کاهش بیت کوین

فرصت های پول ساز سرمایه گذاری در بازار دیفای با افزایش مشارکت موسسات سرمایه گذاری در این بازار میزان موجودی بیت کوین و اتریوم در بازارها به حداقل رسانده است. در سال های گذشته حجم این رمزارز به این اندازه در بازارها پایین نیامده بود.

توسعه هایی که به تازگی در فضای رمزارز ایجاد شده است نشان می دهد که رمزارز توجه سرمایه گذاران بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده است. با افزایش بدگمانی مردم نسبت به ارزهای سنتی و مدیریت دولت ها و بانک های مرکزی،  سرمایه گذاری در این بازار نیز روز به روز با استقبال بیشتری رو به رو شده است.

اطلاعات به دست آمده از CrypoQuant نشان می دهد که اتریوم در تاریخ ۲ فوریه بالاترین رکورد خود تا به امروز را به ثبت رسانده است. اکنون قیمت این ارز برابر با ۱۵۰۰ دلار است. در همین حال میزان موجودی اتریوم موجود در بازارهای جهانی در حال کاهش است. دارندگان رمزارز ترجیح می دهند دارایی خود را از بازارهای خارج کنند.

بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که افزایش و توسعه دیفای، راه اندازی اتریوم ۲.۰ و سرمایه گذاری هر چه بیشتر موسسات مالی در این بازار از جمله دلایل اصلی کاهش موجودی بیت کوین و اتریوم به شمار می روند.

ظهور دیفای

هر هفته تعداد افرادی که در بخش دیفای مشارکت می کنند، افزایش پیدا می کند. اکنون میزان سرمایه ای که در این پلتفرم به کار گرفته شده است به ۲۸.۶۷ دلار می رسد.

 اطلاعات به دست آمده از DeFi Plus نشان می دهد که اکثر پلتفرم های دیفای روی شبکه اتریوم ایجاد شده اند. به این ترتیب برای معامله در این پلتفرم ها به اتر نیاز است. علاوه بر این راه های دیگری که برای درآمد زایی در این پلتفرم ها معرفی شده است، از موجودی رمزارز های بازار کاسته است. بسیاری از مردم در سیستم های وام دهی سرمایه گذاری کرده اند و دارایی خود را از بازار خارج کرده اند.

 پدیده ای مشابه با این رویداد در بیت کوین روی داده است. که نشان می دهد دارندگان بیت کوین به دنبال مشارکت در بازار دیفای هستند. آنها برای مشارکت در این پلتفرم ها نیازی به فروش بیت کوین های خود ندارند. بلکه آنها با استفاده از توکن ERC-20 بیت کوین های خود را به اتر تبدیل کرده  و وارد معامله می شوند. به این ترتیب روز به روز از موجودی بیت کوین و اتریوم در بازار ها کاسته می شود.

اتریوم ۲.۰ و افزایش میزان رمزارزهای ذخیره شده

از زمانی که زنجیره بیکن راه اندازی شده است، اتریوم ۲.۰ به دارندگان توکن اجازه داده است که اترهای خود را در قراردادهای جدید PoS سرمایه گذاری کنند. به این ترتیب آنها به یکی از تایید کنندگان شبکه تبدیل می شوند.

اطلاعات به دست آمده از این شبکه نشان می دهد که در حال حاضر ۲۹۰۷۲۹۸ اتر به ارزش ۴.۳۹ میلیارد دلار در این بازار ذخیره شده اند. دارندگان این دارایی ها در ازای مشارکت خود سود ۹.۲ درصدی دریافت می کنند.

این قراردادها چندساله بسته می شوند. اما دارندگانی که نمی توانند این خطر را به جان بخرند و از نوسانات بالای این بازار می ترسند راهکارهای دیگری نیز در نظر گرفته شده است. اتریوم ۲.۰ به انها اجازه می دهد که با گذشت زمان به سود برسند. در این صورت آنها نیازی به نگهداری دارایی خود روی بازارها ندارند.

