اهدا بیت کوین به شهروندان توسط دولت السالوادور

اهدا بیت کوین به شهروندان توسط دولت السالوادور راهی جدید برای تبلیغ کیف پول این کشور است. دولت السالوادور به هر فرد بالغ که اپلیکیشن کیف پول بیت کوین دولت را نصب کند، ۳۰ دلار بیت کوین رایگان می دهد.

اهدا بیت کوین به شهروندان بالغ

رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که دولت به هر شهروند بزرگسال این کشور بیت کوین به ارزش ۳۰ دلار می دهد.

این اطلاعیه باعث افزایش قیمت این رمزارز شد. زیرا بسیاری از تحلیلگران حدس می زنند که اهدا بیت کوین به شهروندان توسط دولت این کشور باعث افزایش تقاضا می شود. برآورد می گردد دولت السالوادور برای تامین بیت کوین مورد نیاز خود بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه وارد بازار ارزهای دیجیتال کند.

البته تخمین ها در مورد جمعیت بزرگسالان السالوادور متفاوت است. ویلی وو (Willy Woo) تحلیلگر درون زنجیره ای در توییتر خود نوشت تعداد افرادی که به کاربران جهانی بیت کوین به لطف اطلاعیه جدید السالوادور اضافه می شود ۲.۵ میلیون نفر است. که این میزان باعث رشد ۲.۵ درصد کاربران بیت کوین می شود.

برخی دیگر جمعیت بزرگسالان سالوادور را حدود ۶.۵ میلیون نفر اعلام کرد. البته این تعداد کل جمعیت این کشور است. زاک گوزمن (Zack Guzma) مجری امور مالی یاهو، از این رقم برای محاسبه مبلغ بیت کوین که در سراسر جهان فروخته می شود استفاده کرد. او اعلام کرد هزینه خرید این تعداد بیت کوین ۱۹۵ میلیون دلار  است.

یافتن دقیق تعداد بزرگسالان السالوادور دشوار است. اما داده های Statista نشان می دهد که جمعیت بالای ۱۵ سال این کشور در سال ۲۰۱۹، حدود ۴.۷۲ میلیون نفر بوده است.

با این حال، خوشحالی کاربران توییتر از این خبر کمی زود است. زیرا نشریه محلی Prensa Latina خاطر نشان کرد که شهروندان السالوادور فقط پس از دانلود اپلیکیشن کیف پول ارزها دیجیتال که توسط این کشور ارائه شده است می توانند این تعداد بیت کوین رایگان را دریافت کنند.

نکاتی در مورد دریافت بیت کوین در السالوادور

این خبر در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ۲۵ ژوئن اعلام شد. رئیس جمهور السالوادور نجیب ابوکیله در کنفرانس خبری اعلام کرد: “اپلیکیشن کیف پول در هر مکانی با اتصال سلولی کار می کند. و شما مجبور نخواهید بود یک برنامه سلول برای این اپلیکیشن داشته باشید.”

رئیس جمهور ابوکیله همچنین در مورد قانون به رسمیت شناختن بیت کوین در این کشور صحبت کرد. او گفت این قانون از ۷ سپتامبر اجرا می شود.

قانون بیت کوین السالوادور تقریبا دو هفته پیش تصویب شد. در حالی که این اقدام توسط جامعه ارزهای دیجیتال تحسین شد. اما این قانون مخالفانی نیز داشت. از جمله مخالفان این قانون یک حزب سیاسی کوچک در این کشور و بانک جهانی است.

سخن آخر

در مطلب اخیر رمزارز مارکت در مورد اخبار بیت کوین در هفته گذشته و تاثیر منفی آن بر این بازار توضیح دادیم. اما اهدا بیت کوین به شهروندان توسط دولت السالوادور یک از خبرهای خوب برای بازار رمزارزها در این هفته بود. این خبر باعث رشد قیمت بیت کوین شد. در صورتی که هنوز هیچ خرید بیت کوین از سوی این دولت صورت نگرفته است. حال باید منتظر تاثیر خرید این میزان بیت کوین بر روند قیمتی باشیم. به نظر شما این خریدها باعث از سرگیری روند صعودی قیمت می شود؟

منبع:

https://cointelegraph.com/news/el-salvador-to-airdrop-30-in-bitcoin-to-every-adult-citizen

Comments (0)
Add Comment