کاهش قیمت بیت کوین از ۵۲۰۰۰ دلار

 قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۸ آوریل به طور ناگهانی به کمتر از ۵۲ هزار دلار رسید. این اتفاق تنها اندکی پس از سقوط هش ریت روی داد. این امر بار دیگر نشان داد که هش ریت تا چه اندازه روی تغییرات قیمت تاثیرگذار است. هش ریت به دنبال قطعی برق در چین کاهش پیدا کرد. در ادامه به بررسی دلایل کاهش قیمت بیت کوین از ۵۲۰۰۰ دلار می پردازیم.

 شایعات چین و آمریکا و کاهش قیمت بیت کوین از ۵۲۰۰۰ دلار

 به گزارش Cointelegraph Markets Pro و TradingView ساعات اولیه روز شنبه برای گاوهای بیت کوین بسیار دلخراش بوده است. قیمت بیت کوین ظرف چند دقیقه از ۵۹ هزار دلار به ۵۲ هزار دلار کاهش پیدا کرد. با توجه به اینکه بیت کوین موفق به ثبت سطح حمایت ۶۰ هزار دلار در روزهای آخر هفته نشده است، پیش از کاهش قیمت از ثبات کافی برخوردار نبود. به همین دلیل در ۲۴ ساعت گذشته شاهد نقش شدن بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بیت کوین بوده ایم.

میزان کاهش قیمت بیت کوین در یک ساعت به ۷۰۰۰ دلار رسید. این میزان رکورد کاهش قیمت ساعتی در بازار بیت کوین که در ماه فوریه ثبت شده بود را شکست. در ماه فوریه زمانی که بیت کوین برای اولین بار از قیمت ۵۸ هزار دلار عبور کرد شاهد کاهش قیمت شدید در ظرف یک ساعت بودیم.

در ادامه بسیاری از تحلیلگران دو علت را برای کاهش ناگهانی قیمت بیت کوین شناسایی کردند. اولین دلیل سقوط هش ریت است. دلیل دوم شایعاتی است که از سوی یک منبع ناشناس در بازار پراکنده شده است. بر اساس این شایعات قانونگذاران ایالات متحده آمریکا قصد دارند یک موسسه مالی ناشناس را به پولشویی با استفاده از رمز ارز متهم کند.

 کاهش هش ریت و کاهش قیمت بیت کوین از ۵۲۰۰۰ دلار

هش ریت در واقع تخمینی برای اندازه گیری قدرت محاسباتی مورد نیاز برای استخراج در شبکه بیت کوین است. به گفته برخی از منابع این معیار به نصف رسیده است. دلیل این امر نیز قطعی برق در ایالت شین جیانگ چین بوده است. تعداد بسیار زیادی از ماینر های شبکه بیت کوین در این ایالت فعالیت دارند. قطعی برق از دو روز قبل آغاز شده است.

 یک باور قدیمی در بازار وجود دارد که می گوید قیمت همواره از هش ریت تو طبعیت می کند. به نظر می رسد که این بار این باور به واقعیت تبدیل شده باشد.

قیمت و هش ریت همواره در ارتباط مستقیم با یکدیگر قرار دارند. در گذشته و در نوامبر سال ۲۰۱۷ نیز شاهد چنین رویدادی بوده ایم. در آن زمان تاثیر کاهش هش ریت موقت بود. وهش ریت به سرعت بهبود پیدا کرد. 

نیک کارتر (Nic Carter) هم بنیانگذار Coin Metrics نسبت به قطعی برق در ایالت شین جیانگ چین واکنشی از خود نشان نداد. اما پیش بینی کرد رسانه ها نسبت به این موضوع توجه ویژه ای خواهد داشت. 

 به گفته کارتر اگر قطعی برق سه هفته ادامه داشته باشد، بیت کوین به شدت با مشکل روبه رو خواهد بود. اما بروز چنین اتفاقی بسیار بعید است. چراکه یا اتصال برقرار می شود یا ماینرها تجهیزات خود را جابجا می کنند.

 زمانی که ماینر ها از شبکه خارج شوند دشواری استخراج بیت کوین کاهش پیدا می کند. اما آخرین تخمین های انجام شده نشان می دهد که خروج آنها تنها منجر به کاهش ۱.۸ درصد از دشواری شب که می شود.

دارندگان بیت کوین نترسیده اند

در همین حال عامل دیگری منجر به کاهش قیمت بیت کوین از ۵۲۰۰۰ دلار شده است. این عامل توییتی است که در خصوص اقدامات دولت آمریکا منتشر شده است. در این توییت می خوانیم: صندوق خزانه ایالات متحده آمریکا تعدادی از موسسات مالی را به جرم پولشویی با استفاده از رمز ارز متهم می کند.

FXHedge این توییت را به نقل از منابع ناشناس منتشر کرد. هدف از انتشار این خبر هشدار به موسسات مالی بوده است. جزئیات بیشتری در اختیار کاربران گذاشته نشده است. اما ۵ هزار کاربر این توییت را پسندیده اند و آن را به اشتراک گذاشته اند.

در حالی که جامعه رسانه به شدت روی خبر تغییرات قیمت مانور می دهند، کسانی که بیت کوین را برای دراز مدت نگهداری می کنند خونسردی خود را حفظ کردند. آنها بر این باورند که همه چیز مانند تمام روندهای صعودی دیگر است.

استیون لیورا (Steven Livera) می گوید وقتی به اندازه کافی در بازی حضور داشته باشید چندان توجهی به کاهش قیمت بیت کوین نخواهید داشت. به گفته او تغییراتی که اکنون در بیت کوین مشاهده می کنیم رفتار طبیعی این ارز در مسیر رسیدن به ۱۰ میلیون دلار است.

در زمان نگارش این خبر قیمت جفت ارز بیت کوین و دلار به ۵۶ هزار دلار رسیده است. بسیاری از حاضران بازار بیت کوین بر این باورند که اکنون بهترین زمان برای خرید بیت کوین است. معیار SOPR که میزان سود بهتر را اندازه گیری می کند برای اولین بار از ماه مارس راه اندازی دوباره شده است.

در آخر

کاهش قیمت بیت کوین از ۵۲۰۰۰ دلار از آن خبرهایی بود که نفس معامله گران را در سینه حبس می کند. به نظر می رسد قطعی برق در چین منجر به کاهش هش ریت و در نهایت کاهش قیمت بیت کوین شده است. اما از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر متهم شدن برخی از موسسات مالی به پول شویی با استفاده از رمزارز در ایالت متحده آمریکا زنگ خطر ها را به صدا درآورد. حرفه ای های بازار توجهی به این اخبار ندارند. آنها می دانند که انتشار چنین اخباری در مسیر رسیدن قیمت به ۱۰ میلیون دلار طبیعی است. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا به آینده بیت کوین باور دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. برای خرید و فروش بیت کوین نیز در رمزارز مارکت نگاهی به قیمت این رمزارز و دیگر آلت کوین ها بیندازید. 

منبع 

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-drops-to-52k-liquidating-almost-10b

Comments (0)
Add Comment