توسعه شبکه اصلی اتریوم در اواسط ماه جولای انجام می‌شود.

توسعه شبکه اصلی اتریوم در اواسط ماه جولای قرار است اجرایی شود. این کار باعث می‌شود تا سیستم اتریوم نسبت به قبل کارایی و عملکرد قابل توجهی داشته باشد. توسعه شبکه اصلی اتریوم قرار است توسط توسعه دهنده آن یعنی «تیم بیکو» انجام شود. این توسعه قرار است برای EIP‌های ۱۵۵۹، ۳۱۹۸ و ۳۲۳۸ انجام شود.

توسعه شبکه اصلی اتریوم در میانه ماه جولای به وسیله یک فورک انجام می‌شود.

توسعه دهندگان این رمز ارز اعلام کردند که در تاریخ چهاردهم جولای سال جاری توسعه نمونه ۱۵۵۹ به وسیله یک فورک قابلیت اجرا دارد. فورک برلین توسط اتریوم در هفته پیش مورد ارزیابی و استفاده قرار گرفت. حال به همین دلیل این رمز ارز توجه خود را نسبت به استفاده از فورک لندن قرار داد. در روز چهاردهم جولای قرار است شبکه اصلی این رمز ارز مورد استفاده قرار بگیرد. در جلسه‌ای که در روز سیزدهم جولای برگزار شد، قرار است از شبکه اصلی در روز چهاردهم استفاده شود.

او در ادامه توضیحات خود خبر از وجود چهار EIP داد. این چهار مورد قرار است در کنار نمونه‌های قبلی موجود در فورک لندن مورد استفاده قرار بگیرند. از این EIPها می‌توان به EIP-2537, EIP-2677, EIP-3403 و EIP-3074 اشاره کرد. EIP-2677 آسان‌ترین نمونه ممکن در این بین بود. تنها چند سری ارزیابی را انجام دادیم و در نهایت آن را به فورک لندن اضافه نکردیم. سپس درباره EIP-3403 صحبت کردیم. هدف و کارایی این EIP این است که از خسارت‌های موجود در SSTORE و یا نابودی خود به خود (SELFDISTRUCT) جلوگیری کند. این ارزیابی جز در موارد ضروری، صورت نگرفته و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. زیرا بحث دریافت خسارت این امکان را به وجود آورد تا میزان مصرف گاز بلوک‌ها افزایش پیدا کند. این موضوع در نمونه ۱۵۵۹ نیز وجود دارد. ایجاد محدودیت در فورک لندن بیشتر در گذشته به دلیل موارد امنیتی بوده است.

توسعه شبکه اصلی اتریوم

در زمینه توسعه شبکه اصلی اتریوم، بیشترین چالش بیشتر مربوط به EIP شماره ۳۴۰۳ است. جز موارد مفید و کاربردی، افزودن این مشخصه‌ها برای کاربران باعث افزایش پیچیدگی کد می‌شود. همین عامل نیز به نوبه خود باعث افزایش باگ در این زمینه می‌گردد. OTOH به طور کامل باعث از بین رفتن بحث دریافت خسارت می‌گردد. این عامل به نوبه خود باعث ایجاد تغییر بسیار زیادی در سیستم داخلی اتریوم می‌شود و این استراتژی مورد تایید قرار نگرفت.

بنابراین VitalikButerin و MHswende بر روی پروژه جدید در حال کار و ارزیابی هستند. این پروژه باید به گونه‌ای طراحی شود تا میزان هزینه گاز از SSTORE کاهش پیدا کند. میزان گاز باید از ۱۵K به ۴.۸K کاهش پیدا کند. همچنین این پروژه باید خسارت‌های مربوط به نابودی خود به خود را از بین ببرد. میزان کاربرد و کارایی اضافی از خسارت‌ها قرار است از ۲/۱ به ۵/۱ بلاک تغییر پیدا کند. این پروژه می‌تواند به هدف کاهش انعطاف بلوک کمک بسیار زیادی کند. موارد مصرفی مانند گاز توکن و پیچیدگی EIP 3403 در این پروژه کاهش می‌یابد. قرار است اطلاعات ضمیمه مربوط به این EIPها در هفته آینده به اطلاع کاربران برسد.

دیگر اطلاعات مرتبط

بسیاری از اطلاعاتی که تا به اینجای کار مربوط به توسعه شبکه اصلی اتریوم منتشر شده است، مورد تایید و علاقه همه است. این نکته را نباید فراموش کرد که تا به اینجای کار چنین EIPی وجود نداشته است. این اطلاعات به صورت رسمی منتشر خواهد شد و کاربران به زودی درباره آن تصمیم‌گیری‌های لازم گرفته می‌شود. این اطلاعات در جمعه هفته آینده منتشر می‌گردد.

بعد از شروع به بررسی EIP-2537 پرداختیم. اگر قرار باشد از این EIP در فورک لندن استفاده کنیم، دو موضوع پیش می‌آید. موضوع اول مربوط به تمایل برای ایجاد و انتقال لایبرری جدید است که نیازمند ارزیابی بیشتر خواهد بود. موضوع دوم نیز تغییر قیمت گاز در این رمز ارز است. مواردی مانند ۱۵۵۹، ۳۱۹۸، ۳۲۳۸ برای توسعه شبکه اصلی اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنان قرار است بر روی این مورد کار شود. هدف این است که به زودی فورک لندن مورد ارزیابی قرار بگیرد. بعد از اینکه برای توسعه شبکه اصلی اتریوم، هارد فورک لندن اتمام یابد، به زودی بر روی فورک دیگری کار خواهد شد. پروژه بعدی قرار است فورک شانگهای باشد.

فورک شانگهای باید نمونه‌ای باشد تا غیرممکن‌هایی را ممکن کند که نتوانستیم در فورک لندن ایجاد کنیم. اگر قبل از Merge آماده شود، از آن استفاده خواهیم کرد. اگر Merge آماده باشد، بدون شک همه موافق بر تاخیر در استفاده از فورک شانگهای خواهند بود. این اقدام باعث می‌شود تا بتوان موارد اصلاحی را بیشتر و بهتر از قبل مورد ارزیابی و آزمایش قرار داد.

جمع بندی

برای توسعه شبکه اصلی اتریوم، قرار است از فورک لندن تا اواسط ماه جولای استفاده شود. این فورک شامل EIPهایی مانند ۱۵۵۹، ۳۱۹۸، ۳۲۳۸ و EIP دیگری است که قرار است مشخصه‌های مربوط به خسارت را شامل شود. نظر شما چیست؟ آیا این توسعه قرار است برای رمز ارز اتریوم کاربردی باشد؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

Comments (0)
Add Comment