ارز دیجیتال در بریتانیا و قدرت بخشیدن به این منطقه

ارز دیجیتال در بریتانیا به گفته وزیر خزانه‌داری آن‌ها موجب بخشیدن قدرت به این منطقه می‌شود. وزیر سابق خزانه‌داری بریتانیا گفت که ارز دیجیتال می‌تواند پس از برگزیت به بریتانیا قدرتی خاص در برابر کشورهای اروپایی ببخشد.

ارز دیجیتال در بریتانیا

«فیلیپ هاموند» وزیر سابق خزانه‌داری بریتانیا استدلال کرد که ارزهای دیجیتال می‌تواند پس از برگزیت به بریتانیا قدرتی چندبرابر نسبت به رقبای اروپایی خود بخشد. وی در مصاحبه اخیر خود گفت که دولت بریتانیا باید درباره استفاده از ارزهای دیجیتال فکر کند تا بتواند بدین ترتیب موقعیت مالی کشور را بهبود بخشد.

او باور دارد که بیت کوین و ارزهای دیجیتال به‌طور فزاینده‌ای در سطح کلانی از اقتصاد، استفاده خواهند شد. وی می‌گوید: «من به‌شخصه باور دارم که این مومنتوم در حال حاضر غیرقابل توقف است. ما باید اقدامات سریع‌تر با بازده بیشتری را انجام دهیم تا موقعیت لندن را ایمن کنیم.»

«هاموند» تأکید کرد که نادیده گرفتن ارزهای دیجیتال حقیقتا غیرعقلانی است؛ چراکه بسیاری از کشورهای اروپایی پیش از این هم شروع به استفاده فعال از آن‌ها کرده‌اند. او خاطرنشان کرد که جبل‌الطارق نیز یک چارچوب نظارتی را توسعه بخشیده که باعث شده است این کشور بتواند شرکت‌هایی را جذب کند که در زمینه ارزهای دیجیتال کار می‌کنند. پس باید استفاده از ارز دیجیتال را در بریتانیا نیز آغاز کنیم.

برای مثال، صرافی ارز دیجیتال چینی هیوبی (Huobi) اخیرا اعلام کرد که قصد دارد اسپات تریدینگ خود را به جبل‌الطارق منتقل کند. بر طبق گفته «هاموند»، بلاک چین همچون ستون فقرات سیستم تریدینگ آینده خواهد بود.

با وجود این، مقامات بریتانیایی همچنان در حال نادیده گرفتن تنظیم قانون برای بخش ارزهای دیجیتال هستند. «تنظیم‌کنندگان قانون بریتانیا بسیار سختگیر هستند. ما باید سریعا اقدام کنیم تا نشان دهیم که بریتانیا نیز بلاک چین را به رسمیت شناخته و پذیرفته است.»

وزیر بریتانیا از استفاده از ارز دیجیتال می‌گوید

«هاموند» همچنین ماه گذشته به‌عنوان مشاور ارشد به شرکت دارایی دیجیتال کاستدی Copper پیوست. این شرکت، دنیای امورمالی سنتی و غیرمتمرکز را در کنار هم می‌آورد که «هاموند» عقیده دارد برخورد آن‌ها کاملا اجتناب‌ناپذیر است.

وی در همین باره می‌گوید: «بیشتر نهادها می‌دانند که چه ما دوست داشته باشیم و چه نه، این اتفاق بالاخره رخ می‌دهد. این چیزی نیست که کسی بتواند از آن قایم شود. مخصوصا کسانی که کسب و کاری عمده را در زمینه خدمات مالی اجرا می‌کنند.»

در ماه اکتبر نیز «هاموند» در رابطه با ارز دیجیتال در بریتانیا صحبت کرد. وی گفت که مقامات بریتانیایی باید به‌طور کاملا جدی نحوه استفاده شرکت‌ها از دارایی‌های دیجیتال را در نظر بگیرند. او متذکر شد که بسیاری از کشورها همچون سوئیس، آلمان، کانادا و ایالات متحده در حال حاضر نیز نگاهی جدی به ارزهای دیجیتال دارند.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/12/03/former-uk-treasury-secretary-said-crypto-could-give-uk-unique-edge-over-european-countries-after-brexit/

Comments (0)
Add Comment