تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال هفته

امروز روز موعد فهرست شدن کوین بیس در شاخص نزدک است. این امر همچنان یکی از مهمترین عواملی است که روند قیمت ها در بازه زمانی کوتاه مدت برای بیت کوین و دیگر آلت کوین ها را تحت تاثیر خواهد گذاشت. خبر لیست شدن کوین بیس در شاخص نزدک تاثیر زیادی بر افزایش میزان پذیرش و علاقه سرمایه گذاران به بازار رمز ارز شده است. در روزهای اول پس از اجرایی شدن این خبر نوسانات در وال استریت افزایش پیدا می کند. این امر می تواند منجر به افزایش نوسانات در بازار رمز از نیز شود. تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال هفته به در وضعیت کمک خواهد کرد.

 افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین می تواند نتیجه نقد شدن سفارش های بازار مشتقات باشد. در مجموع ۲۷ میلیارد دلار در بازار قراردادهای آتی بیت کوین و هشت میلیارد دلار در بازار قراردادهای آتی اتریوم سرمایه گذاری شده است. بنابر این افزایش ناگهانی نوسانات معامله گران بسیاری را قربانی خواهد کرد.

planB تحلیلگر سرشناسی است که مدل STF را ایجاد کرد. او با اشاره به شاخص قدرت نسبی ماهانه گفت: شاخص قدرت نسبی در حال حاضر عدد ۹۲ را نشان می دهد اما میزان این شاخص به سرعت از ۹۵ کاهش پیدا کرده است. این همان رفتاری است که در بازار سعودی سال ۲۰۱۷، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۱ شاهد آن بوده ایم.

بر اساس محاسبات انجام شده از سوی این تحلیل گر قیمت بیت کوین برای آنکه شاخص قدرت نسبی را به ۹۵ برساند باید تا پایان آوریل به ۹۲ هزار دلار برسد.

 معامله گران بیش از هر زمان دیگری رفتار بازار را زیر نظر گرفتند. برای درک بهتر شرایط بهتر است به بررسی ۱۰ ارز دیجیتال برتر هفته بپردازیم.

 تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال هفته با جفت ارز بیت کوین و دلار

بیت کوین در تاریخ ۱۳ آوریل از سطح مقاومت ۶۱۸۲۵.۸۴ دلار افزایش پیدا کرد. روند صعودی با قدرت به مسیر خود ادامه داده است. به نظر می رسد که این رمز ارز قیمت ۶۹۵۴۰ دلار را هدف گرفته است. 

میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی عدد ۶۲ را نشان می دهد. به این ترتیب گاوها کنترل بازار را در دست دارند. با این حال احتمال ادامه روند صعودی با این سرعت بعید است.

 چرا که معمولاً پس از عبور از یک سطح مهم قیمت کاهش و با آزمودن دوباره آن سطح آن را تثبیت می کند. در این مورد احتمال کاهش قیمت تا ۶۰ هزار دلار وجود دارد. اگر گاوها بتوانند این سطح را به سطح حمایت تبدیل کنند این جفت ارز به روند صعودی ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر بیاورند، گاوهای بیت کوین غافلگیر خواهد شد. این امر فشار فروش در بازار افزایش و قیمت را تا میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش خواهد داد. در این حالت باید در انتظار کاهش هرچه بیشتر قیمت باشیم.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال هفته با جفت ارز اتریوم و دلار 

اتریوم در تاریخ ۱۳ آوریل از سطح مقاومت ۲۲۰۰ دلار عبور کرد. میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی عدد ۷۰ را نشان می دهد. بنابراین شرایط برای ادامه روند صعودی مساعد است.

گاوها در ادامه سعی می کنند قیمت جفت ارز اتریوم و دلار را به ۲۶۱۸ دلار برسانند. اما از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، احتمال کاهش آن تا میانگین متحرک ۲۰ روزه وجود خواهد داشت. با افزایش قیمت از این سطح متوجه می شویم که خریداران به خرید بیشترین دارایی در قیمت های کمتر ادامه دادند. این امر منجر به ادامه روند صعودی برای اتریوم خواهد شد.

 از سوی دیگر کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به این معناست که معامله گران برای تثبیت سود وارد عمل شدند. فشار ناشی از فروش قیمت را بیش از پیش کاهش می دهد.

 جفت ارز بایننس کوین و دلار

در تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال هفته متوجه می شویم که بایننس کوین به دنبال افزایش قیمت ناگهانی وارد مرحله اصلاح قیمت شده است. این ارز در فاصله ۲۶ مارس تا ۱۲ آوریل به طور ناگهانی از ۲۳۳ دلار به ۶۳۸ دلار رسید. در این مدت بایننس کوین ۱۷۳ درصد افزایش داشت. مهم ترین سطح حمایت برای این ارز در دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی یعنی ۴۸۳ دلار ایجاد شده است.

