داستان شگفت انگیز ویتالیک و چگونگی میلیاردر شدن او

۱۰۰%
عالی
  • لطفا به این مطلب امتیاز دهید

داستان شگفت انگیز ویتالیک جزو آن دسته از مواردی است که مطالعه آن شگفت انگیز بودن دنیای کریپتوکارنسی را به شما نمایش خواهد داد. در سومین روز از ماه می بود که قیمت اتریوم برای اولین بار به ۳۰۰۰ دلار رسید. رشد قیمت این ارز دیجیتال باعث شد تا خالق اتریوم یعنی «ویتالیک بوترین» به یکی از میلیاردرهای جوان در حیطه ارزهای دیجیتال تبدیل شود. داستان شگفت انگیز ویتالیک از سن ۲۷ سالگی توجه کاربران را به خود جلب کرد.

شاید شروع داستان شگفت انگیز ویتالیک را بتوان از سال ۲۰۱۸ میلادی دانست

ویتالیک در اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی اطلاعاتی درباره آدرس کیف پول اتریوم اصلی خود منتشر کرد. بیش از ۳۳۳۵۲۱ اتریوم در این کیف پول وجود داشت. این در حالی بود که در ۱۲م ماه می سال جاری، وی بیش از ۱.۳ میلیار دلار از ارزش اتریوم خود را به یک آدرس کیف پول دیگر منتشر کرد. همانطور که می‌دانید اتریوم از پنج سال پیش رتبه دوم را از نظر حجم در بازار رمز ارزها دارد. البته این موضوع را نباید فراموش کرد اتریوم در این بازه زمانی، چندین بار به صورت کوتاه مدت جایگاه خود را به ریپل باخت اما همچنان این ارز دیجیتال در رتبه دوم قرار دارد. در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی نیز این رمز ارز تا رتبه اول برترین ارزهای دیجیتال در بازار نیز پیش رفت. دلیل این موضوع نیز نزدیک بودن حجم و میزان ارزش این رمز ارز به بیت کوین بود.

مطالعه در مورد اینکه اتریوم چیست میتواند به شما در مورد قیمت نگهداری و قیمت اتریوم و بسیاری مطالب دیگه خواهید آموخت.

امروزه بسیاری از پلتفرم‌های بزرگ در جهان همانند مایکروسافت، IBM و والمارت در اتریوم مشغول به اجرای پلتفرم هستند. «ویتالیک بیوترین» را می‌توان یکی از برترین و تاثیرگذارترین افراد و ذهن فعال در بازار ارزهای دیجیتال دانست. کمی بیشتر درباره داستان شگفت انگیز ویتالیک بدانیم.

ارزهای دیجیتال چگونه برای ویتالیک به یک اشتیاق شروع شد؟

وی از کودکی به دلیل علاقه و توانایی بسیار بالای خود در ریاضیات و برنامه نویسی نابغه شناخته می‌شد. در مقایسه با افراد هم رده خود، او می‌توانست دو برابر سریعتر عمل کند و معادلات ریاضی را حل کند. هنگامی که ویتالیک در یک مدرسه ابتدایی در کانادا تحصیل می‌کرد، به اقتصاد و سرمایه گذاری نیز علاقه مند شد. شاید بتوان شروع داستان زندگی شگفت انگیز ویتالیک را از همان روز دانست.

در ده سالگی ویتالیک علاقه خود را بیش از پیش به کامپیوتر نشان داد. حتی او در ده سالگی شروع به نوشتن بازی خود کرد. همه این پیگیری‌ها با کمک و راهنمایی پدر او صورت گرفت. پدر این نابغه کریپتوکارنسی در علوم کامپیوتری بسیار خبره است. این نابغه همیشه با نمرات عالی موفق می‌شد. به همین دلیل به جای انجام تکالیف خود بازی World of Warcraft  را ترجیح می‌داد. اما یک روز در سال ۲۰۱۰ میلادی، شخصیت مورد علاقه ویتالیک نسبت به بروزرسانی Blizzard بسیار مضطرب بود. این موضوع دلیل ناراحتی ویتالیک شد. او نتیجه گرفت که سیستم‌های متمرکز غیرمنطقی و ناعادلانه هستند. همین عامل باعث شد تا او از بازی World of Warcraft دست بکشد.

