راه اندازی اتریوم ۲.۰ با درخشش جنسیس بلوک آن

اتریوم قدمی دیگر به سمت تکمیل proof-of-stake شدن برداشت. جنسیس بلوک زنجیره اتریوم ۲.۰ بعد از سال‌ها بالاخره راه اندازی شد. ارتقای این بازار رمز ارز از نظر مقیاس پذیری و امنیت بعد از بارها تاخیر بالاخره طبق برنامه راه اندازی شد. این اتفاق دقیقا در ساعت ۱۵ به وقت تهران در روز ۱۱ آذر (۱ دسامبر) رخ داد. این راه اندازی خطایی نداشت و فورا به میزان مناسبی از اشتراک برای تکمیل بلاکچین رسید.

ویتالیک بوترین در توییتر خود درباره اینکه بلوک اول هیچ گونه پیام «دگرگون کننده ی بشری» نداشت شوخی کرد:

مردم عادی: باید یه چیز عالی و دگرگون کننده‌ی بشری توی بلوک اول زجیره PoS بگذاریم یا یه همچین چیزی!
جامعه‌ی اتریوم:

بلوک اول اتریوم ۲.۰

بزرگترین تغییر این است که توافق proof-of-stake به شبکه وارد شده است. این توافق قبلا بر اساس همان proof-of-work مانند بیت کوین قرار داشت.

هدف Proof-of-stake این است که روشی با بازدهی بهتری از انرژی استفاده شده برای افزایش امنیت شبکه فراهم کند. این کار نیازمند ارزیاب هایی است که اتر (ETH) را به قرارداد سهام گذاری وارد کنند. این یعنی کارشان فقط حل کردن پازل های رمز ارزی با استفاده از نیروی رایانه نباشد.

اتریوم ۲.۰ چطور تایید شد؟

راه اندازی برنامه ریزی شده هفته ی قبل به طور رسمی تایید شد. این یعنی روزشماری هفت روزه زمانی می توانست آغاز شود که ۵۲۴۲۸۸ اتر به قرارداد سهام گذاری وارد شده باشد.

پس از شروعی سخت، کل میزان سهام گذاری تنها چند ساعت قبل از پایان زمان قرارداد به میزان موردنظر رسید. این رخداد برای ۱۱ آذر یعنی ۱ دسامبر تایید شد.

تبدیل اتریوم به زنجیره proof-of-stake راه را برای ارتقاهای بیشتر در آینده هموار می‌کند. این شامل بهبود مقیاس پذیری از طریق جداسازی یا sharding می‌شود.

میزان اتر (ETH) سهام گذاری شده فعلی احتمالا تا فاز ۱.۵ اتریوم ۲.۰ غیر قابل برداشت خواهد بود. این فاز برای اواخر سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است.

انتظار برای راه اندازی اتریوم ۲.۰ در طول سال ۲۰۲۰ ادامه داشته است. این همچنین در قیمت اتر خود را نشان داد. در ابتدای سال قیمت اتر ۱۳۰ دلار بود اما در حال حاضر حدود ۶۰۰ دلار است.

راه اندازی اتریوم ۲.۰ احتمالا از سوی افرادی که درگیر امور مالی غیرمتمرکز هستند بسیار استقبال خواهد شد. ورود DeFi به عرصه باعث افزایش هزینه اینترنت مصرفی و گاز در شبکه اتریوم شد.

با رمز ارز مارکت همواره در جریان خبرهای دنیای رمز ارز باشید.

Comments (0)
Add Comment