استخراج رمزارز از ماشین برقی پارک شده

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید امکان استخراج رمزارز از ماشین برقی رونمایی کرد. مدیران این کارخانه تولید ماشین برقی اعلام کردند، ماشین برقی جدید آن ها می تواند بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه را هنگام پارک استخراج کند.

رونمایی از ماشین خورشیدی نسل جدید

کارخانه تولید کننده ماشین برقی Daymak اعلام کرد که ماشین برقی ساخت که می تواند اتریوم، بیت کوین و دوج را استخراج کند. این ماشین زمانی که در حال شارژ یا پارک است می تواند ارزهای رمزپایه را استخراج کند.

این کارخانه در ۱ ژوئن از ماشین برقی خود به نام “Spiritus” رونمایی کرد. آن ها اعلام کردند که این ماشین در سال ۲۰۲۳ روانه بازار می شود. ماشین Spiritus مجهز به پردازش گرافیکی صنعت پیشرو در استخراج است. البته این کارخانه اطلاعاتی خاصی دیگری در مورد توانایی های این سخت افزار ارائه نکرد.

در اطلاعیه آمده است: “ماشین Daymak Spiritus اولین ماشین در تاریخ با سخت افزار استخراج و فناوری رمزارز است که برای واسط کاربری برنامه ریزی شده است.”

هر ماشین Spiritus یک نود استخراج رمزنگاری سازگار با محیط زیست خواهد داشت. این نود از چند بخش که شامل سخت افزار استخراج ابری، کیف پول رمزنگاری ابری و امکان شارژ خورشیدی می شود، تشکیل شده است. مدیران کارخانه کانادایی اعلام کردند که برخلاف سایر اتومبیل‌ها، Spiritus یک دارایی استهلاک پذیر نخواهد بود:

” هر اتومبیل مستهلک می شود زمانی که در پارکینگ قرار دارد. در حالی که ویژگی استخراج ابری ماشین  Spiritus باعث می شود که این ماشین در زمان پارک برای شما پول تولید کند.”

با وجود اینکه این فناوری یک شاهکار است، اما ممکن است پرخرج باشد (یا حداقل سوداوری خاصی نداشته باشد). زیرا برای استخراج انواع مختلف ارزهای رمزپایه باید ریگ ماینینگ ها در مقیاس کوچک بر روی ماشین نصب شوند.

حساب توییتر “Documenting Bitcoin” جنبه خنده دار استخراج رمزارز از ماشین برقی را در نظر گرفت و به ۴۳۵۲۰۰ فالوئر خود گفت که این “بی معنی، اما شگفت انگیز است.”

این شرکت در تبلیغات خود اعلام کرده است که کیف پول ابری این ماشین ویژگی های مختلفی دارد. این کیف پول از کاردانو، دوج، اتریوم، بیت کوین و … پشتیبانی می کند.

نحوه خرید ماشین برقی Spiritus

در حال حاضر امکان پیش خرید ماشین های Spiritus وجود دارد. شرکت Daymak امکان پرداخت مبلغ خرید از طریق ارزهای رمز پایه مانند کاردانو، اتریوم، دوج و بیت کوین را فراهم کرد.

ماشین Spiritus در دو مدل مختلف لوکس و نهایی ارائه می گردد. قیمت خرید مدل لوکس ۱۹۹۹۵ دلار و مدل نهایی ۱۴۹۰۰۰ دلار است. تفاوت این دو مدل در حداکثر سرعت، دوام باتری، ویژگی شارژ بی سیم و رنگ سفارشی است. این دو مدل هیچ تفاوتی از نظر سخت افزار استخراج رمزارز از ماشین بایکدیگر ندارند.

نکته جالب توجه این است که این اولین باری نیست که از ماشین برای استخراج ارز رمزنگاری استفاده می کنند. سیمون برین (Simon Bryne) در ژانویه بر روی ماشین هیبرید BMW i8 خود یک ریگ ماینینگ قابل حمل برای استخراج ارز رمزپایه نصب کرد. در آن زمان تخمین زده شد که سیمون برین از این کار  حدود ۱۲۲۰۰۰ دلار سود در سال بدست آورد.

نتیجه گیری

فناوری استخراج رمزارز از ماشین برقی بسیار جدید است و هنوز اطلاعات خاصی در این زمینه وجود ندارد. مشخص نیست که این استخراج برای صاحبان ماشین به چه میزان هزینه بر است و آیا سود کافی دارد. به همین دلیل کارشناسان هنوز اظهار نظر خاصی در این باره نکردند. به نظر شما آیا این فناوری سودآور است؟

در رمز ارزمارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

https://cointelegraph.com/news/pointless-but-incredible-new-electric-car-mines-crypto-while-it-s-parked

Comments (0)
Add Comment