استفاده از بیت کوین در قاچاق دارو

بیت کوین در قاچاق دارو معضل جدیدی در این زمینه است. آخرین گزارشات مبنی بر آن است کارتل‌های کلمبیایی و مکزیکی دارو، در حال استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین در معاملات قاچاقی خود هستند و این پدیده هر روز بیشتر از قبل می‌شود.

بیت کوین در قاچاق دارو

کارتل‌های دارو حالا در حال استفاده از بیت کوین (BTC) و دیگر ارزهای دیجیتال برای معاملات قاچاق خود هستند. بنا بر گزارشات آژانس مواد مخدر «هیئت بین‌المللی کنترل مواد مخدر» (INCB) که آژانسی تحت حمایت سازمان ملل متحد است، آن‌ها چند تن از کارتل‌ها را در مکزیک و کلمبیا ردیابی کرده‌اند.

طبق توئیتی که سازمان ملل متحد منتشر کرد، این آژانس گفته است: «جریان‌های مالی غیرقانونی مرتبط با قاچاق دارو تاکنون تأثیرات منفی گسترده‌ای بر جوامع داشته است. از فساد گرفته تا جرائم سازمان‌یافته، خشونت، فقر و نابرابری همه و همه از تأثیرات این عوامل هستند.»

این گزارش حاکی از آن است که کارتل‌های مکزیکی که قدرتمند‌ترین افراد در جهان هستند، مسئول پولشویی ۲۵ میلیارد دلاری با پول‌های قاچاقند. گفته می‌شود این باندها که به خشونت بسیار زیاد خود معروفند، در حال رفتن به سمت ارزهای دیجیتال و استفاده از ارزهایی همچون بیت کوین در قاچاق دارو هستند؛ دلیل این امر نیز راحتی و امنیت این ارزهاست که کاملا برای کارهای غیرقانونی آن‌ها مناسب است.

بیشتر این منابع حول سیستم مالی مکزیکی در گردش هستند و کارتل‌های این کشور را به ثروتمندترین افراد در جهان تبدیل می‌کنند. حالا تأثیرات مخرب این باندهای خلافکاری می‌تواند با استفاده از ارزهای دیجیتال، گسترده‌تر از این هم بشود.

بیت کوین چیست ، با زبانی بسیار ساده و کاربردی مطلبی جذاب است که بسیار ساده در مورد بیت کوین به طور کامل و مفصل توضیح داده شده.

کارتل‌ها از راه در رو خود در مسائل قانونی آگاهند

حتی با وجود آنکه قوانین کشور مکزیک به صرافی‌ها دستور داده‌اند تا تراکنش‌های بیش از ۲۸۳۰ دلار را گزارش دهند، باز هم به‌نظر می‌رسد که کارتل‌های مواد و دارو روش‌هایی را برای دور زدن این قوانین، پیدا کرده‌اند.

بیت کوین و بیشتر ارزهای دیجیتال، ناشناس، شفاف و سریع هستند. این ویژگی‌ها همان خصوصیاتی هستند که به‌نظر حلقه‌های مواد مخدر، جذاب می‌آیند. همین امر هم موجب افزایش استفاده از این کوین‌های بلاک چینی توسط این کارتل‌ها شده است.

برخی از باندهایی که به استفاده از بیت کوین در معاملات خود شناخته شده‌اند عبارتند از: «جالیسکو، کارتل نسل جدید» و «کارتل سینالوآ در مکزیک».

نماینده هیئت بین‌المللی کنترل مواد مخدر کشور در مصاحبه‌ای با AFP در مکزیک گفت که این شرایط نیازمند اقدامات نظارتی ضروری و فوری برای ارزهای دیجیتال است. او به کشورها اصرار کرد که گرد هم آیند تا استراتژی خوبی را برای مبارزه با تمایلات رو به افزایش کارتل‌های دارو به ارزهای دیجیتال، برنامه‌ریزی کنند.

پیگیری تراکنشات بیت کوین

لازم به ذکر است که تمامی تراکنشات بیت کوین، قابل رد گیری و رد یابی ایست ، البته این دلیل بر این نیست که قابلیت رد یابی مالکین بیت کوین نیست اگر دوست دارید در مورد روش های ردیابی بیت کوین بیشتر بدانید مقاله بلاک چین چیست به طور مفصل و ساده آن را توضیح داده.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/03/11/mexican-and-colombian-drug-cartels-increasingly-using-bitcoin-in-illicit-deals/

بیت کوینداستانهای بیت کوینیکاربرد بیت کوین
Comments (0)
Add Comment