نگرانی درباره ال سالوادور به‌دلیل پذیرش بیت کوین

نگرانی درباره ال سالوادور برای آنکه بیت کوین را پذیرفته است همچنان ادامه دارد. صندوق بین‌المللی پول و مدیر بانک انگلستان برخی از نگرانی‌های جدی درباره ال سالوادور که بیت کوین را به‌عنوان پول ملی خود پذیرفته است را بیان کردند.

نگرانی درباره ال سالوادور

صندوق بین‌المللی پول و مدیر بانک انگلستان «اندرو بیلی» برخی از نگرانی‌های جدی در رابطه با پذیرش بیت کوین ال سالوادور را بیان کردند.

ال سالوادور در ماه سپتامبر به اولین کشور در دنیا تبدیل شد که بیت کوین را به‌عنوان پول ملی خود پذیرفت. با وجود این، صندوق بین‌المللی پول (IMF) درباره ریسک‌های یکپارچگی مالی، محافظت مصرف‌کننده و ثبات مالی هشدار داده است.

صندوق بین‌المللی پول طی بیانیه‌ای گفت: «با توجه به نوسانات قیمتی بالای بیت کوین، استفاده از آن به‌عنوان پول ملی شامل ریسک قابل ملاحظه‌ای برای محافظت مصرف‌کننده، یکپارچگی و ثبات مالی است.» این صندوق همچنین در ادامه افزود: «این کار به بدهی‌های مالی احتمالی نیز می‌افزاید.»

بیانیه صندوق بین‌المللی پول درست چند روز پس از آن منتشر شد که «نایب بوکله» رئیس جمهور بیت کوین دوست ال سالوادور در یک اجلاس سرمایه‌گذاری بیت کوین در روز شنبه از طرح‌های کشور خود برای ساخت اولین «شهر بیت کوینی» گفت.

این شهر در دپارتمان شرقی لا یونیون بین شهرداری‌های لا یونیون و کونچاگوآ واقع خواهد شد. هزینه‌های اولیه برای توسعه شهر به‌اصطلاح بیت کوینی در آغاز آن و توسط صدور سهام میلیارد دلاری با پشتوانه بیت کوین در سال ۲۰۲۲ جمع‌آوری خواهد شد. با وجود این، نگرانی درباره ال سالوادور همچنان ادامه دارد.

این دولت، ۳۰ دلار را به‌عنوان سرمایه مرحله کشت در هر کیف پول چیوو ال سالوادوری سپرده‌گذاری کرده است تا معاملات بیت کوین را پیش ببرد. تا آخر سپتامبر، تقریبا سه میلیون نفر یعنی بیش از ۴۵ درصد از جمعیت، چیوو را دانلود کرده بودند. IMF هشدار داد که مراقب قیمت‌های کمرشکن بیت کوین باشید چراکه این قیمت‌ها می‌تواند منجر به ضررهای مالی برای تجارت‌ها و خانوارها شود.

نگرانی IMF از شهر بیت کوینی ال سالوادور

در طرف دیگر، مدیر بانک انگلستان «اندرو بیلی» نیز نگرانی‌هایی را حول پذیرش بیت کوین به‌عنوان پول ملی در ال سالوادور بیان کرد. «بیلی» گفت که تصمیم ال سالوادور برای پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک ارز، هشداردهنده است؛ چراکه مصرف‌کنندگان احتمالا از نوسانات شدید این ارز دیجیتال رنج می‌برند.

بیت کوین در اولین روز از پذیرش به‌عنوان پول ملی در ال سالوادور تقریبا ۴۳,۰۰۰ دلار معامله می‌شد. به همین ترتیب نیز این ارز دیجیتال توانست در تاریخ ۹ام نوامبر به اوج قیمت تاریخی جدید ۶۸,۰۰۰ دست یابد. قیمت این ارز دیجیتال به‌طور قابل ملاحظه‌ای پس از آن سقوط کرد و در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۵۴,۶۲۶ دلار معامله می‌شود.

منبع:https://thecryptobasic.com/2021/11/26/imf-and-bank-of-england-governor-expressed-some-serious-concerns-over-el-salvadors-adoption-of-bitcoin-btc-as-legal-tender/