اخبار رمزارزها در هفته آینده

بیانیه ای بانک کشاورزی چین که تهدید به بستن حساب کاربران برای فعالیت در بازار رمزارزها می کرد پیش از اینکه به عنوان قوانین FUD حذف شود باعث ایجاد شوک در بازار بیت کوین شد. شاید مهترین اخبار رمزارزها در هفته آینده همین خبر بود که توسط سومین بانک بزرگ چین اعلام شد.

کاهش قیمت بیت کوین

بیت کوین هفته خود را با کاهش قیمت آغاز کرد. در روز دوشنبه قیمت این رمزارز به کمتر از ۳۳ هزار دلار رسید و گاوها در حال مبارزه برای رشد قیمت هستند.

اتفاق بعدی چه می تواند باشد؟ با وجود روند صعودی کوتاه مدت، احتمال اینکه ارزهای دیجیتال در حال حاضر مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرند بسیار کم است.

با وجود عدم اطمینان بازار کلان، حجم پایین و تقاضا بازار گاوی که در بیت کوین وجود دارد. اما این رمزارز کارهای زیادی را می تواند انجام دهد برای اینکه افراد را متقاعد کند هنوز اوقات خوب در پیش است.

در این مطلب رمزارز مارکت ۵ اخبار رمزارزها در هفته آینده آورده شده است. این اخبار برای ترسیم آنچه ممکن است برای بیت کوین در روزهای آینده رخ دهد، باید مد نظر قرار گیرد.

اخبار بانک فدرال رزور ایالات متحده

اولین اخبار رمزارزها در هفته آینده که بررسی می کنیم مربوطه به بانک فدرال رزرو است. تمرکز اصلی این هفته سرمایه گذاران در کل اقتصاد، بر روی بانک فدرال رزور است.

پس از اظهارات هفته گذشته جروم پاول (Jerome Powell) شاخص دلار آمریکا به صورت چشمگیری رشد کرد. در حالی که سهامداران با فروش سهام خود، باعث سقوط این بازار شدند. به عنوان مثال ارزش داو جونز هر روز ۳.۵ درصد کاهش یافت. که بدترین سقوط ارزش از اکتبر گذشته است.

نوسانات به این دلیل بود که پاول اشاره کرد که ممکن است بانک فدرال به زودی میزان مداخله خود را در بازار کاهش دهد. این یک عمل استاندارد است که به عنوان بخشی از پاسخ به همه‌گیری کرونا که باعث تعطیلی اقتصاد شده بود انجام می شود.

کاهش خرید توسط فدرال، در حال حاضر حدود ۱۲۰ میلیارد دلار در ماه است. این نشان دهنده تغییر چشمگیر در میزان خرید اوراق بهادار است.

پاول در روز سه شنبه دوباره سخنرانی خواهد کرد. تصور می‌شود که وی اطلاعات بیشتری در مورد اخباری که هفته گذشته اعلام کرد، ارائه دهد.

پیتر بوکوار (Peter Boockvar) استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در Bleakley Global Advisors در روز جمعه گفت: “من یقینا به حرف های پاول علاقمندم.”

او می گوید این حرف ها اثر خوبی برای ما دارند. هم آنچه در بیانیه بود و هم آنچه پاول گفت.

در صورتی که حرف جدید و خاصی را پاول بگوید. نوسانات در چند روز آینده ادامه می یابد. همانطور که توسط تحلیلگران اغلب گفته می شود. خبر خوب مربوطه به دلار برای حرکت قیمت بیت کوین بد است.

معامله گر معروف بیت کوین Crypto Ed می گوید: “من وقتی بیدار شدم از نمودار بیت کوین احساس خوبی دریافت نکردم.”

وی در ادامه گفت که فشار دلار به بیت کوین تا زمانی که دلار امریکا (DXY) از سطح فعلی ۹۲.۲ به حدود ۹۴ برسد ادامه دارد.

تصویر بالا نمودار شمعی ۱ روزه دلار آمریکا را نشان می دهد.

