DIA چیست و چه اهدافی دارد؟ همه چیزهایی که باید بدانید

ارز DIA یه توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 هست که یعنی برای عملکرد به اتریوم نیاز داره ودر واقع توکنی ایست بر بستر اتریوم. شبکه اتریوم به دلیل غیر متمرکز بودن و انعطاف پذیری زیاد یکی از محبوب ترین وشاید بهترین بلاک چین ها هست، البته متوجه باشیم که شبکه اتریوم صرفا مجموعه ای قوانین رو برای عملکرد توکن ها تعریف می کند و تضمینی برای سلامت آنها نیست. علاوه بر این، ارز دیجیتال دیا یک بلاک چین، یک شبکه نقل و انتقال و معاملات مالی هست که مثل بسیاری دیگه از رقبای خود با هدف حذف واسطه، افزایش امنیت و بالا بردن سرعت نقل و انتقالات جهانی ارائه شده.

مطالب بسیار جالب و کاربردی و البته ساده در مورد تفاوت توکن و کوین و همچین کاربر بلاک چین های مختلف را میتوانید در مقاله بلاک چین چیست به زبان ساده مطالعه فرمایید.


کاربران داده می تونن به صورت رایگان به داده های تاریخی از اوراکل های DIA یا نقاط پایانی API دسترسی داشته باشن ولی برای به دست آوردن داده های زنده هزینه ای پرداخت می کنن. همچنین پروتکل DIA کاملا تحت مالکیت، کنترل و نگهداری کاربرانش هست و مدل شبکه DIA اون رو به عنوان یک پلتفرم خدمات اوراکل غیر متمرکز متمایز می کنه.

دیا (DIA) یک بلاکچین و یک شبکه نقل و انتقالات و همچنین معاملات مالی است که مانند بسیاری دیگر از رقبای خود با هدف حذف واسطه، افزایش امنیت و بالا بردن سرعت نقل و انتقالات جهانی ارائه شده است. از جمله اهداف این پروژه رمزارز می‌توان به آموزش سرمایه‌گذاری آنلاین و همچنین داده‌های آنی بر روی تقریبا تمام ارزها و مرزارزها اشاره کرد. اگر برای شما نیز حائز اهمیت است که بدانید مفهوم اصلی DIA چیست، باید بدانید که DIA در واقع مخفف عبارت (Decentralised Information Asset)، به معنای (داده اطلاعاتی بدون واسطه) است.

اهداف DIA و دیگر پلتفرم‌های شبیه به DIA چیست؟

این سبک رمزارزها و پلتفرم‌ها که به شکل روز افزونی، تعداد آنها رو به رشد است، با دو هدف اصلی حذف واسطه‌های مالی و همچنین سهولت معاملات بین المللی از نظر امنیت و سرعت تشکیل شده اند. در حال حاظر قیمت هر سکه DIA معادل ۱.۶۸ دلار آمریکا است. که در بین رقبای خود، قیمت بالاتری دارد.

این سکه در حال حاظر خود را از بزرگان این عرصه می‌داند و بر روی اهدافی مانند دقت بالای پیش بینی جفت ارزی و رمزارزها، اطلاعات به روز در رابطه با رمزارزها و ارزش لحظه‌ای آنها و از این دست اطلاعات تمرکز دارد.

دنیای پر رقابت معاملات رمزارزی

از رقبای اصلی DIA می‌توان به Fantom، Bancor، Balancer و همچنین Curve DAO اشاره کرد، که در عین شباهت بسیار، تفاوت زیادی نیز در بین آنها مشاهده می‌شود.

دنیای وسیع و در حال گسترش رمزارزها، در حال حاضر به شدت در حال افزایش مشتری و رقیب است. بسیاری از سرمایه‌گذاران با رویای تبدیل شدن این رمزارزها به بیت کوین بعدی، از خرید آنها استقبال می‌کنند و عده‌ای دیگر همچنان به سیستم روزارزها شکاک هستند. هرچند واقعیت این است که کشف قدرت رمزارزها و پتانسیل رشد و امکانات آن‌ها همچنان در حال کشف و بررسی است، با این حال سیستم بانکداری و مالی دنیا را به شدت دستخوش تغییرات کرده است و تنها زمان نتیجه این تغییرات و حاصل آن را بر روی اقتصاد جهانی نشان خواهد داد.

قیمت روز و بهترین صرافی‌های DIA:

قیمت روز DIA هم مانند دیگر پلتفرم‌ها، با تحولات بازار تغییر می‌کند اما در حال حاضر قیمت آن چیزی در حدود ۱.۶۸  دلار امریکا است. حجم معاملات DIA در هر ۲۴ ساعت حدود ۱۱,۱۵۳,۱۳۳  دلار است و این پلتفرم در رتبه بندی جهانی CoinMarketCap در جایگاه   162 قرار دارد.

قیمت لحظه ای ارز Dia و همچین چارت ارز دیجیتال Dia را میتوانید در اینجا ببنید. والبته از آخرین مقالات و اخبار آن در این بخش مطلع شوید.

بهترین صرافی‌های  DIA در حال حاضر عبارتند از: Binance، Binance.KR، Bidesk، HBTC و Bitribe.

نگهداری دای مثل نگهداری اتریوم است ، فقط باید متوجه باشید در هر والتی نگهداری میکنید ، برای انتقال dai باید در آن کیف پول مقداری اتریوم جهت فی تراکنش داشته باشید.

برای اضافه کردن آن به والت اتمیک یا هر والت اتریومی خود میتوانید از راهنمای اضافه کردن توکن شیبا به کیف پول اتمیک خود استفاده نمایید فقط به جای آدرس قرار داد شیبا اینو آدرس قرار داد Dai را اضافه نمایید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خودتون رو با در مورد این Dai به اشتراک بگذارید.

dai
Comments (2)
Add Comment
  • ناشناس

    خواهر این ارز dai هست نه dia

    • Admin

      ممنون دوست عزیز .. این ارز اسمش DIA هست و Dai که شما میفرمایید ارز دیگری هست که قیمتش در حدود ۱ دلار ثابت هست .. به هر حال ممنون از توجه تون