موسسات سرمایه گذاری به اتر روی آورده اند

از سال ۲۰۲۰ بیت کوین بیش از هر زمان دیگری توجه مردم را به خود جلب کرد. موسسات سرمایه گذاری بیش از هر زمان دیگری به سرمایه گذاری در این بازار روی آوردند. آنها به دنبال کسب سود بیشتر بودند. میکرواستراتژی یکی از شرکت هایی است که سرمایه گذاری هنگفتی را در این بازار انجام داده است. این شرکت میزان قابل توجهی بیت کوین را به دارایی خود افزوده است.

اکنون که بیش از یک دهه از تولد بیت کوین می گذرد، این ارز از اعتبار و ازش بالاتری برخوردار است. شرکت هایی بسیاری به دنبال فرصتی برای سرمایه گذاری در این بازار هستند. آنها می خواهند در بازاری حضور داشته باشند که سود بسیاری در بر دارد.

با افزایش پلتفرم های دیفای و استقلال این بخش از شبکه اتریوم توجه افراد بیشتری به این بخش جلب شده است. به زودی موسسات سرمایه گذاری بیشتری برای سرمایه گذاری در این بخش وارد عمل می شوند.

در واقع اتر به یکی از ارزهایی تبدیل شده است که به بسیاری از سرمایه گذاران توصیه می شود. چرا که بدون اتر امکان مشارکت در بازار دیفای را نخواهد داشت. سرمایه گذاری Grayscale به دنبال افزایش قیمت بیت کوین به این بازار روی آورد. اما به تازگی این بازار فرصت های موجود اتریوم را شناسایی کرده است و در سه ماه گذشته ۲۴۲ درصد دارایی خود را در اتریوم را افزایش داده است.

کوین بیس نیز در مصاحبه های سالانه خود اعلام کرده است که موسسات سمرایه گذاری به شدت به اتر علاقه نشان داده اند. آنها می دانند که این ارز روزهای درخشانی را پیش رو دارد. به همین دلیل به دنبال سود بسیاری بالای سرمایه گذاری در این بخش به دنبال فرصتی برای سرمایه گذاری هستند.

اوضاع بازار

بازار در این بین شاهد رویدادهای متفاوتی بوده است. در سال ۲۰۲۰ اکثرمشتریان برای خرید بیت کوین وارد بازار می شدند. اکنون اتریوم با قدرتی که از خود نشان داده است توجه همه را به خود جلب کرده است. این ارز از نظر نسبت رشد از بیت کوین پیشی گرفته است.

 صنعت دیفای روز به روز بزرگتر می شود. موسسات سرمایه گذاری بیشتری برای حضور در این بازار از راه می رسند. تمام نشانه هایی که در بازار وجود دارد نشان می دهد که قیمت اتریوم به زودی با رشد بسیار زیادی روبه رو خواهد بود. اگر به دبنال سرمایه گذاری در این بازار هستید بهتر است هرچه سریعتر وارد عمل شوید.

 خرید و فروش بیت کوین و اتریوم در بازار شدت گرفته است. همه به دنبال به دست آوردن سهمی از بازار هستند. اما این نکته را فراموش نکنید که کسانی که امروز برای سرمایه گذاری دراین بازار وارد عمل می شوند متوجه فرصت های سرمایه گذاری بازار دیفای شده اند. به همین دلیل میزان موجودی بیت کوین و اتریوم در بازارها کاهش پیدا کرده است. سرمایه گذاران بیشتری برای استفاده از پروژه های دیفای دارایی خود را از بازار و کیف پول های سرد خارج می کنند. به زودی باید شاهد استقبال موسسات سرمایه گذاری از این بازار باشیم. دیفای در ابتدای یک مسیر درخشان ایستاده است و روزهای خوشی را پیش رو دارد.

VIP
Comments (0)
Add Comment