تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۹ فروردین ۱۴۰۰

بیت کوین بار دیگر در حال تلاش برای خروج از کانال نزولی است. این امر نشان می دهد که گاو ها آماده ادامه روند صعودی هستند. با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال به چگونگی ادامه روند صعودی در بازار پی می بریم. ویزا روز دوشنبه اعلام کرده است که برنامه ای تحت عنوان Crypto.com را راه اندازی کرده است که امکانات جدیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این امر نشان می دهد که شرکت های بزرگ مالی در جهان بیش از پیش به بازار رمز ارز علاقه نشان می دهند.

بر اساس گزارشی که از سوی بلومبرگ منتشر شده است، میزان خرید بیت کوین در در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱.۱ میلیارد دلار بوده است. ۲۰۱۹ افزایش چشمگیری داشته است. میزان خرید این ارز در سال ۲۰۱۹ برابر با ۴۸۱ میلیون دلار بوده است. موسسات سرمایه گذاری بزرگ سرمایه گذاران قدرتمند در بازار رمز ارز این میزان افزایش پیدا می کند.

بسیاری از سرمایه گذارانی که تا پیش از این به بازار رمز ارز بدبین بودند به تدریج رویکرد خود را نسبت به بازار تغییر می دهند. آخرین سرمایه گذاری که بازار رمز ارز پیوسته از میلیاردری نروژی است. یکی از منتقدان بیت کوین به یکی از هواداران آن تبدیل شده است. افزایش تعداد سرمایه گذاران میزان تقاضا برای خرید بیت کوین را افزایش داده است. این در حالی است که سرمایه گذارانی که دارایی را برای بازه زمانی بلند مدت نگهداری می کنند منجر به کاهش موجودی بیت کوین شده اند. آیا این امر می تواند منجر به ادامه روند صعودی شود؟ در ادامه با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با ما همراه باشید.

 جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت کوین از سطح مقاومت عبور کرده است. اگر گاوها موفق شوند قیمت را در این بازه نگه دارند، احتمال ادامه روند صعودی تا ۶۱۸۲۵ دلار افزایش پیدا می کند.

میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی به ۵۹ رسیده است. این امر نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. افزایش قیمت از ۶۱۸۲۵ دلار شرایط را برای افزایش بیشتر قیمت مهیا می کند. در این حالت قیمت بعدی برای بیت کوین ۷۹۵۶۶ دلار خواهد بود. 

با این حال خرس ها به این سادگی تسلیم نخواهد شد. آنها به مقاومت خود ادامه می دهند. اگر قیمت از ۶۱۸۲۵ کاهش پیدا کند اما بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه باشد، متوجه می شویم که احساس بازار به روند صعودی خوشبینانه است.

 اما کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه نشان دهنده قدرت گرفتن خرس هاست.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با جفت ارز اتریوم و دلار 

اتریوم همچنان در الگوی مثلث متساوی الاضلاع معامله می شود. این الگو نشان دهنده ادامه دار بودن یک وضعیت در بازار است. گاو ها امروز قیمت را از میانگین متحرک بالاتر بردند. این امر نشان می دهد که خریداران در قیمت های پایین تر، به خرید این ارز ادامه می دهند.

خریداران سعی دارند قیمت را از الگوی مثلثی خارج کنند. در صورتی که موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز اتریوم و دلار تا ۲۰۴۰ و در نهایت تا ۲۶۱۸ دلار افزایش پیدا می کند.

از سوی دیگر اگر قیمت کاهش پیدا کند، این عرض برای چند روز در محدوده الگوی مثلثی معامله خواهد شد.

 شاخص ها سیگنال های متفاوتی را ارسال می کند. در حالی که میانگین متحرک ثابت نشان می دهد این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود، شاخص قدرت نسبی ۵۷ را نشان می دهد. این به معنای قدرت گرفتن گاوها در بازار است.

 جفت ارز بایننس کوین و دلار 

گاو ها در تاریخ ۲۷ مارس قیمت بایننس کوین را افزایش دادند. قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز با قیمتی بیش از قیمت واقعی خریداری می شود و گاوها کنترل بازی را در دست دارند.

مقاومت اندکی در سطح ۲۸۰ دلار مشاهده می شود اما گاوها به تلاش خود برای ادامه روند صعودی ادامه می دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز باین اند کنیم و دلار به ۳۰۹.۵۰ دلار می رسد. در این سطح با مقاومت خرس ها روبرو خواهیم بود. با کاهش قیمت از این سطح مقاومت، این جفت ارز برای چند روز ثبات را تجربه می کند. 