خبر ضد بازار رمزارز بانک چین

قیمت بیت کوین این هفته را به خوبی شروع نکرده است، اما مقصر این روند نزولی کیست؟

علاوه بر بانک فدرال آمریکا، کشور دیگری نیز به طور مستقیم نفوذ خود را بر بازار رمزارزها اعمال کرد. این کشور چین است.

در بیانیه ای، بانک کشاورزی چین، سومین بانک وام دهنده بزرگ این کشور، به صورت واضح اعلام شد که خدماتی برای معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال ارائه نمی شود.

منبع ۸btc چین این خبر را در شبکه اجتماعی خود قرار داد.” بانک کشاورزی چین اعلامیه ای جدید داده است. مبنی بر اینکه این بانک دیگر در معاملات ارزهای دیجیتال و فعالیت های مربوطه به آن شرکت نخواهد کرد.”

“حساب مشتری های که در چنین فعالیت هایی شرکت می کنند بسته می شود.”

نتیجه انتشار این خبر قابل پیش بینی بود. قیمت بیت کوین در عرض چند دقیقه ۱۰۰۰ دلار کاهش یافت و دوباره به ۳۳ هزار دلار رسید.

بازار نسبت به این اخبار بیت کوین واکنش تندی نشان داد که چنین رفتاری نیز تعجب آور نیست. بلافاصله بانک پس از انتشار این بیانیه ای آن را حذف کرد. اما خسارت وارد شده بود.

این بانک پس از ۱۵ دقیقه اطلاعیه خود را حذف کرد.

قوانین چین در مورد ارزهای دیجیتال

به طور کلی، از سپتامبر ۲۰۱۷ که چین معامله رمزارزها را ممنوع کرد. هیچ تغییر اساسی در وضعیت دولت چین در قبال بیت کوین ایجاد نشده است.

چارلز ادواردز (Charles Edwards) مدیر دارایی Capriole در یک سری توییت ها درباره سرکوب استخراج بیت کوین که باعث کاهش قیمت این رمزارز شده اشاره کرد. “نیمی از شبکه استخراج بیت کوین در حال حاضر توسط چین تعطیل شده است. نرخ هش بیت کوین در حال حاضر در سطح اواسط سال ۲۰۲۰ است.”

“ممکن است دوران استخراج بیت کوین “تحت سطه چین” در حال پایان یافتن باشد.”

الکس گلدستاین (Alex Gladstein) مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر، در مورد پیام خداحافظی یک ماینر در استان سیچوان چین اظهار نظر کرد.

“این یک طنز باورنکردنی برای مورخان آینده خواهد بود که می آموزند شبکه پولی آزاد، باز و غیرمتمرکز جهان در سال های اولیه توسط افراد درگیر دیکتاتوری سرکوبگر تامین شده است.”

تصویر بالا نمودار شمعی ۱ ساعت جفت ارز بیت کوین و دلار است.

برگشته روند نزولی بیت کوین

با نزدیک شدن قیمت بیت کوین به خط حمایت ۳۰ هزار دلار، معامله گران نگران و گیج نسبت به واکنش قیمت جفت ارز بیت کوین و دلار در روز دوشنبه هستند.

دلیل این سرگردانی این است که شاخص های صعودی چرخشی وجود دارد. اما قیمت تاکنون عکس این عمل را انجام داده است.

یکی از این شاخص ها، شاخص فاندینگ ریت است که به صورت کامل از گاوها حمایت می کند. در زمان نوشتن این مقاله این نرخ در مبادلات منفی است. که این از نظر کلاسیک نشانگر این که یک روند صعودی در راه است. حرکت میان سرمایه گذاران حرفه ای نیز این روند را تایید می کند.

ویلی وو (Willy Woo) آمارگر با توجه به کاهش عرضه liquid  بیت کوین گفت: “اوه، ریک آستلی برگشت.” ریک آستلی استعاره ای معروف برای اشاره به دستان قوی است.

“رمزارزها به هولدرهای برمی گردند که هرگز بیت کوین خود را ترک نمی کنند.”

تصویر بالا نمودار تغییر عرضه liquid بیت کوین است.

