دبی در حال قانون گذاری برای رمزارز

مقامات سرویس مالی دبی تصمیم گرفته اند که دو لایحه را برای استفاده از رمزارز در برنامه های تجاری سال ۲۰۲۱ جای دهند. مرکز مالی این کشور به دنبال راهکاری برای افزایش قانون گذاری برای رمزارز است.

این مرکز به دنبال راهکاری برای ایجاد یک چارچوب قانونمند برای دارایی های دیجیتال است. احتمال اجرای این راهکار از سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ وجود دارد. برنامه اولیه در تاریخ ۱۸ ژانویه منتشر می شود.

بر اساس این قوانین مرکز به دنبال توسعه نفوذ خود روی صادر کنندگان و پلتفرم هایی است که در حوزه رمزارز فعالیت دارند. این چارچوب شامل انواع دارایی های دیجیتالی می شود که به صورت توکن یا رمزارز به کارگرفته می شوند. این موضوع بیت کوین را نیز در بر می گیرد.

این مرکز قانون گذاری که به اختصار با نام DFSA شناخته می شود اعلام کرده است:

«بر اساس پیشرفت هایی که به تازگی در این حوزه انجام داده ایم، برنامه های اقتصادی برای توسعه قوانینی در رابطه با رمزارز ها را نیز در دستور کار قرار داده ایم»

بر اساس گزارش های به دست آمده از مقامات و خبرگزاری های محلی DFSA قصد دارد دو مقاله برای گردآوری نظر عموم در باره این قوانین منتشر کند. پیتر اسمیت (Peter Smith) سرپرست این سازمان با اشاره به ریسک ها و خطرات احتمالی گفته است که این دو قانون طی ۲ فصل اول سال ۲۰۲۱ منتشر می شوند. آنها در تلاش برای قانونمند کردن دامنه گسترده ای از ارزهای دیجیتال هستند. این امر شامل سهام های توکنی شده، توکن های کاربردی، و دیگر انواع توکن و رمزارز می شود.

قانون گذاری های دبی

اولین قانون دبی در رابطه با رمزارز ها دو سال پیش منتشر شد. در ژوئن سال ۲۰۱۸ مقامات سرویس قانون گذاری های مالی یا FSRA راهنمایی را برای استفاده از رمزارز و بازارهایی که عرضه اولیه سکه را انجام می دهند منتشر کرد. این سازمان از آن زمان به دقت این بازار را زیر نظر داشته است. و قوانینی را برای شرکت هایی مانند BitOasis وضع کرده است.

خرید بیت کوین در دبی با ساز وکارهای متفاوتی همراه است. اما در ایران با مشکل چندانی روبه رو نخواهید. بانک مرکزی بیت کوین هایی که به سختی استخراج کرده اید را خریداری می کند. بنابراین خرید و فروش بیت کوین در ایران از خرید و فروش این ارز در دیگر کشورها ساده تر است. اگر بیت کوین را به عنوان دارایی مورد نظر خود برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اید با ما در رمزارزمارکت در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/dubai-financial-regulator-working-on-regulations-for-cryptocurrencies