کاهش ارزش آلت کوین ها با شکست قیمت ۳۰۰۰۰ دلار بیت کوین

یک تحلیلگر مستقل بازار رمزارزها می گوید. هولدرهای آلت کوین با ریسک بیشتری برای از دست دادن سرمایه روبرو هستند. اگر اصلاح قیمت بیت کوین بیشتر از ۳۰ درصد شود. این روند باعث کاهش ارزش آلت کوین ها بیشتر از بیت کوین می شود.

کاهش ارزش آلت کوین ها

معامله گران و سرمایه گذاران آلت کوین باید به دنبال پوشش ریسک باشند. اگر قیمت بیت کوین یک افت قیمت زیاد داشته باشد.

Filbfilb تحلیلگر مستقل بازار رمزارزها و بناینگذار مجموعه معاملات Decentrader در مورد کاهش قیمت بیت کوین اظهار نظر کرد. او در توییتی که در روز جمعه منتشر کرد گفت. سقوط ۳۰ درصد ارزش بیت کوین می تواند باعث کاهش ارزش دو برابری آلت کوین ها شود.

زمانی که قیمت بیت کوین بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار در طی ماه مارس پایدار شده بود. قیمت آلت کوین ها منفجر شد. پس از آن، اصلاح در بازار بیت کوین باعث شد قیمت این رمزارز از ۶۵ هزار دلار سقوط کند و به ۲۸ هزار دلار در برهه زمانی برسد. در این دوره شاهد کاهش ارزش آلت کوین ها بودیم. اما هولدرها در یک سطح قیمت از روند الت کوین های حمایت کردند. این سطح محدود ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار بیت کوین است.

 تصویر بالا نمودار قیمت بیت کوین در برابر کف قیمت آلت کوین را نشان می دهد.

Filbfilb توضیح می دهد که آلت کوین ها به اصطلاح با ریسک عقب ماندگی روبرو شده اند. او در ادامه توضیح داد یک انتقال کوچک رو به پایین قیمت پیت کوین می تواند باعث حرکت کاهشی دو برابر در آلت کوین ها شود. این اطلاعیه در حالی منتشر شد که قیمت بیت کوین در هفته گذشته ۱۵.۵۸ درصد اصلاح شد و به قیمت ۳۰۱۷۳ دلار رسید.

Filbfilb در توییتر خود نوشت. “بنابراین، آلت کوین ها به طور قابل توجهی با خطر کاهش قیمت نسبت به بیت کوین روبرو هستند.” اگر در بدترین حالت بیت کوین با افت ۳۰ درصدی مواجهه شود. انتظار داریم قیمت آلت کوین ها اصلاح شود. و ارزش آن ها دو برابر بیشتر کاهش یابد.

سود سالانه آلت کوین ها

روند نزولی بیت کوین در ماه های می و ژوئن باعث افت ۵.۷۱ درصدی ارزش این رمزارز نسبت به سال گذشته شد. در همین زمان، در حالی که ارزش آلت کوین ها هم همزمان سقوط کرد. اما بازده سالانه آن بیشتر است.

به عنوان مثال، اتریوم که دومین رمزارز بزرگ است. ارزش آن از اواسط آوریل ۴۳۸۵ دلار کاهش یافت. این نشان دهنده افت ۶۰ درصدی این رمزارز است. با این وجود، بازده سالانه آن از زمان انتشار ۱۴۱ درصد اعلام شده است. به همین ترتیب سود سالانه دوج کوین حتی پس از افت تقریبا ۸۰ درصدی، ۴.۱۱۲ درصد است.

تصویر بالا سود سالانه بیت کوین در برابر آلت کوین ها در سال ۲۰۲۱ را نشان می دهد.

بنابراین، به نظر می رسد، سرمایه گذران در آلت کوین ها در مقایسه با سرمایه گذران بیت کوین بیشتر سود کردند. در نتیجه، سرمایه گذاران می توانند ضررهای خود در بازار بیت کوین با سود فروش آلت کوین های خود جبران کنند.

بیت کوین و ۲۰ هزار دلار

همانطور که در مقالات قبلی رمزارز مارکت نیز توضیح دادیم با وجود اخبار مثبت مانند اهدا بیت کوین به شهروندان توسط دولت السالوادور که باعث روند صعودی موقت شد. اما قیمت بیت کوین برای چندین بار از خط مقاومت ۳۰ هزار دلار پایین تر آمد.

تصویر بالا نشان دهنده پایدار شدن قیمت بیت کوین در محدوده ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار دلار است.

بسیاری از تحلیلگران از جمله الکساندر واسیلیف (Alexander Vasiliev)، بنیانگذار Mercuryo این انعطاف پذیری قیمت را سیگنالی برای افزایش قیمت بیت کوین تا ۴۰ هزار دلار می دانند. آن ها معتقدند قیمت در میان مدت یا بلندمدت به بالاتر از سطح قبلی یعنی ۶۴ هزار دلار می رسد.

نظرات تحلیلگران در مورد کاهش قیمت بیت کوین

با این حال، برخی از تحلیلگران که قبلا به صورت تعصبی معتقد بودند قیمت بیت کوین صعودی خواهد شد. پس از آخرین اصلاح قیمت رمزارزها نظر خود را تغییر دادند.

به عنوان مثال، اسکات مینرد (Scott Minerd) مدیر ارشد سرمایه گذاری Guggenheim Partners و مولتی میلیاردر روز جمعه در مصاحبه خود گفت. انتظار دارد قیمت بیت کوین به ۱۵ هزار دلار سقوط کند. به طبع بعد این سقوط باید شاهد کاهش ارزش آلت کوین ها نیز باشیم.

در ماه فوریه، درست زمانی که بیت کوین مقاومت ۳۰ هزار دلار را شکست. مینرد پیش بینی کرده بود که قیمت آن به ۶۰۰ هزار دلار در بلندمدت می رسد.

کلم چمبرز (Clem Chambers) مدیر وب سایت تجزیه و تحلیل مالی ADVFN، با توجه به روند نزولی بیت کوین اعلام کرد. به دلیل تمایل بیت کوین به تسلیم، قیمت بیت کوین می تواند تا ۲۰ هزار دلار افت کند. او در مقاله ای که در سایتش منتشر کرده است نوشت:

“به نظر می رسد مرحله بعدی کاهش قیمت آخرین حرکت نزولی بزرگ به سمت پایین باشد. این روند نزولی منجر به تکرار زمستان در ارزهای دیجیتال می شود که قبلا نیز آن را تجربه کرده ایم.” 

سخن آخر

آنچه که از نمودارها مشخص است، این است که کاهش ارزش آلت کوین ها از بیت کوین بسیار کمتر است. اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد. به طبع مقاومت آلت کوین ها نیز شکست می شود و این منجر به کاهش قیمت شدید در آن ها می شود. اما شروع روند صعودی بیت کوین مانع از شکست این مقاومت در آینده می گردد.

منبع:

https://cointelegraph.com/news/ethereum-altcoins-risk-more-downside-than-bitcoin-if-btc-losses-30k-warns-analyst

Comments (0)
Add Comment