اگر قیمت از ۴۸۳ دلار افزایش پیدا کند، روند صعودی ادامه خواهد داشت. در این حالت خریداران به خرید بیشترین دارایی ادامه می دهند. آنها برای ادامه روند صعودی تلاش خواهند کرد. برای این برای این رمزارز ۶۳۸ دلار خواهد بود. در صورت موفقیت آنها احتمال افزایش قیمت تا ۸۸۸ دلار نیز وجود دارد.

 امروز شاهد تشکیل نمودار شمعی دوجی بوده ایم. این امر نشان می دهد که گاوها و خرس ها بر سر به دست گرفتن کنترل بازار در نزاع هستند. در صورتی که قیمت کاهش پیدا کند اوضاع به نفع خرس ها خواهد بود. و قیمت تا ۴۸۳ دلار کاهش پیدا می کند. در ادامه شاهد کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۴۱۷ دلار خواهیم بود.

 تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال هفته با جفت ارز ریپل و دلار 

روند صعودی ریپل با قدرت تمام ادامه داشته و در روز ۱۳ آوریل از ۱.۵۰ دلار بالاتر رفته است. در ادامه قیمت کاهش پیدا کرد.این امر نشان می دهد که خرس ها به شدت از سطح مقاومت دلار دفاع می کند.

اولین سطح حمایت در روند نزولی دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی یعنی ۱.۴۳ دلار است. افزایش قیمت از این سطح به معنای احتمال ادامه روند صعودی خواهد بود. در این حالت خریداران به خرید بیشتر ادامه می دهند. این امر می تواند قیمت را تا ۱.۹۶ دلار افزایش دهد.

 از سوی دیگر کاهش قیمت از ۱.۴۳ دلار احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت و میانگین متحرک ۲۰ روزه را افزایش می دهد. چنین شرایطی متوجه می شویم که معامله گران برای تثبیت سود وارد صف فروش شدند. این امر ادامه روند صعودی را به تأخیر می اندازد. 

 جفت آدا و دلار 

کاردانو امروز موفق شد که از سطح مقاومت ۱.۴۸ دلار افزایش پیدا کند. اما نمودار شمعی نشان می دهد که گاو ها قادر به حفظ قیمت های بالاتر نبوده اند.

خرس ها قیمت را تا ۱.۴۸ دلار کاهش دادند. آنها برای کاهش هرچه بیشتر قیمت ها میانگین متحرک ۲۰ روزه تلاش خواهند کرد.

 با افزایش قیمت از میانگین متحرک بیست روزه گاوها کنترل بازار را می گیرند و برای ادامه روند صعودی از سطح ۱.۵۵ دلار وارد عمل می شوند. در صورت موفقیت آنها احتمال رسیدن قیمت به ۲ دلار افزایش پیدا می کند.

 اما سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از سطح فعلی پایینتر ببرند احتمال کاهش قیمت ها ۱.۰۳ دلار افزایش پیدا می کند.

 تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال هفته با جفت ارز دات و دلار 

دات پس از این که روز ها در یک بازه محدود معامله شد، در تاریخ ۱۳ آوریل روند صعودی را آغاز کرد. قیمت این ارز را به ۴۲ دلار رساندند. اما در ادامه قیمت از این سطح کاهش پیدا کرد. که بسیاری از معامله گران در قیمت های بالاتر برای تثبیت سود وارد عمل شدند.

اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۹ دلار کاهش دهند، احتمال کاهش قیمت تا ۳۲ دلار افزایش پیدا می کند. از سوی دیگر با افزایش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه متوجه می شویم که گاوها برای افزایش قیمت وارد عمل شده اند. در صورت موفقیت آنها این جفت ارز در ادامه روند صعودی به قیمت ۵۳.۵ و۵۷ دلار می رسد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال هفته با جفت UNI و دلار

یونی سواپ در تاریخ ۱۲ آوریل به بالاترین سطح خود رسید. اما گاو ها قادر به حفظ قیمت های بالاتر نبودند. در تاریخ ۱۳ آوریل نمودار شمعی روزانه شکل گرفت. امروز شاهد کاهش هرچه بیشتر قیمت این عرض بوده ایم.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند و به بیش از ۳۸ دلار برسد، این جفت ارز روند صعودی را از سر می گیرد. در ادامه روند صعودی اولین قیمت برای این جفت ۴۳ دلار خواهد بود. با عبور از این سطح مقاومت باید در انتظار ثبت قیمت ۵۰ دلار برای این ارز باشیم. این سطح از نظر روانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 اما از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از ۳۳ دلار پایین تر بیاورند، ریتم صعودی شکسته خواهد شد. در این حالت گاو هایی که در تاریخ ۱۲ آوریل این دارایی را خریداری کرده بودند برای فروش وارد عمل می شوند. 

