افزایش قیمت دوج کوین به‌دلیل حمایت تجارت‌ها از آن

افزایش قیمت دوج کوین در روزهای اخیر خبرساز شده است. دلیل اصلی این افزایش قیمت آن است که تجارت‌های بزرگ این ارز دیجیتال را به‌عنوان روش پرداختی خود پذیرفته‌اند.

افزایش قیمت دوج کوین

در حال حاضر تجارت و کسب‌وکارهای بزرگ در حال پشتیبانی از دوج کوین (DOGE) به‌عنوان یکی از گزینه‌های پرداختی هستند. علاقه‌مندان به این ارز دیجیتال پس از آنکه این توکن در مارس سال ۲۰۲۱ تا قیمت ۰.۷۳ دلار اوج گرفت، خوشحال و هیجان‌زده بودند. با وجود این، ارز دیجیتال دوج کوین از زمان اوج قیمت ۰.۷۳ دلاری خود با حمام خون عظیمی روبه‌رو شد که ارزش آن را تا ۷۳% کاهش داد. همین امر موجب شد که تمام امیدهای حامیان این ارز دیجیتال به باد برود.

افت قیمت دوج (DOGE)

میم کوین محبوب دوج کوین (DOGE) نیز درست مانند دیگر ارزهای دیجیتال، سهم خود را از سقوط بازار به‌دست آورد. این سقوط شدید، ماه گذشته تمام بازار ارزهای دیجیتال را ویران کرد. ارز دیجیتال دوج کوین که در آغاز سال با حدود ۰.۱۷ دلار شروع به معامله کرد، در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۱ تا ۰.۱۲ دلار کاهش یافت. البته این ارز توانست پس از آن تا قیمت ۰.۱۳ دلار مجددا احیا شود.

از آن زمان به بعد، قیمت این ارز دیجیتال با تم سگی بسیار پرنوسان شده است. معامله‌کنندگان این ارز مجبور بوده‌اند که حرکات قیمتی منفی این توکن را تحمل کنند. اما حالا دوباره شاهد افزایش قیمت دوج کوین بوده‌ایم که امید را به دل علاقه‌مندان آن باز گردانده است.

امیدی برای دارندگان دوج کوین

خوشبختانه همه چیز برای حامیان توکن DOGE در حال تغییر است. به‌نظر می‌رسد پس از آنکه برندهای محبوبی شروع به پذیرش این توکن به‌عنوان روش پرداختی خود کرده‌اند، دوج کوین مجددا در حال بازگرداندن روزهای پرشکوه خود است.

«ایلان ماسک» که یکی از طرفداران بزرگ این ارز دیجیتال بوده است نیز به‌تدریج مشتریان کسب‌وکار خود را قادر می‌سازد که بتوانند با استفاده از DOGE پرداخت کنند. «ماسک» در ماه می ۲۰۲۱ اعلام کرد که شرکت اسپیس ایکس (SpaceX)، پرداخت با استفاده از دوج کوین را به‌عنوان اولین بار تجاری ماه خود می‌پذیرد. حالا «ماسک» به یک اقدام هیجان‌انگیز دیگر دست زده است که طی آن مشتریان تسلا (Tesla) می‌توانند با استفاده از دوج کوین برخی از کالاهای این شرکت را خریداری نمایند.

«ماسک» همچنین در اواخر ماه ژانویه به شرکت مک دونالد نیز اصرار کرد که ارز دیجیتال دوج کوین را برای پرداخت پول ساندویچ‌های خود بپذیرد. حالا افزایش قیمت دوج کوین می‌تواند تجارت‌های بسیار دیگری را هم به سمت این ارز دیجیتال سوق دهد.

در حالی که بسیاری باور دارند که این پیشرفت‌ها می‌توانست بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها برای این ارز دیجیتال سگی باشد، اما باید گفت که خبرهای بزرگ‌تری هم در میان بوده است. شرکت تئاتر، سینما و سرگرمی بزرگ آمریکایی AMC ماه گذشته اعلام کرد که کاربران آن می‌توانند با استفاده از دوج کوین، آیتم‌های فروشگاه آنلاین آن را خریداری کنند. این شرکت همچنین در مارس ۲۰۲۲ نیز پذیرش ارز دیجیتال دیگری به نام شیبا اینو (SHIB) را هم اعلام نمود.

شرکت‌های بزرگی که دوج کوین را پذیرفته‌اند

بنا به گفته سوفای لرن (SoFi Learn)، برندهای بزرگ دیگری همچون Dallas Maverick، Air Baltic، Newegg و The Kessler Collection نیز ارز دیجیتال DOGE را به‌عنوان روشی پرداختی برای محصولات خود می‌پذیرند.

پیش‌تر همین امروز سایت کریپتو بیسیک (Crypto Basic) گزارش داد که آیزیا (Izea)، شرکت بازاریابی که در نزدک نیز درج شده، پذیرش DOGE را اعلام کرده است. این شرکت اعلام کرد که ارزهای دیجیتال دوج کوین و شیبا اینو را برای چندین کمپین اینفلوئنسری خود می‌پذیرد. با سرعت رشد پذیرش دوج کوین به‌عنوان یکی از روش‌های پرداختی، طولی نمی‌کشد که این ارز دیجیتال به محبوبیت دست یابد و جایگاه خود را به‌عنوان ارز دیجیتال باارزشی باز پس گیرد.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/02/11/dogecoin-doge-price-to-surge-as-major-businesses-support-it-as-payment/

Comments (0)
Add Comment