ارزش قفل‌شده در دیفای می‌تواند با استفاده از چین لینک افزایش یابد

ارزش قفل‌شده در دیفای حالا با سرعت بیشتری رو به افزایش است. بنک آو امریکا (BofA)، ارز دیجیتال و شبکه چین لینک (Chainlink) را می‌پرستد. این بانک می‌گوید که لینک (Link) عامل اصلی رشد ارزش کلی قفل‌شده (TVL) دیفای یا امورمالی غیرمتمرکز (DeFi) است و می‌تواند ارزش آن را به ۲۰۳ میلیارد دلار نیز برساند.

ارزش قفل‌شده در دیفای

شبکه اوراکل غیرمتمرکز چین لینک (Chainlink) می‌تواند پذیرش امورمالی غیرمتمرکز، بیمه، زنجیره تأمین، گیمینگ و پروژه‌های قماربازی مختلف را به‌راحتی و بیش از هر شبکه دیگری، تسهیل بخشد.

سایت معتبر کوین دسک (Coindesk) گزارش می‌دهد که کارشناسان بانک آمریکا (BofA) شبکه غیرمتمرکز چین لینک را باور دارند. آن‌ها معتقدند که چین لینک یکی از عوامل اصلی برای رشد حجم کلی سرمایه‌های قفل‌شده یا همان TVL در بخش دیفای است.

بنا بر این گزارش، پذیرش و رشد دیفای در سال گذشته با «قابلیت قراردادهای هوشمند یا همان قراردادهای دیجیتال غیرقابل دستکاری و خوداجراشونده» امکان‌پذیر شد. دیگر عوامل اشاره‌شده از سوی این گزارش نیز عبارتند از: «دسترسی ایمن و قابل تأیید داده دنیای حقیقی از طریق نودهای اوراکلی همچون قیمت‌های بازار، ساعت روز، آب‌وهوا و مکان GPS.»

به گفته سایت دیفای لاما (DeFi LIama)، با وجود افت موجود در بازار ارزهای دیجیتال، ارزش قفل‌شده در دیفای در زمان نگارش این مقاله، ۲۰۷.۹۷ میلیارد دلار بود. این مقدار، ۱۸% کمتر از اوج قیمتی دسامبر ۲۰۲۱ است. چین لینک، بزرگ‌ترین شبکه اوراکل محسوب می‌شود. این شبکه ۵۹% از ارزش کل قفل‌شده در عرصه دیفای را در بر می‌گیرد که برابر با ۵۳.۵۹ میلیارد دلار است. میزان رشد ارزش کل قفل‌شده در طول سال اخیر، ۱۸۸% برآورد می‌شود.

بنا به گفته بنک آو امریکا (BofA)، بیش از ۱,۱۰۰ پروژه از شبکه چین لینک استفاده می‌کنند. نزدیک به ۸۰۰ شرکت از جمله آسوشیتد پرس (Associated Press)، Swisscom و AccuWeather نیز نودهایی را برای درآمدزایی از داده‌های خود راه‌اندازی کرده‌اند. طبق گزارشات سایت کوین جکو (CoinGecko) نیز توکن محلی چین لینک که لینک (LINK) نام دارد، در زمان نگارش این مقاله نزدیک به ۱۶.۶۴ دلار معامله می‌شود. این مقدار از اوج قیمتی ماه می و ۵۲.۷ دلاری آن به‌شدت کمتر است.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/02/17/bank-of-america-praises-chainlink-says-link-is-the-main-driver-for-defis-tvl-growth-to-203-billion/

Comments (0)
Add Comment