 از سوی دیگر اگر گاوها به قیمت های بالاتر ایمان داشته باشند احتمال رسیدن قیمت به ۳۴۸.۶۹ دلار افزایش پیدا می کند. عبور از این سطح به معنای ادامه روند صعودی خواهد بود. در این صورت قیمت بعدی برای این جفت ارز ۴۳۰ دلار است.

 تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با جفت ارز آدا و دلار

 کاردانو همچنان در بازه ۱.۰۳ و ۱.۴۸ دلار معامله می شود. گاوها در سه روز گذشته موفق شدند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه نگه دارند.

میانگین متحرک ۲۰ روزه به تدریج در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. به این ترتیب گاوها کنترل بازار را در دست دارند. اگر آنها بتوانند قیمت را از ۱.۳۰ دلار افزایش دهند، این ارز در ادامه روند صعودی به ۱.۴۸ دلار می رسد. عبور از این سطح مقاومت شرایط را برای رسیدن به قیمت ۲ دلار مهیا می کند.

 اما اگر قیمت از سطح حمایت ۱.۰۳ کاهش پیدا کند، احتمال ادامه روند نزولی تا ۰.۸۰ دلار وجود دارد. 

جفت ارز دات و دلار

 دات امروز از سطح حمایت ۲۶.۵۰ دلار افزایش پیدا کرده و به ۳۴ دلار یعنی میانگین متحرک ۲۰ روز رسیده است. این امر نشان می دهد که گاوها برگ برنده را در دست دارند. اکنون خرس ها برای ممانعت از ادامه روند صعودی وارد عمل خواهند شد. 

اگر گاوها قیمت را از روند نزولی خارج کنند، جفت ارز دات و دلار بار دیگر به قیمت ۴۲.۲۸ دلار می رسد. عبور از این بازه شرایط را برای رسیدن به قیمت ۵۳.۵۰ دلار آماده می کند.

 از سوی دیگر با کاهش قیمت در روند نزولی احتمال معامله شدن این ارز در بازه میان ۲۶.۵۰ و ۴۰ دلار وجود خواهد داشت. این شرایط چند روز به طول می انجامد. کاهش قیمت از ۲۶.۵۰ ارز دلار شرایط را برای آغاز روند نزولی و اصلاحات بیشتر مهیا می کند.

 جفت ارز ریپل و دلار

در تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در می یابیم که ریپل در تاریخ ۲۷ مارس الگوی شمعی را تشکیل داده است. الگوی شمعی دوجی در تاریخ ۲۸ مارس در نمودارها مشاهده شده است. این امر نشان می دهد که گاو ها و خرس ها بر سر به دست گرفتن کنترل بازار در نزاع هستند.

اگر گاوها قیمت را بالاتر از ۰.۵۸ دلار نگهدارند، این جفت ارز در ادامه روند صعودی به ۰.۶۵ دلار می رسد. مقاومت ناچیزی در این سطح مشاهده می شود. اما به احتمال زیاد این سطح پشت سر گذاشته می شود. میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی ۶۱ را نشان می دهد. به این ترتیب گاوها کنترل بازار را در دست دارند. 

 این جفت ارز پس از عبور از سطح مقاومت ۰.۶۵ دلار به مسیر صعودی ادامه می دهد. از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، احتمال ادامه روند نزولی و کاهش قیمت از میانگین متحرک وجود دارد. در این صورت ممکن است قیمت به ۰.۴۲ دلار برسد. 

جفت ارز UNI و دلار 

UNI گاوها در ادامه روند صعودی و در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه در روزهای ۲۷ و ۲۸ مارس با مقاومت زیادی روبه رو بوده اند. اما نکته قابل توجه این است که آن ها اجازه کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه را به این ارز نداده اند. امروز گاو ها بار دیگر برای افزایش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه وارد عمل شدند. 

 با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال متوجه می شویم اگر خریداران قیمت را از میانگین متحرک نگه دارند، کاهش قیمت این ارز در تاریخ ۲۴ مارس یک تله خرسی بوده است. به این ترتیب در آن زمان امکان افزایش قیمت و عبور از سطح مقاومت ۳۵.۲۰ دلار وجود داشته است.

 عبور از این سطح مقاومت شرایط را برای ادامه روند صعودی مهیا می کند. اما از سوی دیگر کاهش قیمت ۲۵.۲۵ دلار به معنای اصلاح قیمت ها خواهد بود.

