به لطف کاهش ارزش دلار بیت کوین دیگر تخیلی نیست

مدیر شرکت مدیریت سرمایه Soros به تازگی اعلام کرده است که به لطف کاهش ارزش دلار بیت کوین دیگر یک دارای تخیلی نیست.بیت کوین در گذشته به عنوان یک دارایی ماوراطبیعی شناخته می شد که نوسانات بسیار زیادی داشت. اما با کاهش قیمت دلار و نوسانات بیش از اندازه این ارز در سال گذشته شرایط برای بیت کوین تغییر کرده است.

مدیر این شرکت در گفت وگو با بلومبرگ به این نکته اشاره کرده است که شرکت Soros بزرگ جورج سروس (George Soros) راه اندازی شده، به تازگی به سرمایه گذاری در بیت کوین علاقه مند شده است.

 مدیر این شرکت می گوید: ما بر این باوریم که زیرساخت های رمزارز است از جذابیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل سرمایه گذاری هایی را در خصوص این زیرساخت ها انجام داده ایم.

اکنون شرایط برای بیت کوین به مراتب بهتر از گذشته است. چرا که ارزش دلار به عنوان یک ارز بدون پشتوانه به شدت کاهش پیدا کرده است. موجودی دلار تنها در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است. 

 وی در ادامه به نکات دیگری نیز اشاره کرده است. به گفته او بازار رمز ارز در حال حاضر در برهه زمانی حائز اهمیت قرار دارد. بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال می توانست نباره یک دارایی ماوراطبیعی و تخیلی باقی بماند. اما به لطف کاهش ارزش دلار و افزایش ۲۵ درصدی موجودی این ارز در ۱۲ ماه گذشته شرایط برای این ارز تغییر کرد.

 سرمایه گذاری شرکت Soros

شرکت Soros دو سرمایه گذاری را در پروژه های مبتنی بر رمز ارز انجام داده است. نخستین سرمایه گذاری مربوط به NYDIG می شود. شرکت Soros ۲۰۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده است. دومین سرمایه گذاری این شرکت در پروژه Lukka بوده است. این شرکت در تاریخ ۲۵ مارس ۵۳ میلیون دلار را در این پروژه سرمایه گذاری کرد.

اشتهای این شرکت برای خرید بیت کوین و پروژه های مرتبط با بازار رمز ارز در حال افزایش است. در حالی که تمایل آنها برای خرید و ذخیره ارزی بدون پشتوانه کاهش پیدا کرده است. نگرانی از کاهش ارزش دلار در بازار مشاهده می شود. بسیاری از سرمایه گذاران زمانی که به بیت کوین فکر می کنند آن را به عنوان یک ارز در نظر نمی گیرند، بلکه بیت کوین از نظر آنها یک کالاست. این کالا را می توان به سادگی انبار کرد و به فروش رساند.

مدیر این شرکت در ادامه به راه اندازی پروژه های رمز ارز از سوی بانک های مرکزی کشورهای مانند چین اشاره کرد. به نظر می رسد انتشار رمز از سوی این بانک ها تأثیر چندانی روی بیت کوین نداشته باشد.

بانک های مرکزی سراسر جهان قصد دارند با انتشار رمز ارز از آن به عنوان یک تهدید احتمالی برای بیت کوین و دیگر رمز ارزها استفاده کند. مدیر شرکت Soros نیز نگران تهدید شدن بیت کوین است. اما به اعتقاد او این تهدید موقتی است. در واقع انتشار رمز از سوی این بانک ها در دراز مدت تاثیری روی ثبات بازار بیت کوین خواهد داشت.

در آخر

 بیت کوین در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود هواداران و مخالفان بسیاری را گرد خود جمع کرده است. بسیاری بر این باورند که این عرض یک دارایی تخیلی یا یک حباب است که به زودی خواهد ترکید. اما در سال گذشته با کاهش ارزش دلار و افزایش موجودی این ارز بدون پشتوانه، توجه سرمایه گذاران بیشتری به بازار بیت کوین جلب شد. اکنون بیت کوین در شرایط بسیار خوبی به سر می برد. میزان پذیرش این ارز افزایش پیدا کرده است. و روز به روز بر تعداد سرمایه گذاران این بازار افزوده می شود. با در نظر گرفتن این نکته بهتر است هر چه سریعتر برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین وارد عمل شوید. در رمزارز مارکت در انتظار شما هستیم. 

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-no-longer-a-fringe-asset-due-to-us-dollar-debasement-says-soros-fund-exec