توسعه دهندگان Polkadot نقشه راه پروژه را برای استقرار پاراچین‌ها بروز کردند

توسعه دهندگان پروژه Polkadot طرحی را برای استقرار پاراچین‌ها و مزایده‌های اسلات منتشر کرده‌اند که احتمالا باید به معنای راه‌اندازی شبکه اصلی این پروتکل باشد. طبق نقشه راه منتشر شده، راه‌اندازی شبکه اصلی Polkadot سه مرحله اصلی دارد.

مرحله فعلی شبکه آزمایشی Rococo است که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند مکانیزم‌هایی را برای همکاری بین پاراچین‌های مختلف Polkadot آزمایش کنند. این پلتفرم از مکانیزم Cross-Chain Message Passing-lite یا XCMP-lite استفاده می‌کند تا به پاراچین‌ها اجازه تبادل داده‌ها و دارایی‌های رمزنگاری شده را از طریق relay chain، هماهنگ کننده مرکزی شبکه Polkadot بدهد. آزمایشگاه Rococo در آگوست سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، اما نحوه‌ی دقیق عملکرد آن هنوز به طور کامل ارائه نشده است. مطالب مرتبط را بخوانید.

مراحل استقرار پاراچین‌ها

گام بعدی برای این استقرار، رأی‌گیری در شبکه، برای گنجاندن پاراچین‌ها در شبکه تحقیق و توسعه آزمایشی Kusama خواهد بود. این شبکه مرحله بین آزمون و شبکه اصلی است. پس از دستیابی به استقرار  این پاراچین‌ها در کوساما و انجام تمام بررسی‌ها، یک رای‌گیری آنلاین در Polkadot برای فعال‌سازی مزایده‌های پاراچین برگزار می‌شود.

زمان دقیق این استقرار در مراحل توسعه به طور دقیق مشخص نیست، با این حال، اعضای جامعه‌ی رمزارزها، پیش‌بینی می‌کنند که استقرار پاراچین‌ها، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ اتفاق بیفتد.

در حین انجام این پروژه، همچنان مشکلات طولانی مدت با شبکه آزمایشی Rococo باقی مانده است؛ به عنوان مثال، طبق درخواست‌هایی که از سمت صرافی GitHub، انجام شده بود، یکی از پاراچین‌های این شبکه، در بلوک ۱۰۳۶ در تاریخ ۱۵ فوریه، حدود ساعت ۰۰:۰۰ به وقت محلی گیر کرده بود و شبکه را دچار اختلال کرد.

در همین زمان، شاهد اوج گرفتن دوباره قیمت رمزارز DOT هستیم و طبق اطلاعات منتشر شده در CoinMarketCap، قیمت DOT در معاملات، به بیش از ۳۰ دلار رسیده است که نشان از ۲۵٪ رشد در یک هفته و بیش از ۴۰٪ رشد در یک ماه می‌دهد. Polkadot در حال حاضر ارزش بازار بالایی دارد و در رتبه‌ چهارم رمزارزهای پایه و جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار دارد. اگر بخاطر داشته باشید، در ابتدای ماه، ۲۱shares اولین ETP (کالای قابل معامله در بورس اوراق بهادار با قیمت منظم است که به طور روزانه در بورس اوراق بهادار ملی معامله می‌شود) مبتنی بر پلکادوت را بر روی پلتفرم SIX Swiss Stock Exchange منتشر کرده بود. بیشتر بدانید.

نتیجه گیری

با توجه به جایگاه پلکادوت در بازار و استفاده‌ی این رمزارز از تکنولوژی‌های جدید، ممکن است در آینده‌ای نزدیک، شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه این رمزارز باشیم، اما در نهایت هیچ چیز در بازار رمزارزها به طور قطعی مشخص نیست و این‌ها فقط حدس و گمان تحلیل‌گران هستند. باید دید که بعد از گذشت زمان، این پروژه چه عملکردی را از خود نشان خواهد داد.