ویلیام کلمنته (William Clemente) تحلیگر افزود که این تجمع مجدد تکرار رویدادی است که در سال ۲۰۱۳ رخ داد. زمانی که بیت کوین دو مرحله صعودی داشت که با یک اصلاح قیمت بزرگ از هم جدا شده بودند.

وی با اشاره به داده های تغییر موقعیت خالص تایید کرد که هولدرها به شدت در این نقطه تجمیع کرده اند.

تصویر بالا نمودار موقعیت خالص بیت کوین را نشان می دهد.

نرخ هش ریت

اخبار بیت کوین چین تاثیر زیادی در شبکه بنیادی این رمزارز گذاشت.

همانطور که چارلز ادواردز در بالا توضیح داد به خاطر ممنوعیت استخراج بیت کوین نرخ هش به صورت قابل توجهی از زمان اوج خود در همین چند ماه پیش کمتر شده است.

کاهش نرخ هش بیت کوین در کوتاه مدت نگران کننده است. به خصوص برای کسانی که پایبند به تعیین قیمت با توجه به نرخ هش هستند. اما این موضوع فقط در کوتاه مدت مشکل ساز است.

ذاتی طبیعی بیت کوین به صورتی است که همیشه جایی وجود دارد که برای استخراج آن جذاب باشد. کاهش نرخ هش، ماینرها را ترغیب می کند که به استخراج بیت کوین بپردازند.

زیرا با کاهش نرخ هش هزینه استخراج پایین می یابد. بنابراین استخراج به عنوان یک توصیه مناسب برای نهادهای مختلف تبدیل می شود.

در همین حال آدام بک ( Adam Back) مدیرعامل Blockstream تاکید کرد که تاثیر چین بر نرخ هش حداکثر ۳۹ درصد بوده است. ارقام مربوط به تاثیر چین بر نرخ هش متفاوت است. زیرا نرخ هش یک تخمین است که در نهایت اندازگیری دقیق آن غیرممکن است.

او می گوید اینکه چین باعث شد نرخ هش به نصف برسد اشتباه است. این خبر باعث ایجاد ترس و شوک در بازار شد. اوج نرخ هش ۷ روزه EH 130 که اکنون به EH98 رسید. که این نشان دهنده کاهش ۲۵ درصدی است. اوج روزانه نرخ هش نیز EH160 بود اگر آن را با EH98 مقایسه کنیم، مشخص می شود ۳۹ درصد کاهش یافته است.

آینده بد بیت کوین

آیا واقعا چشم انداز بیت کوین به همین اندازه بد است؟ همه افراد فکر نمی کنند چشم انداز بیت کوین همه خبرهای بد باشد.

برخی با مقایسه این روند با روند صعودی سال گذشته، متعقدند قیمت در سال ۲۰۲۱ در چارچوب استاندارد حرکت می کند.

همانطور که Root تحلیلگر محبوب توییتر در آخر هفته تصدیق کرد که شاخص های درون زنجیره ای نشان دهنده فروش بیش از حد با وجود جریان نزولی قیمت و فشار بیرونی هستند.

در بدترین حالت قیمت بیت کوین به ۱۳۵۰۰ دلار تا پایان سال جاری می رسد.

مدل انباشت جریان سازگار با همه شگفتی ها قیمت سال ۲۰۲۱ و همچنان معتبر است.

سخن آخر

با توجه به ۵ اخبار رمزارزها در هفته آینده می توانیم نمای کلی از روند قیمتی بیت کوین بدست آوریم. با وجود اینکه اخبار نشان دهنده روند نزولی بیت کوین هستند. اما تحلیل های نموداری نشان می دهند که در آینده قیمت بیت کوین افزایش می یابد. دلیل این امر کمیابی، پذیرش بیت کوین و هزینه بالای تولید آن است. بسیاری از این اخبار تاثیر کوتاه مدت بر روند قیمتی ارزهای دیجیتال دارند. مدل انباشت جریان به خوبی روند قیمتی بیت کوین را نشان می دهد.

منبع:

https://cointelegraph.com/news/china-s-3rd-largest-bank-rugs-btc-5-things-to-watch-in-bitcoin-this-week

Comments (0)
Add Comment