پکن برای بهبود مصرف انرژی استخراج رمز ارز را زیر نظر می گیرد

صورتحساب های مصرف برق ماینرهای بیت کوین توجه مقامات سراسر جهان را به خود جلب کرده است. مقامات پکن مدام در حال بررسی اطلاعات مراکز استخراج رمز ارز هستند. آنها می خواهند با بررسی این مراکز عوامل تاثیر گذار بر مصرف انرژی را شناسایی کنند. 

وزارت اقتصاد و اطلاعات فناوری پکن روز سه شنبه با انتشار یک بیانیه فوری به اپراتور های داده در سطح شهر هر یک از آنها خواست در صورت مشارکت در زمینه استخراج بیت کوین و دیگر رمزارزها این موضوع را گزارش کنند. این اپراتورها باید میزان مصرف انرژی برای استخراج رمز ارز را گزارش دهند.

زیرنظر گرفتن مصرف انرژی رمزارز

به نظر می رسد که این بیانیه برای سه اپراتور تلفن برتر چین نیز ارسال شده است. سخنگوی این اداره اعلام کرد که از انگیزه اصلی انتشار این بیانیه اطلاعی نداشته است.

 این اخبار در حالی منتشر می شود که هش ریت شبکه بیت کوین بهبود پیدا کرده است. در حالی که در اواسط آوریل به دلیل قطعی برق هش ریت در دکل های استخراج شین جیانگ به شدت کاهش پیدا کرده بود. هش ریت بیت کوین در تاریخ ۱۷ آوریل تا ۱۰۶ میلیون تراهش بر ثانیه کاهش پیدا کرد. در ادامه در تاریخ ۲۸ آوریل هش ریت بیت کوین به ۱۶۶ میلیون تراهش بر ثانیه رسید.

در ماه های اخیر مصرف برق از سوی ماینرهای رمز ارز توجه دولت های سراسر جهان را به خود جلب کرده است. روز گذشته یک مقام سابق به دولتی اعلام کرد که استخراج رمز ارز دلیل اصلی بحران انرژی در قرقیزستان است. در اواخر ماه فوریه مقامات بخش خودمختار مغولستان داخلی در چین پیشنهاد تعطیل کردن تمام مراکز استخراج رمز ارز را مطرح کردند. پیرو به این پیشنهاد تمامی مراکز به منظور کاهش مصرف انرژی باید تا پایان ماه آوریل تعطیل شوند.

 در آخر

 دولت های سراسر جهان برای بهبود مصرف انرژی استخراج رمز ارز را زیر نظر گرفتند. استخراج بیت کوین و دیگر رمز ارزها مستلزم مصرف انرژی برق بسیار زیادی است. این مسئله در اواسط ماه آوریل منجر به قطعی برق بخش زیادی از مراکز استخراج در چین شد. این روزها کشور های زیادی در سراسر جهان با مشکلات تامین برق مواجه هستند. به نظر می رسد ماینر ها تا حد زیادی در بروز این مشکلات دخیل باشند. دولت قصد دارد با نظارت بیشتر به بررسی علل مصرف بی رویه برف در مراکز استخراج رمز ارز بپردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار ارز های دیجیتال با ما در رمز ارز ماکت همراه باشید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/beijing-investigates-crypto-mining-farms-to-improve-energy-efficiency

Comments (0)
Add Comment