پدر ویتالیک تقش مهی در آشنایی با ارزهای دیجیتال داشت

بت جست و جو در دنیای بیت کوین و همچنین به کمک پدر خود، ویتالیک با بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی آشنا شد. شروع داستان شگفت انگیز ویتالیک را بسیاری از این تاریخ می‌دانند. در ابتدا نابغه داستان ما بر این باور بود که کریپتوکارنسی به دلیل عدم وجود نقاط جالب توجه نمی‌تواند موفق عمل کند. این در حالی است که هر چه که بیشتر ویتالیک بر روی مطالعه ارزهای دیجیتال وقت می‌گذاشت، بیشتر به توانایی و تکنولوژی‌های موجود در این حیطه اقتصادی روی می‌آورد.

همین عامل باعث شد تا در داستان شگفت انگیز ویتالیک ما، وی به دنبال شغلی بگردد که پرداختی آن از طریق بیت کوین باشد. در نهایت وی اقدام به نوشتن مقالات برای یک بلاگ کرد که برای هر مقاله پنج بیت کوین حقوق می‌گرفت. مقالات منتشر شده توسط این بلاگ توجه «میتای آلیس» را به خود جلب کرد. این عامل باعث شد تا در اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی، تعاملاتی بین ویتالیک و این فرد صورت گرفته و ویتالیک به عنوان یکی از خالقان مجله‌ای مربوط به بیت کوین تبدیل شود.

در سال ۲۰۱۳ و در ماه می او یک کنفرانس در زمینه بیت کوین و در San Jose کالیفرنیا برگزار کرد. این اولین باری بود که ویتالیک زنده و خلاق بودن بازار ارزهای دیجیتال را با تمام وجود خود حس می‌کرد. در این کنفرانس، ویتالیک ترغیب شد که بیت کوین ارزش ورود و سرمایه گذاری را دارد.

در داستان شگفت انگیز ویتالیک وی چگونه به ایده خرید و سرمایه گذاری اتریوم رسید؟

پس از بررسی‌های لازم، ویتالیک دانشگاه را ترک کرد و قسمتی از بیت کوین خود را فروخت. هدف از انجام این کار سفر به دور دنیا و برقراری ارتباط با مردم به منظور توسعه توانایی‌های بیت کوین برای سرمایه گذاری بود. او با رستوران و مغازه‌های مختلفی روبرو شد که بیت کوین را به عنوان یکی از سیستم‌های پرداختی خود قبول می‌کنند. با این حال بسیاری از جوامع کوچک به بیت کوین صرفا به عنوان پول برای توسعه نگاه می‌کردند.

در سال ۲۰۱۳ میلادی بود که او به اسراییل سفر کرد و با توسعه دهندگان پروژه‌های CovertCoins و MasterCoin آشنا شد.

این افراد مشغول مطالعه درباره امکان ایجاد توکن‌های جدید بر روی بیت کوین و توسعه اپلیکیشن‌های مختلف بر روی بلاک چین شدند. اما این افراد از بلاک چین تحت حمایت بیت کوین استفاده کرده و امکانات جدیدی برای انجام تراکنش نیز اضافه کردند. با نگاهی به پروتکل‌های این پروژه، ویتالیک به این نتیجه رسید که تمامی این مشخصه‌ها می‌توانند با یک زبان برنامه تورینگ مطلق جایگزین شوند. این برنامه به کامپیوترها اجازه می‌دهد تا مشکلات خاص خود را حل کرده و الگوریتم مناسبی را برای محاسبه و حافظه لازم کامپیوتر دهد. در ابتدا او ایده پروژه فعلی را داد اما با خیل عظیمی از توضیحات شک برانگیز در این زمینه مواجه شد.

شاید اگر ویتالیک در این زمان تسلیم می‌شود، داستان زندگی شگفت انگیز ویتالیک هرگز شگفت انگیز نمی‌شد. به همین دلیل او تصمیم گرفت تنهایی در این زمینه شروع به کار کند. ویتالیک شرح ایده خود را به دوستان و سایر افراد ارسال کرد. او در زمینه ارزهای دیجیتال و بیش از ۳۰ فعال دنیای کریپتوکارنسی مقاله می‌نوشت. اما هرگز نقدی در این زمینه انجام نشد و همین عامل باعث شد تا او به این فکر بیفتد که این ایده می‌تواند خاص باشد.

