام می‌دادند.

جمع بندی

ارزهای دیجیتال در کوبا، موضوع مهم و ضروری برای علاقه‌مندان به رمز ارزها بود که امروز به آن پرداختیم. چنین ارزهایی تاکنون در سرتاسر جهان مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می‌گیرند. اما به‌علت ماهیت ناشناس این ارزها، بسیاری از کشورها تحریم‌های سفت و سختی را در برابر آن‌ها انجام داده‌اند.

در مقابل نیز مکان‌های بسیاری در جهان هستند که آینده درخشان چنین ارزهایی را درک و استفاده از آن‌ها را در کشور خود، قانونی می‌دانند. کشور کوبا نیز از دسته چنین کشورهایی است. این کشور، حالا ارزهای دیجیتال را به‌عنوان روشی برای پرداخت، به‌رسمیت شناخته است. ما امروز این خبر را به‌طور کامل خدمت شما بررسی کردیم. آیا به‌نظر شما این اقدام موجب پیشرفت این کشور خواهد شد؟

Comments (0)
Add Comment