طی یک هفته برداشت اتریوم به بیش از ۱.۶ میلیارد دلار رسید

طی هفته گذشته، کاربران، ۱.۶ میلیارد دلار اتریوم را از صرافی‌ها برداشت کرده‌اند. به گفته تحلیلگران، این اتریوم به پروتکل‌های DeFi و برای قرار گرفتن در پروژه‌ی ETH 2.0 منتقل شده است. طبق اعلامGlassnode Tweet، اتریوم باقی‌مانده در صرافی‌های ارز رمزنگاری شده در پایان هفته گذشته به کمترین میزان ۱۵ ماهه گذشته‌ی خود، یعنی ۱۵.۴ میلیون سکه اتریوم (حدود ۲۰.۵ میلیارد دلار) رسید. این موضوع نشان‌دهنده‌ی افزایش علاقه‌ی سرمایه‌گذاران و همچنین دیدگاه مثبت به رشد این پروژه است. در این مقاله دلایل افزایش علاقه‌ی سرمایه‌گذاران به برداشت اتریوم و انتقال به پروژه‌ی ETH 2.0 را بررسی می‌کنیم.

بررسی دلایل برداشت اتریوم

برداشت این رمزارز از ۱۹ ژانویه آغاز شد و در طی چندین روز، اتریومی با ارزش حدود ۱.۶ میلیارد دلار از صرافی‌ها خارج شد. طبق اطلاعات سرویس Whale Alert، بیشتر این سکه‌ها از صرافی‌های بزرگ ارزهای رمزنگاری شده مانند بایننس، به کیف پول‌های ناشناس منتقل می‌شدند. پدرو فبررو، تحلیلگر اقتصاد شرکت کوانتوم گفت که سه دلیل اصلی وجود دارد که این مقدار اتریوم از صرافی‌ها خارج می‌شود.

در ابتدا، وی اظهار کرد که کاربران، سرمایه‌گذاری اتریوم را در پروتکل‌های DeFi آغاز کرده‌اند، اما طبق گفته DeFi Pulse، تعداد اتریوم واریز شده در پروتکل‌های DeFi از ۷ میلیون سکه در روز سه شنبه، به ۶.۹ میلیون در روز چهارشنبه کاهش یافته است و سپس دوباره به ۷ میلیون سکه در هفته گذشته رسیده است. فبررو همچنین اظهار داشت که تعداد اتریوم ذخیره شده در پروژه‌ی Ethereum 2.0 از دسامبر ۲۰۲۰ بیش از ۳۲۰ درصد افزایش یافته است.

در ۱۹ ژانویه، ۱۷۰،۰۰۰ سکه اتریوم در پروژه‌ی Ethereum 2.0 سرمایه‌گذاری شد و در ۲۰ ژانویه، ۲۰۰،۰۰۰ سکه دیگر نیز وارد این پروژه شد. این مقدار برداشت اتریوم حدود یک سوم اتریومی است که از صرافی‌ها خارج شده است. فبررو همچنین اظهار داشت که احتمال دارد سرمایه‌گذاران بنیادی، مانند سرمایه گذاران Grayscale، در حال جمع‌آوری اتریوم از بازار باشند.

با این حال، طبق گفته‌ی وب سایت BYBT، Grayscale  برای جلوگیری از سلب اعتماد عمومی از خود، اتریوم زیادی را خریداری نکرده است. تعیین اینکه این مقدار اتریوم بیشتر که از صرافی‌ها خارج شده، به کجا منتقل شده کار دشواری است. همچنین ممکن است سرمایه‌گذاران خرده پا، دارایی‌های رمزنگاری را از صرافی‌ها به کیف پول خود منتقل کرده باشند.

فبررو همچنین گفت: “از نظر ما، برداشت اتریوم از صرافی‌ها به معنای این است که این رمزارز شانس بیشتری برای رشد قیمت دارد، هرچه میزان اتریوم کمتری در بازار موجود باشد، احتمال افزایش قیمت آن بیشتر است.”

در ۲۲ ژانویه، بیشترین میزان اتریوم در یک روز برداشت شده است، سرمایه‌گذاران ۶۵۹،۰۰۰ سکه اتریوم را از صرافی‌های رمزنگاری برداشت کردند. الکس ساندرز، مدیر عامل و بنیانگذار NuggetsNews، گفت که این جریان برداشت اتریوم، ممکن است بزرگترین میزان برداشت یک رمزارز در یک روز باشد. ساندرز همچنین گفت به احتمال زیاد، سرمایه‌گذاران، اتریوم خود را به کیف پول‌های آفلاین، پلتفرم‌های DeFi یا سرمایه‌گذاری در ETH 2.0 منتقل کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران اتریوم نسبت به آینده این ارز دیجیتال خوش‌بین هستند. مطالب مرتبط را بخوانید.

پیش‌بینی قیمت اتریوم

در حالی که خریداران بنیادی، سکه‌های خود را انباشته و استاک می‌کنند، در یک ساعت گذشته ۶۵۹ هزار اتریوم از صرافی‌ها خارج شده است.  از نظر قیمتی، اتریوم پس از بازگشت به نقطه‌ی ساپورت خود در ۱۲۰۰ دلار، دوباره به سوی روند صعودی خود بازگشته است. به احتمال زیاد، اتریوم با ثابت کردن قیمت خود در نقطه‌ی ساپورت، با قدم‌های کوچک به حرکت صعودی خود ادامه خواهد داد. بیشتر بدانید.

اگر پادشاه رمزارزهای پایه یعنی بیت کوین، در محدوده قیمت ۳۰ تا ۳۲ هزار دلار بماند، محیط پایدار مورد نیاز برای رشد اتریوم را فراهم می‌کند و قیمت این رمزارز احتمالاً به ۱۵۰۰ یا حتی ۲۰۰۰ دلار نزدیک می‌شود. به احتمال زیاد، حرکت صعودی اتریوم تا ۸ فوریه ادامه خواهد داشت، یعنی زمانی که گروه CME قراردادهای آتی اتریوم را برای سرمایه‌گذاران بنیادی راه‌اندازی می‌کنند.

نتیجه گیری

با توجه به افزایش برداشت اتریوم از صرافی‌ها، احتمال افزایش قیمت این رمزارز بسیار بالاست. این موضوع می‌تواند شروعی دوباره برای این رمزارز باشد و جایگاه خود را در بازار رمزارزها بیشتر به رخ بکشد. اتریوم به تازگی پروژه‌ی جدید خود به نام اتریوم ۲.۰ را راه‌اندازی کرده است و اکنون می‌بینیم که توجه و علاقه‌ی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به این پروژه بسیار زیاد است و افراد، به آینده‌ی این رمزارز و پروژه‌ی جدید آن بسیار خوش‌بین هستند. در صورت موفقیت اتریوم در پروژه‌ی جدیدش، احتمالا شاهد افزایش قیمت بیشتری نیز در این رمزارز خواهیم بود.