چگونه اتریوم مشهور شد؟

این پروژه در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام شد. بوترین اتریوم را در این سال با همکاری «میهای آلیس»، «جو لوبین»، «چارلز هاسکینسون»، «گاوین وود» و «آنتونی دی اوریو» خلق کرد. در آن زمان، توسعه دهنگان زبان برنامه نویسی خود را داشتند که در چندین شرایط مختلف تست و ارزیابی شده بود. در این زمان، ویتالیک حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار دریافت کرد که به این تیم فرصت توسعه اتریوم را می‌داد.

چند ماه پس از اعلام این خبر، تیم تصمیم به فروش سنگینی گرفت که ارزش این فروش بیش از ۳۱۰۰۰ بیت کوین بود. در آن زمان ارزش این بیت کوین‌ها تا ۱۸ میلیون دلار نیز می‌رسید. با پولی که از این فروش به دست آمد، این تیم فنداسیون و سیستم مرکزی اتریوم را ایجاد کرد که بر روی توسعه و نظارت اتریوم فعالیت می‌کرد. این فروش و اقدامات مناسب پس از آن توجه نشریات اقتصادی بزرگی مانند Wall Street Journal را نیز جلب کرد. داستان شگفت انگیز ویتالیک تا این نشریات نیز پیش رفت.

این عامل باعث شد تا قبل از انتشار رسمی، فازهای مختلفی از این رمز ارز مورد ارزیابی و آزمایش قرار بگیرد. تیم توسعه اتریوم حتی یک برنامه با جایزه طراحی کرد تا به افرادی که باگ از شبکه اتریوم پیدا می‌کنند، پاداش دهد. در سال ۲۰۱۵ اولین شبکه عمومی در دسترس تحت عنوان Frontier وارد بازار کریپتوکارنسی شد. این شبکه به توسعه دهندگان در ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز کمک می‌کند.

an ethereum coin on a keyboard

انتشار شبکه اصلی اتریوم

شبکه اصلی در ماه مارس و در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد. این شبکه آزادی عمل بیشتری به کاربران و همچنین اجرای سریع‌تری به اپلیکیشن‌ها خواهد داد. پیش از انتشار شبکه اصلی، اتریوم به رتبه دوم برترین رمز ارز رسید و ریپل را پشت سر گذاشت. از آن زمان، اتریوم جای پای خود را در بازار ارزهای دیجیتال سفت کرد. نودهای فعال در شبکه اتریوم بیش از ۵۰۰۰ عدد بود که از نظر عددی تنها ۱۰۰ عدد با بیت کوین فاصله داشت.

با بررسی داستان شگفت انگیز ویتالیک، به این نتیجه رسیدیم که در آن زمان صرافی‌های متعددی این رمز ارز را در سیستم پردازش خود قبول می‌کنند. تقاضا برای اتریوم افزایش پیدا کرد و این عامل باعث افزایش قیمت و ارزش این ارز دیجیتال می‌شد. همزمان، کمپانی‌های بزرگ در بازار اقدام به حل مشکلات خود بر پایه پلتفرم اتریوم کردند. یکی از قسمت‌های بسیار مهم تاریخچه اتریوم، داستان DAO است.

در سال ۲۰۱۷ با رشد بسیار زیاد ICO مواجه شدیم و اتریوم به معروف‌ترین شبکه در خلق توکن جدید در این زمینه شد. این عامل به شهرت اتریوم بیش از پیش افزود و توانست به رقیب جدی بیت کوین تبدیل شود. با این وجود یک تصحیح بسیار عمیق در رالی ۲۰۱۷ به وجود آمد که با بررسی قیمت اکثر توکن‌های ICO همچنان اثر آن حس می‌شود.

تیم توسعه اتریوم در حال حاضر در صدد به روزرسانی نسخه دوم اتریوم برای گواهی اثبات کار به گواهی اثبات سهام است. این اقدام برای توسعه پهنای باند شبکه و مقیاس پذیری صورت گرفت. داستان شگفت انگیز ویتالیک توانست تاثیر مثبتی در بازار ارزهای دیجیتال بگذارد. در حال حاضر او در سنگاپور زندگی می‌کند و همچنان مشغول فعالیت و ارزیابی اتریوم است. هدف از انجام این کار ایجاد سیستم ثابت و امن در این رمز ارز است.

جمع بندی

داستان شگفت انگیز ویتالیک و اطلاعات مربوط به این موضوع از مواردی است که توانست توجه بسیاری از کاربران را نسبت به اتریوم جلب کند. به نظر شما ویتالیک باز هم می‌تواند اتریوم را ارتقا دهد؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید. با رمز ارز مارکت همراه باشید.

Comments (0)
Add Comment