افزایش فشار فروش منجر به کاهش قیمت ها میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۱ دلار خواهد شد. در این حال برای چند روز این جفت ارز در یک بازه محدود معامله می شود.

 جفت ارز لایت کوین و دلار

لایت کوین در تاریخ ۱۱ و ۱۲ آوریل سطح مقاومت ۲۴۶ دلار را به سطح حمایت تبدیل کرد. افزایش خرید از سوی گاوها به ادامه روند صعودی این رمز در روز ۱۳ آوریل کمک کرد. در ادامه باید در انتظار ثبت قیمت ۳۰۷ دلار برای این رمز از باشیم.

میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۲۷ دلار در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که این رمز ارز به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود خریداری می شود. بنابراین گاوها کنترل بازار را در دست دارند.

 با این حال تشکیل نمودار شمعی دوجی نشان می دهد که هنوز مشخص نیست کنترل بازار در دست گاو هاست یا خرس ها. اگر این جفت از ۲۲۵ دلار کاهش پیدا کند احتمال کاهش هرچه بیشتر از قیمت تا ۲۳۹ یا سطح حمایت ۲۴۶ دلار وجود دارد.

 افزایش قیمت از این محدوده نشان می دهد که گاو ها به خرید بیشتر این دارایی ادامه دادند. در حالی که کاهش قیمت از این سطح احتمال کاهش قیمت ها میانگین متحرک ۲۰ روزه را افزایش می دهد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال هفته با جفت ارز دوج کوین و دلار

دوج کوین در تاریخ ۱۳ آوریل از سطح مقاومت ۰.۰۸۷ دلار پیدا کرد. به دنبال افزایش قیمت شاهد افزایش میزان خریداران این بازار بوده ایم. در ادامه قیمت به بالاترین سطح خود یعنی ۰.۱۴۵ دلار رسید.

افزایش ناگهانی قیمت در روزهای گذشته شاخص قدرت نسبی را به ۸۵ رسانده است. به این ترتیب متوجه می شویم که بازار در بازه زمانی کوتاه مدت بیش از اندازه داغ شده است. خرس ها در مقابل عبور قیمت از ۰.۱۵ دلار دفاع خواهند کرد. در صورت موفقیت آنها شاهد ثبات یا کاهش قیمت جفت ارز دوج کوین و دلار خواهیم بود.

اولین سطح حمایت در روند نزولی دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی یعنی ۰.۱۱۲ دلار است. افزایش قیمت از این سطح به این معناست که گاوها بار دیگر برای ادامه روند صعودی وارد عمل شده اند. با افزایش قیمت احتمال ثبت قیمت ۰.۲۰ برای این رمز ارز افزایش پیدا می کند.

 از سوی دیگر کاهش قیمت از ۰.۱۱۲ دلار احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت تا ۰.۰۸۷ دلار را افزایش می دهد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال هفته با جفت ارز لینک و دلار

گاو ها امروز موفق شدند لینک را از سطح مقاومت ۳۶ دلار بالاتر ببرند. اگر آنها قادر به حفظ قیمت های بالاتر از ۳۶ دلار باشند، احتمال افزایش قیمت ها ۵۰ دلار بالا می رود.

میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کرده است. شاخص قدرت نسبی به ۶۶ رسیده است. گاوها کنترل بازار را در دست دارند. با این حال اگر آنها موفق به حفظ قیمت های بالاتر از ۳۶ دلار نشوند، متوجه افزایش فشار فروش از سوی خرس ها خواهیم شد. افزایش فشار فروش قیمت را تا میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش می دهد. افزایش قیمت از این سطح به معنای ادامه روند صعودی خواهد بود. 

 اما اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایینتر ببرند، متوجه می شویم که افزایش قیمتی که در شرایط فعلی شاهد آن بوده این یک تله گاوی بوده است.

 در آخر

 بازار رمز ارز در روزهای گذشته رفتار غیر متعارف را از خود نشان داده است. به دنبال افزایش قیمت بیت کوین شاهد افزایش چشمگیر قیمت دیگر آلت کوین ها نیز بوده ایم. روند صعودی تمام بازار را دستخوش تغییر کرده است. افزایش قیمت به اندازه ناگهانی بوده است که نمی توان روند آتی را پیش بینی کرد. به نظر شما در ادامه چه اتفاقی برای بیت کوین خواهد افتاد؟ آیا آلت کوین هایی مانند دوج کوین و بایننس کوین به روند صعودی ادامه می دهند؟ ما برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمز ارزها در انتظار شما هستیم. و از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-4-14-btc-eth-bnb-xrp-ada-dot-uni-ltc-doge-link

Comments (0)
Add Comment