پیام ایلان ماسک درباره بیت کوین پیام یک فرد جدایی خواه بود

قیمت بیت کوین پس از ناکامی در ثبت قیمت ۳۸۰۰۰ هزار دلاری نشانه هایی از ضعف را نشان می دهد. بیت کوین در هفته گذشته بازار پر نوسانی را تجربه کرده است. این ارز از ۳۲ هزار دلار به ۳۸۵۰۰ رسید و دوباره قیمت ۳۳ هزار دلار را برای خود به ثبت رساند. این کاهش ناگهانی قیمت تنها ظرف مدت ۲۴ ساعت درباره بیت کوین روی داده است.

افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین تنها لحظاتی پس از انتشار توییت ایلان ماسک روی داد. با این حال قیمت در ادامه به این مسیر ادامه نداده است. در حال حاضر قیمت ۳۴۵۰۰ دلاری به محدوده بسیار حساسی برای این ارز تبدیل شده است. اگر بازار بخواهد این روند صعودی را حفظ کند بیش از هر زمان دیگری باید از این سطح حمایت کند.

ناتوانی در ثبت قیمت ۳۸ هزار دلاری دلیل کاهش قیمت هاست

کاهش قیمت

 سطح های حیاتی قیمت برای بیت کوین را در نمودار بالا مشاهده می کنید. برای ادامه روند صعودی چاره جز عبور از قیمت ۳۸ هزار دلار نداریم. رسیدن به این قیمت سطح حمایت تازه ای را برای بیت کوین ایجاد می کند. به این ترتیب ادامه روند صعودی نیز امکان پذیر خواهد بود.

با این حال روز گذشته شاهد ادامه روند صعودی نبودیم. اکنون که این ارز در رسیدن به قیمت ۳۸ هزار دلار ناکام بوده است، سطح ۳۴ هزار دلار دیگر نمی تواند حمایت کافی برای ادامه مسیر را تامین کند.

پیام منتشر شده از سوی ایلان ماسک پیام یک فرد جدایی طلب بود و روند قیمت به مسیر طبیعی خود ادامه می دهد. این روند نزولی از زمانی که قیمت به ۴۲ هزار دلار رسید آغاز شده است. به احتمال زیاد تا زمانی ادامه خواهد داشت که قیمت این ارز سطح حمایت مناسبی را برای خود دست و پا کند.

 قدرت گرفتن دلار خبر خوبی برای بیت کوین نیست

یکی از عواملی که می تواند منجر به ادامه روند نزولی درباره بیت کوین شده باشد، افزایش ارزش دلار است. شاخص  قدرت دلار نشان می دهد که این ارز از پتانسیل کافی برای ادامه یک روند صعودی برخوردار است.

به این ترتیب در آینده نه چندان دور باید در انتظار افزایش قیمت این ارز باشیم. آخرین باری که شاخص قدرت دلار یا DXY نشانه هایی از افزایش را از خود نشان داد، ماه سپتامبر بود. در آن زمان قیمت بیت کوین با یک اصلاح ۲۰ درصدی مواجه شد. اما از آن زمان این ارز نشانه هایی از ضعف را نشان داده است. یکی از مهمترین عواملی که منجر به ادامه روند صعودی در بیت کوین شده است، ضعیف شدن دلار است.

با این حال فوریه هرگز ماه خوبی برای بازار سهام نبوده است. این امر می تواند برای بیت کوین نیز صادق باشد. چرا که فوریه سال ۲۰۱۸ همان زمانی است که قیمت بیت کوین به ۶۰۰۰ دلار رسید. این اتفاق در حالی روی داد که بیت کوین به تازگی بالاترین رکورد خود را ثبت کرده بود.

بنابراین افزایش ارزش دلار نشانه ای از حضور خرس ها در بازار است. احساسات ناشی از بدبینی در ماه فوریه در حال شدت گرفتن است. این احساسات ادامه روند صعودی بیت کوین را تهدید می کنند.

 تسلط بیت کوین

تسلط بیت کوین

نمودار تاریخ نگار بیت کوین که در بالا مشاهده می کنید رفتارهای اخیر بیت کوین را با الگوهای متفاوت به تصویر کشیده است. زمانی که بیت کوین در ماه دسامبر بر بازار مسلط شده بود و با قدرت به روند صعودی ادامه می داد، احتمال اصلاح قیمت ها چندان دور از انتظار به نظر نمی رسید. درواقع این امر درباره بیت کوین نشان دهنده یک بازار سالم بود. در این صورت همه تصور می کردند که بیت کوین در حال آزمودن سطح مقاومت هایی است که به دست آورده است.

 اما آن آزمون ها نشان می دهند که قیمت بیت کوین در ماه فوریه وضعیت خود ر ا باز می یابد. این امر شاید در ادامه منجر به ادامه روند صعودی از ماه مارس به بعد شود.

سطح حیاتی بیت کوین

سطح حیاتی بیت کوین

سطح های حیاتی برای بیت کوین وجود دارند. در نمودار بالا این سطح ها را مشاهده می کنید. در آغاز باید بدانید که قیمت بیت کوین باید قیمت ۳۴۵۰۰ دلاری را از آن خود کند. این ارز در ادامه باید به روند صعودی ادامه دهد. اگر این اتفاق بیفتد، سطح ۳۸ هزار دوباره آزموده می شود. به احتمال زیاد، این امر می تواند به کاهش قیمت از بالاترین رکورد ختم شود.

با این حال اگر قیمت بیت کوین نتواند از ۳۴۵۰۰ دلار عبور کند ادامه روند نزولی امکان پذیر خواهد بود. در این صورت سطح حیاتی برای بیت کوین ۳۰ هزار دلار خواهد بود. اگر بازار در ثبت این قیمت ناکام بماند، انتظار کاهش قیمت ها تا ۲۵ هزار دلار نیز وجود دارد. به این ترتیب میانگین متحرک ۲۱ روزه نیز کاهش پیدا می کند.

 خرید بیت کوین با کاهش قیمت ها

خرید و فروش بیت کوین در این زمان شاید چندان مطلوب به نظر نرسد. اما باید بدانید که کاهش قیمت به معنای ایجاد فرصت مناسبی برای خرید بیت کوین است. خرید بیت کوین در ادامه برای یک روند دراز مدت می تواند سود بسیار بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. این نکته را فراموش نکنید که این امر می تواند برای همیشه سرنوشت دارایی هاش شما را متحول کند.

نکته ای که باید درباره بیت کوین بدانید این است که این ارز روزگاری قیمت ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار را تجربه می کند. شاید نتوانیم تاریخ بروز چنین رویدادی را پیش بینی کنید. اما آنچه مسلم است این است که این ارز از موجودی بسیار پایینی برخوردار است. همین مسئله باعث می شود که با گذشت زمان و افزایش تقاضا در بازار قیمت این ارز افزایش پیدا کند. برای خرید بیت کوین با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. توجه داشته باشید که بیت کوین بازار پر از نوسانی است. به این ترتیب این احتمال وجود که روند بازار تنها در چند دقیقه به کلی تغییر کند.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-chart-shows-elon-musk-pump-was-an-outlier-so-what-happens-now