پایان تاثیرگذاری ماسک بر رمزارز

پس از اینکه توییت های ایلان ماسک بارها باعث کاهش قیمت رمزارزها شد. حال آنچه بازار نشان می‌ دهد پایان تاثیرگذاری ماسک بر رمزارز ها است. این پایان تاثیرگذاری را می توانید در افت شاخص قیمت بیت کوین بعد از آخرین توییت ماسک نیز ببینید. این توییت باعث کاهش ۲ هزار دلاری قیمت بیت کوین شد. پس از ۲۴ ساعت این افت قیمت متوقف و دوباره روند افزایشی آغاز گردید.

تاثیر ایلان ماسک بر قیمت بیت کوین

ایلان ماسک تمایل دارد فضای رمزارزها را با توییت های جسورانه خود دچار نوسان کند. آخرین توییت او در روز جمعه در مورد بیت کوین باعث افت بین ۱۰ تا ۱۸ درصدی ارزهای دیجیتال مختلف شد.

توییت آخر مدیر عامل تسلا شامل یک هشتگ بیت کوین به همراه یک قلب شکسته بود. این پیام رمزآلود باعث شد بازار رمزارز در عرض چند دقیقه به این توییت واکنش نشان دهد و قرمز شود. حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از بازار ارزهای دیجیتال با این توییت خارج شد.

سایر عوامل موثر در قیمت بیت کوین

مدیران صنعت رمزارز اگرچه نگران نفوذ ایلان ماسک بر فضای ارزهای دیجیتال هستند. اما آن ها اکنون امیدوارند که بیت کوین بتواند از جاذبه ماسک رها شود. میزان کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بعد از اخرین توییت ماسک مثالی  واقعی از این رهایی است. گرگ ویسمن (Greg Waisman)  مدیر عامل شبکه پرداخت Mercuryo  توضیح می دهد کاهش قیمت بیت کوین بعد از آخرین توییت به اندازه سایر افت قیمت ها شدید نبود. او می گوید:

” تا حد زیادی سرمایه گذاران بیت کوین آموختند که توییت های ایلان ماسک را نادیده بگیرند. این امر مشهود است زیرا افت قیمت اخیر نسبت به آنچه در گذشته دیده بودیم کمتر بود. سرمایه گذاران بیت کوین تلاش می کنند اتحاد خود را در مقابل فروش های هراسی حفظ کنند. این یک شروع خوب در بین کوین است.”

ویسمن می گوید سرمایه گذاران به آهستگی دانش خود را در مورد این صنعت افزایش می دهند. این افزایش اطلاعات سرانجام باعث عدم تاثیر توییت های ایلان ماسک می شود. او در ادامه توضیح می دهد که فاکتورهای مانند مقررات حوزه قضایی در آینده به یک محرک صحیح تر در بازار تبدیل می شوند.

ویسمون می گوید: “ما در حال رسیدن به جایی هستیم که ذینفعان رمزارزها فقط براساس اصول مربوطه واکنش نشان می دهند. صنعت رمزارزها در حال رشد به سمت بلوغ است و تا حد زیادی، انباشت دانش است که بر قیمت تاثیر می گذارد.”

او در ادامه در مورد پایان تاثیرگذاری ماسک بر رمز ارز ها می گوید:”همانطور که ذینفعان دانش بیشتری در مورد این صنعت می آموزند، متوجه می شوند که تصمیمات خود را باید براساس عواملی که تاثیر بیشتری دارند مانند مقرارت کشورها بگیرند.”

پایان دوران تاثیرگذاری ایلان ماسک بر رمزارز

نیک اسپانوس (Nick Spanos) بنیانگذار پروتکل ZAP موافق است که توییت های قبلی ایلان ماسک در مورد بیت کوین مخرب تر از آنچه بود که در روز جمعه اتفاق افتاد. اسپانوس می گوید این نشانه آن است که سرمایه گذاران شروع به نادیده گرفتن ماسک بر بازار ارزهای دیجیتال کردند.

او می گوید: ” توییت روز جمعه ایلان ماسک باعث کاهش حدودا ۵ درصد قیمت بیت کوین شد. اما قیمت از حد ۳۶ هزار دلار پایین تر نرفت و به نوعی در مقابل این توییت مقاومت کرد.”

وی در ادامه توضیح می دهد:” در روندهای قبلی، ارزهای دیجیتال معمولا دچار افت شدیدتری می گردیدند. کاهش ۶.۸۳ درصدی قیمت بیت کوین بعد از توییت ایلان ماسک نشانه این است که سرمایه گذاران به میلیاردر بزرگ بی توجه هستند.”

کنستانتین آنیسیموف (Konstantin Anissimov) مدیر اجرایی CEX.IO، نیز معتقد به پایان تاثیرگذاری ماسک بر رمزارز است. او می گوید که بازار ارزهای دیجیتال نمی تواند برای مدت طولانی در مقابل فرد معمولی مانند ماسک تعظیم کند. فعالان این صنعت به زودی متوجه خواهند شد که عامل اصلی نوسان قیمت قوانین جهانی است.

آنیسیموف می گوید: ” من احساس می کنم برخی اوقات بازار رمز ارز مستقل از نفوذ افرادی مانند ایلان ماسک که فالوئرهای زیادی در توییتر دارند، رشد می کند. این بازار فقط تحت تاثیر تنظیم کنندگان قوانین و اتفاقات بازارهای جهانی است.”

نتیجه گیری

ایلان ماسک در چند ماه گذشته هم با توییت های خود باعث ایجاد خوش بینی در بازار رمزارزها شد و هم باعث سقوط این بازار گردید. اما آن چه که از اخرین توییت این میلیاردر مشخص است اینکه دیگر مانند گذشته نمی تواند در روند این بازار تاثیرگذار باشد. آیا شما هم با این نظر موافق هستید یا اینکه معتقدید فعالان در زمینه ارز دیجیتال همچنان تحت تاثیر توییت های ایلان ماسک هستند؟

ما در رمزارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

منبع:

https://cointelegraph.com/news/when-will-elon-musk-s-influence-on-bitcoin-end