کاهش شاخص قدرت نسبی بیت کوین

کاهش شاخص قدرت نسبی بیت کوین کم نظیر است. بیت کوین از پنجشنبه سیاه در ماه مارس سال ۲۰۲۰ تا این اندازه شاهد کاهش قدرت نسبی نبوده است.

 رائول پال Raoul Pal یک استراتژیست سرمایه گذاری است. او با اشاره به کاهش شدید شاخص قدرت نسبی بیت کوین گفت چنین میزانی تنها در زمان کاهش قیمت در پنجشنبه سیاه ماه مارس مشاهده شده بود. این استراتژیست معروف به این نکته اشاره کرده است که شاخص قدرت نسبی هفتگی بیت کوین تا اندازه ای پایین آمده است که در نیمه اول روند صعودی ۲۰۱۷ و پیش از افزایش شدید قیمت به آن رسیده بود.

این مشاهدات زمانی روی داد که قیمت بیت کوین ۱۵ درصد در روزهای آخر هفته کاهش داشت. قیمت این رمز ارز روز یکشنبه از ۵۵ هزار دلار به ۴۷۲۵۰ دلار رسید. افزایش غیرطبیعی فروش بیت کوین یادآور ماه مارس سال ۲۰۲۰ است.

اصلاحات و کاهش شاخص قدرت نسبی فرصت های جدید هستند

پال در ادامه به این نکته اشاره کرد که اصلاحات در روند صعودی تهدید به شمار نمی روند بلکه فرصت هستند. نکته دیگری که که باید به آن توجه داشته باشیم این است که تعداد آدرس های بیت کوینی که در حال حاضر در محدوده ضرر هستند به بالاترین حد خود در ۹ ماه گذشته رسیده است. ۶.۴ میلیون آدرس در تاریخ ۲۵ آوریل در بازه ضرر قرار دارند. با این حال ۸۶ درصد از آدرس های بیت کوین در حال حاضر در بازه سود قرار دارند.

به نظر می رسد که بیت کوین روند صعودی را به تاخیر انداخته باشد. این رمز ارز تنها ۶ ساعت پس از ثبت پایین ترین قیمت یعنی ۴۷ هزار دلار ۱۱.۵ درصد افزایش داشت. جالب اینجاست که صبح روز دوشنبه ۸۸.۷ میلیون دلار بیت کوین در بازار آسیا نقد شده است. با وجود افزایش قیمت سریع بیت کوین، این رمز ارز از بالاترین رکورد خود یعنی ۶۵ هزار دلار در ۱۴ آوریل ۲۷ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. کاهش قیمت بیت کوین ۵۰ درصد از میزان تسلط این رمز ارز بر بازار کاسته است. آخرین بار در جولای سال ۲۰۱۸ سهم بیت کوین از بازار رمز ارز به کمتر از ۵۰ درصد رسید. از آن زمان تا کنون شاهد ثبت چنین رکوردی نبوده ایم.

 در آخر

کاهش شاخص قدرت نسبی بیت کوین زنگ خطر را به صدا درآورده است. بیت کوین از پنجشنبه سیاه در ماه مارس سال ۲۰۲۰ چنین شاخص قدرت نسبی را تجربه نکرده است. تحلیلگران بر این باورند که این رفتار نشان دهنده آرامش پیش از طوفان است. در ادامه قیمت بیت کوین به مسیر صعودی ادامه خواهد داد. پیش بینی شما از ادامه مسیر صعودی بیت کوین چیست؟ آیا در شرایط فعلی به خرید بیت کوین فکر می کنید؟ همانطور که معامله گران و تحلیل گران بازار می گویند اصلاح قیمت ها فرصتی برای خرید بیت کوین است. اگر برای خرید بیت کوین مصمم هستید، با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-markets-record-deepest-retracement-since-black-thursday-raoul-pal

Comments (0)
Add Comment