جفت ارز THETA و دلار 

THETA در بازه میان ۱۰.۳۵ و ۱۴.۹۶ دلار معامله می شود. در روند صعودی زمانیکه اصلاح قیمت ها در سطح دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی متوقف می شود، متوجه می شویم که معامله گران به خرید بیشتر در قیمت های پایین تر ادامه می دهند و تمایلی به فروش دارایی خود ندارند.

میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز به قیمتی بیش از قیمت واقعی خود خریداری می شود. بنابراین گاو ها کنترل بازار را در دست دارند. اگر آنها قیمت را از ۱۴.۹۶ دلار افزایش دهند این جفت ارز در ادامه روند صعودی به ۱۹ دلار می رسد.

 اما از سوی دیگر و با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال متوجه می شویم که اگر قیمت از ۱۴.۹۶ دلار کاهش پیدا کند، این جفت ارز همچنان در یک بازه محدود معامله خواهد شد. خرس ها برای به دست گرفتن کنترل بازار باید قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۹.۸۱ دلار کاهش دهند.

 جفت ارز لایت کوین و دلار 

LTC از مثلث متساوی الاضلاع اینکه در تاریخ ۲۴ مارس در نمودار ها مشاهده شده است کاهش پیدا کرده است. اما خرس ها نتوانستند از این شرایط به نفع خود استفاده کنند. تاریخ بیست و با خرید بیشتر دارایی قیمت را افزایش دادند. این امر می تواند خرس های خشمگین را به دام بیاندازد.

گاوها پس از دفاع از الگوی مثلثی در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مارس، امروز قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱۹۰.۶۸ دلار افزایش داده اند. اکنون شرایط برای ادامه روند صعودی تا سطح مقاومت مهیا شده است. در این سطح شاهد مقاومت خرس ها خواهیم بود.

اگر قیمت از سطح مقاومت کاهش پیدا کند، این ارز برای چند روز در الگوی مثلثی باقی می ماند. با این حال اگر با قیمت را از الگوی مثلثی بالاتر ببرند احتمال ادامه روند صعودی تا ۲۴۶.۹۶ و در نهایت تا ۳۰۹ دلار نیز وجود دارد. اما اگر قیمت از ۱۶۸ دلار کاهش پیدا کند و روند صعودی اعتبار خود را از دست می دهد.

  تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال با جفت ارز لینک و دلار

لینک همچنان در بازه میان ۲۴ و ۳۲ دلار معامله می شود. اکنون قیمت از سطح حمایت این بازه افزایش پیدا کرده و به میانگین متحرک ۵۰ روز یعنی ۲۹ دلار رسیده است. خرس ها از ادامه مسیر ممانعت خواهد کرد.

میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی اندکی از میانه بالاتر است. اما مشخص نیست کنترل بازار در دست کدام گروه از سرمایه گذاران است. به نظر می رسد این جفت است چند روز دیگر در یک بازه محدود معامله شود.

اگر جفت ارز لینک و دلار از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا کند، خرس ها وارد عمل شده و برای کاهش قیمت تا ۲۴ دلار تلاش می کنند. در صورتی که موفق به انجام این کار شوند، باید در انتظار کاهش قیمت ها ۲۰.۱۱ و در نهایت تا ۱۸ دلار باشیم.

اما از سوی دیگر اگر گاوها قیمت را از میانگین متحرک افزایش دهند، این جفت ارز تا ۳۲ دلار افزایش پیدا می کند. عبور از این سطح احتمال ادامه روند صعودی را افزایش می دهد.

 در آخر

 بیت کوین در تاریخ پر فراز و نشیب خود رکوردهای متفاوتی را به ثبت رسانده است. این ارز در روزهای گذشته شاهد کاهش قیمت بوده است. اما این امر چیزی از علاقه و توجه سرمایه گذاران به این بازار کم نکرده است. افزایش میزان تقاضا از یک سو و کاهش موجودی بیت کوین از سوی دیگر منجر به ادامه روند صعودی خواهد شد. پیش از خرید بیت کوین و دیگر رمز ارزها تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال را در نظر داشته باشید. به این ترتیب بهترین زمان را برای خرید بهترین دارایی انتخاب می کنید. ما در رمزارز ماکت برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در انتظار شما هستیم. راستی شما روند بیت کوین را چگونه ارزیابی می کنید؟ پیش بینی شما برای قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ چیست؟ 

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-3-29-btc-eth-bnb-ada-dot-xrp-uni-theta-ltc-link