افینیتی اولین زنجیره NFT قابل انتشار بر روی پولکادات

افینیتی که بسیاری نیز آن را با Efinity نیز می‌شناسند، نوعی زنجیره NFT بوده که قرار است بر روی پولکادات پیاده شود. انجین نیز در این زمینه قرار است حدود ۱۸.۹ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کند تا بتواند این سیستم را بر روی پولکادات توسعه دهد.

افینیتی؛ راهکاری مناسب برای پردازش اطلاعات و تراکنش‌ها

ارز دیجیتال انجین کوین که بسیاری آن را به عنوان توسعه دهنده پلتفرم‌های NFT می‌شناسند، این بار یک فروش خصوصی به منظورتوسعه جدیدی ایجاد کرده است. درآمد حاصل از این فروش خصوصی قرار است برای توسعه نسل بعدی بلاک چین NFT یعنی افینیتی مورد استفاده قرار بگیرد. این بلاک چین قرار است بر روی پولکادات آزمایش و اجرا شود. تا به اینجا حدود ۱۸.۹ میلیون دلار جمع آوری شده است. قرار است این پروژه در ۲۱ روز آینده برای راه اندازی مورد استفاده قرار بگیرد.

این اجماع برای جمع آوری هزینه با حضور تعدادی از سیستم‌های فعال مالی در حیطه ارزهای دیجیتال برگزار شد. از این سیستم‌ها می‌توان به Crypto.com، گروه DFG، Hashed و یک کمپانی فعال کره‌ای در زمینه سرمایه گذاری در حیطه بلاک چین اشاره کرد. از دیگر فعالان این اجماع می‌توان از Hypersphere, BlockTower, Blockchain.com, Fenbushi, Iconium, Hashkey, Arrington XRP, DeFi Alliance، دیگر کمپانی‌های بزرگ و مشهور و همچنین سرمایه گذاران تازه کار و جزیی نیز نام برد.

«کالب اپلیگت»، مدیر ارشد اجرایی انجین گفت:

NFT  باید برای همه در دسترس استفاده قرار بگیرد. به وسیله پولکاداتو می‌توانیم به راحتی به سیستم اقتصادی NFT متصل شویم. همچنین راهکارهای مناسبی برای مشکلاتی مانند انتقال اطلاعات و یا انجام تراکنش‌ها به وسیله افینیتی به وجود خواهد آمد. به وسیله این زنجیره می‌توان استفاده و تجربه بسیار دلنشینی را در حیطه ارزهای دیجیتال به دست آورد.

افینیتی را می‌توان نوعی زنجیره گواهی اثبات سهام دانست که به وسیله انجین کوین توسعه داده می‌شود. هدف استفاده از Efinity این است که بتوان تراکنش‌ها را با سرعت بسیار بالاتر، امنیت و کاربرد بهتر و همچنین هزینه بسیار کمتری انجام شود. پیش از Efinity، تراکنش‌ها معمولا هر شش ثانیه زمان می‌برد تا انجام شود. به وسیله این زنجیره، می‌توان انتظار داشت که ۱۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه انجام شود.

توسعه استانداردهای Enjin

انجین نیز توسعه‌های مختلفی را در زمینه زنجیره Efinity انجام داده است. پاراتوکن را می‌توان نوعی توسعه منحصر به فرد دانست. این مشخصه می‌تواند در میان زنجیره‌های مختلف حرکت و فعالیت کند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، این نسخه قرار است نمونه ارتقا یافته توکن استاندارد ERC-115 اتریوم باشد که توسط انجین کوین توسعه پیدا کرده است. نسخه اولیه این استاندارد در سال ۲۰۱۷ توسط Enjin راه اندازی شد. توکن ERC-1155 را می‌توان نوعی توکن استاندارد هیبریدی دانست که ترکیبی از ERC-20 و NFT استاندارد ERC-721 است.

استاندارد پاراتوکن این امکان را برای دیگر توکن‌های قابل معاوضه و یا غیرقابل تعویض به وجود می‌آورد تا به شبکه Infinity ملحق شوند. این عامل باعث می‌شود تا بتوان از این توکن‌ها در اکوسیستم پولکادات استفاده کرد.

«ویتک رادومسکی» مدیر ارشد فناوری اطلاعات انجین درباره توکن‌های چند زنجیری گفت:

سرمایه‌های دیجیتال باید بر روی بلاک چین‌های مختلف باشند و فراتر از دنیای فیزیکی باشد. با ایجاد نقدینگی به همراه بلاک چین‌های چند بخشی، می‌توان خریداران، فروشندگان، و افراد بیشتری را به یکدیگر متصل کرد. این عامل باعث گسترش اکوسیستم حیطه ارزهای دیجیتال می‌شود.

توکن افینیتی

بر اساس اطلاعاتی که به وسیله رسانه‌های خبری منتشر شده است، افنیتی قرار است از EFI به عنوان اولین پاراتوکن استفاده کند. دارندگان این توکن می‌توانند در شرایط و مشخصه‌های مختلفی از این توکن استفاده کنند. کاربران می‌توانند با استیک کردن افنیتی، جایزه دریافت کنند و یا حتی تراکنش‌های مختلفی را انجام دهند. از این تراکنش‌ها می‌توان به موارد مرتبط با قراردادهای هوشمند و هزینه‌های مربوط به شبکه این سیستم اشاره کرد.

افنیتی قصد دارد تا یک بازار NFT به نام NFT.io ایجاد کند. با فراهم کردن EFI برای سرمایه گذاران در NFT.io، این امکان وجود دارد تا میزان نقدینگی و حجم مالکیت NFTها ارتقا و افزایش پیدا می‌کند.

مدیر اجرایی انجین، «ماکسیم بلاگو» در مصاحبه‌ای گفت:

در سال ۲۰۱۷ میلادی، اولین پلتفرم NFT را با توکن استاندارد ERC-1155 توسعه دادیم. افینیتی می‌تواند بلاک چین را به صنعت NFT اضافه کند که اقتصاد سرمایه دیجیتال را به سرعت در سرتاسر جهان گسترش می‌دهد؛ اقتصادی جدید، آزاد و غیرمتمرکز.

جمع بندی

افنیتی و علکرد آن در زمینه NFTها از اطلاعاتی بود که در این مقاله به آن پرداخته شد. نظر شما چیست؟ آیا این پلتفرم می‌تواند کارایی‌های لازم را داشته باشد؟ با رمز ارز مارکت همراه باشید.